Dere med hund...

Jorlin

Glad i forumet
VIP
Hvordan får dere til dette med lufting av dyret?

Har hatt svigers sin hund en stund, men dette med lufting er neimen ikke enkelt. Før ungene står opp er det en kort tur rundt huset og utenfor innkjørsel, etter jobb er det å hente hund før henting av unger for så å gå fra bhgen og hjem (rekker akkurat å ha middag på bordet til vanlig tid), ila kvelden er det da å få fatt i bilen igjen ved å gå å hente den med hunden. Prøvd å lufte da jeg kommer hjem, men da blir som beskrevet ovenfor et par runder rundt huset og i enden av innkjørselen... Etter barna er lagt så er det mulig å ta en tur HVIS mannen er hjemme, ellers er det da samme historie igjen..

OOOOOg er noen av dere alene? For da er jeg ekstra nysgjerrig..

hmm.. ja.. det var bare det..

Hvor er hunden? Hjemme hos dere?
Her er jeg mye alene med hund, vært i mange år. Og barna har blitt plassert i vogn så går vi tur :)
På kvelden er vi bare i nærheten av huset og morgen så lufter vi raskt ute :)

Slipper den ut på morgenen, etter jobb og på kvelden, så går den å tisser alene. Går tur etter middag.

slipper den ut etter hvert måltid og hvis den går til døren. så blir den en tur på 30min-1time hver dag :) er mye hjemme alene, da sambo jobber borte og kan være borte i alt fra 2-7 dager...

Om morgnen slipper vi bare ut i bånd mens jeg gjør klar unga, da er hun ute 10-15 minutters tid. Samme når vi kommer hjem fra bhg, da spiser vi middag også er det ut å gå ei runde med henne etter det. Vi har tenkt å lage kve med stort hundehus så hu kan være ute når vi er på jobb, veldig stusselig for henne å ligge i buret hele dagen.

Ut med jenta vår i vogn etter middag, da er det tur på hele gjengen på ca 45 min, ellers er det lufting og tissing rett utpå veien. Lengre turer når vi har fri, lekeavtaler med andre hunder i hagen, og kveldsturer når det passer, og en timinutters mental trening morgen og kveld, lengre når vi har fri. Masse gøy! :)

Nå som jeg er arbeidsledi og vi ikke har barn er det jo veldig enkelt for min del. Da både jeg og mannen jobbet dagtid gjorde vi det slik: Liten tur om morningen (de hater morgenturer) før jobb. Med en gang vi kommer hjem fra jobb går en av oss en middels tur, mens den andre lager middag. Noen timer etter middag går vi en lang tur sammen, også blir det en liten tur rett før leggetid igjen :)

Her får hundene en tur på heia i løpet av dagen og ellers slipper vi dem bare rett på utsiden så de får tisset. Turen på heia tar en av oss med eller uten unger. Er en av oss alene blir det naturligvis med.

Mannen lufter kjapt på morgenen, jeg setter henne i bånd i hagen når vi kommer hjem, han går tur med henne på kvelden, og evt hagen igjen før vi legger oss.

Om han ikke er hjemme utgår den turen, og derved ville jeg ikke hatt hund om jeg var alene (definitivt ikke, det er hans hund...)

Slipper den ut på morgenen, ofte mens vesla sover første dupp eller mens hun er i lekegrinda.
Så går sambo tur med hunden på kvelden.
Tenker når hun begynner i barnehage, så kan man dra hjem og hente bikkja først og så gå og hente ungen i barnehagen.
Så slår man to fluer i en smekk.
Den barnehagen vi vil ha er bare 500 meter fra oss da.
Hvis jeg er alene går jeg tur med ungen i bæresele.

Her har jeg løpt ut når hun har sovnet etter mat. Bare rett ut på hjørnet. Men er det bra vær triller jeg 30-40 min. Sånn rundt lunsj.
Men han går ut om morgenen med dem et kvarter, så går han 30-45 min etter jobb mens jeg begynner på maten. Så 15 min på kvelden.
Nå flyttet vi for ikke så lenge siden så nå slipper jeg dem uti hagen etpar ganger for dagen så.får de løpe litt, men de får morgen middag og kveldstur fordi om.

Når jeg hadde permisjon fikk jo hunden tur med meg og babyen når vi trilla. Og noen turer med bæresele. Men hund og vogn går fint, bare ikke løpebane,det fikk jeg ikke til. Et med fast lenge og løkke jeg kunne legge rundt håndleddet mens jeg gikk

I hverdagen med bhg er det styr nok å få henta og laga middag, ikke snakk om tid til å dra hjem først,og hunden kan jo ikke være med til bhg eller skole med mindre vi er to voksne, en til å stå på parkeringsplassen med hunden.

Er så imponert! Eldste her er gladelig med på tur, men lillemann nekter stort sett å bli med.. Med eller uten vogn. Skrikende unge, hyper hund og vimsete treåring er ikke noen drømmesituasjon..

Men nå er det ikke lenger noe problem her, etter at hunden uprovosert bet begge ungene på to dager er han ikke velkommen her lenger. Bastabom...

TO unger og hund på tur bedriver jeg ikke frivillig over lange distanser nei, det er derfor hunden luftes minimalt når mannen ikke er hjemme. I permisjon hadde jeg jo bare en unge hjemme, og den andre i bhg. DA kunne jeg lufte hund med baby i vogn eller bæresele. Det ble mye tur på hunden det året.

Back
Topp