Jeg har hatt to valper de siste 2 årene, og skjønner godt at du blir litt frustrert

Det beste tipset er å gå ut med en gang etter lek, soving, drikking, slik som de andre sier.
Bur om natten er ypperlig, da hunden gjerne vil gi beskjed når den må på do, slik at den slipper å sove i sitt eget tiss/avføring.
Dersom hunden ikke er vant til å sove i bur, vil den gjerne lage en god del lyd de første (2) nettene. Du må bare være den store stygge ulven og overhøre den, så gå det over.
Mine hunder har fått godt utviklede blærer ved 6 mnd alder, og har da klart å holde seg over lengre perioder. Frem til da er det bare å lære hunden at når den må på do, må den gå til døra. En tålmodighetstest, men en trøst er at den vil bli stueren til slutt

Noen lærer det fort, mens andre trenger mer tid.
Den yngste hunden min er i dag 9 mnd, og vi lar hun nå være løs i stuen om natta. Hun har kun hatt 1 uhell om natta, og tisseflekken var omtrent på dørstokken mot ytterdøra. Så hun gjorde et forsøk på å si i fra iallefall.
Noen praktiske tips jeg har er: Kjøp tørkepapir på butikken, og ha det tilgjengelig. Ikke ha hundeseng i buret tilfelle uhell (ikke gøy å vaske dagen etterpå). Vi kjøpte ca 5 billige fleecetepper på Ikea, de er lette å vaske og bytte ut om det skjer uhell i buret.
Og husk, ikke kjeft på hunden om den har uhell. Det kan ha motsatt effekt

Ellers lykke til med ny valp

Du har MYE glede i vente <3