Dere med hund/hunder

gutt09jente11

Forumet er livet
Hvor er hunden på dagtid når dere er på jobb, og hvor er den på natten?

Her har vi en Border Collie mix som er i hundegård når vi er borte/på jobb, og også mye ellers på dagen nå som jeg er hjemme i permisjon. Den har tilgang til et uthus med madrass og vann, har laget "hundeluke" :)

Om natten sover hun i buret sitt på vaskerommet.

Vi har vaskerommet rett ved stua og gangen, så hun får være løs der når vi er hjemme, men får ikke være i resten av huset. Ligger som regel å sover på vaskerommet sammen med katten, døra der er alltid åpen, men bikkja vet å ikke gå over dørstokken ;)

Hunden vår er en familiehund så han er der vi er :)
Har sin egen plass, fristed fra barna og der sover han om natten.
Og er han hjemme alene så sover han på plassen sin :)

Har schæfergutt på 6 år. Han går fritt i hele 1.etg, og vi stenger med barnegrind så han ikke får gå opp. Vil ikke ha han oppe, for der er soverommene våre. Mest fordi jeg sover veldig lett, og han holder meg da våken med tassing over gulvet. Samt på sommerstid vil jeg IKKE ha flått i sengene...
Når han er alene hjemme har han samme sted å være på :)

Han er inne mens vi er på jobb og sover i beinenden av senga om natten ;)

Han har sin egen soveplass i gangen rett utenfor soverommet vårt. Der oppholder han seg når vi ikke her hjemme + at han ha tilgang på kjøkkenet hvor maten hans står :) Når vi er hjemme går han fritt i hele huset bortsett fra soverommet, men holder seg stort sett helt opptil oss.

Vet han stod i hundegard hele dagen før vi overtok ham, og han var underernært på kjærlighet stakar. Han er absolutt ikke en hund som passe til å stå ute hele dagen. Liten blandingsrase på 6 kg.

Hu ligger på kjøkkenet i senga si når vi er på jobb/og natta.

Skal kjøpe hundegård denne våren da og hundehus slik at når varmen kommer igjen kan hu være der på dagtid. Hu har ikke så tykk pels, og liker dårlig regner som er nå :p

Når vi er hjemme er hu som regel i stua med oss alle og koser i sofaen. Men fri tilgang rundtom hele huset da.

Hun ligger på plassen sin under trappa, i bånd som er så langt at hun kan bevege seg i gangen men bare halvt opp trappa. Der er hun både mens vi er på jobb og på natta, men på natta med kortere bånd, da skal hun jo bare sove, ikke vandre rundt i gangen.

Når vi er hjemme er hun der vi er, følger etter oss og legger seg med et teppe der vi er.

De går løse i gangen. Vil ikke ha dem på stua når vi ikke er hjemme, da ligger de i sofaen hele dagen.

når vi er borte ligger han i bur i stua. ellers så er han løs i huset sammen med oss. på natta ligger han i bur på soverommet. han finner ikke nattero hvis han er løs om natta.

De er hjemme i underetasjen når vi er på jobb.

Om natten ligger de i sengen vår :)

Ute i hundegård når vi er borte, har varmelampe i hundehuset slik at det ikke er noe problem selv om det er noen minusgrader ute. Om natten ligger hun i gangen utenfor soverommene til barna. Ellers får hun være i hele huset, bortsett fra soverommene. Hvis hun ikke hadde fått vært sammen med oss når hun er inne så hadde hun dødd av hjertesorg.:-p Alle hundene jeg har vokst opp med har vært familiehunder så kan ikke se for meg å ha en hund som ikke skal være sammen med familien.

Når vi er på jobb eller andre steder han ikke kan være med får han lov til å gå rundt i store deler av huset. Liker seg godt på et varmt badegulv eller i den mørke tv-stuen vår. Hvis det er veldig kaldt får han bare være på kjøkkenet og i stuen, da stenger vi av sånn at det ikke blir kaldt i hele huset (blir kaldt i gangen om vinteren). Han er på kjøkkenet og i stuen om natten og, nyter å få sofaen for seg selv ;)
Han sover i sengen med oss når det tordner, da er han livredd....

Når vi er på jobb er hunden stort sett i stua. På sommeren har vi gjerne verandadøra oppe så hun kan gå ut, men det er stengt der (vi låser ikke alltid, selv om vi ikke er hjemme). Samme når vi er hjemme.
På kvelden er hun i sofaen sammen med oss før hun tusler inn i buret sitt på kjøkkenet. Der er hun hele natta, men kommer gjerne inn i fotenden av senga vår på morgenkvisten...

Om natta ligger de i bur på stua (lå i sengen før jeg ble gravid og fikk baby), viss vi er borte ligger de enten i bur eller går løs. Ellers går de fritt som de vil her inne men finner seg som regel godt til rette i sofaen :)

Har en storpuddelgutt på 7 år, familiehund som ikke kan fordra at vi må reise fra han, og har det som plommen i egget nå som jeg er i permisjon igjen.

Når vi er på jobb er han i husets hovedetasje, med stue, kjøkken, gang, bad og to soverom. Vet han ligger i vår seng (legger sengeteppe på når han er hjemme alene) og ellers står en del og kikker ut av vinduet mot gata (venter på at vi skal komme hjem).

På natta sover han på madrassen sin ved siden av vår seng.

Hun går løs i huset når vi er på jobb, på natten er hun enten i første etasje (vi har barnegrind på trappa som er stengt for datteren vår sin skyld, så det er derfor hun ikke kan gå opp), eller så sover hun på vårt rom i 2. etg. :-)

Om natta sover hun i bur og er vi borte på dagtid, får hun tilgang til vår seng/soverom og gangen utenfor vårt soverom:)

Back
Topp