Det er en kjennsgjerning at det alltid finnes unntak. Hovedregelen for oss er at hundene (en Border Collie og en Dvergpinscher) såklart ikke er med inn på butikken. Men nå tar vi da heller ikke med hundene hvis vi skal på butikken eller da! Og i HVERTFALL ikke inn! Hva er vitsen med å bære med seg bikkja når man skal handle, liksom? Spes hvis man skal handle mye? De får til nød være med i bilen, men da bare pga gode nok forsøk på overtalende blikk og tripping på dørstokken.. "Skal vi dra og handle til helga?" "Ja, skal bare feste selen på hunden så den kan være med". wtf, liksom. Det henger jo ikke på greip. Jeg kan ikke se for meg at noen virkelig planlegger at hunden skal være med på handleturen.
Unntaket; om bikkja mi driter rett utenfor et sted hvor de selger hundeposer, det er gjerne steder hvor det ferdes en del folk på, som både kommenterer, uffer og brekker seg, så binder jeg utenfor/plukker med meg hunden (alt etter hvilken hund jeg har med) for å kjøpe poser.... På den ene butikken jeg går forbi når jeg går tur, tar det 1 min å kjøpe det, vi bor i en liten bygd hvor det aldri er kø på butikken, liksom.
Det er jo annerledes i storbyer, men der burde man være rutinert nok til å planlegge turene sine sånn at man slipper hund-på-butikk-situasjonen. Refererer til skrekkhistoriene om plaging og stjeling av hunder i bånd osv osv.