Dere med hodepine

Verpehøna

Gift med forumet
Septembermødre <3
Er dere også varsomme for lys og lyd?
Trodde det var mer migreneting å være det, men det er ikke det jeg har... Så bare nysgjerrig på hvordan dere andre opplever hodepinen?

Ja, jeg er veldig lys- og lydsky når jeg har svangerskapshodepine. Orker bare å ligge i et kaldt og mørkt rom.

Er dere også varsomme for lys og lyd?
Trodde det var mer migreneting å være det, men det er ikke det jeg har... Så bare nysgjerrig på hvordan dere andre opplever hodepinen?

Ja jeg reagerer på alt når det står på som verst. Tv, playstation, tilogmed å snakke med min kjære eller å bare tenke gjør vondt. Da gidder jeg ikke mer og går å legger meg !

Jeg er veldig lyd- og lysømfintelig når jeg har hodepine, ja. Og det gjør vondt å bevege på hodet. Husker en gang jeg hadde hodepine og sova på mannen, våkna av at han bevegde på meg og trodde på alvor at han hadde slått meg i panna :o

Tviler forøvrig på at min kvalifiserer som migrene.

Har vanligvis ikke noe hodepine. I sv.skapet her har jeg hatt hodepine med smerter bak øynene samt lysømfintlig, blir stadig overraska hvor mye svangerskapsrelaterte plager man kan få!

Har vanligvis ikke noe hodepine. I sv.skapet her har jeg hatt hodepine med smerter bak øynene samt lysømfintlig, blir stadig overraska hvor mye svangerskapsrelaterte plager man kan få!

Føler liksom ikke det tar noen ende.. Og det er mye jeg ikke tenker over at jeg sliter med nå som jeg aldri har gjort tidligere. Ikke barebare å lage nytt menneske altså.

Enig, jeg har det også sånn kun i sv. Skapet ! Rare greier alt man får.. :$

Helt likt her.. Vært sånn i alle sv.skapa. utrolig slitsomt å gå sånn!

I går fikk jeg igjen hodepine som varte fra ettermiddagen til nå for 2 t siden.. gad asså.. tok til slutt paracet på morningen i dag

Jeg er egentlig i juli, men stakk innom her litt!

Har også hodepine, men får den helt vekk med strekkøvelser i kjeven (fra naprapat) og nakken (fra kiropraktor). Tenkte jeg måtte dele i tilfelle det kan hjelpe for flere :)

Nakken strekker jeg ved å sitte rett i ryggen på en stol og holde hånda oppå hodet og presse det ned fremover sånn at det strekker bak, og så til hver side. Eller holde under stolsetet og lene hodet til sidene.

Trykker underkjeven sidelengs (må være heeelt slapp i kjeven) med hånda sånn at det strekker på motsatt side. Tenk at det er en tråd mellom under- og overkjeven som strekker seg når du skyver dem sidelengs bort fra hverandre. Husk, helt slapp!

Men for å svare på spørsmålet: er lysømfintlig, ja. Vondt bak øynene. Men merker at det kommer fra nakken.

Jeg er egentlig i juli, men stakk innom her litt!

Har også hodepine, men får den helt vekk med strekkøvelser i kjeven (fra naprapat) og nakken (fra kiropraktor). Tenkte jeg måtte dele i tilfelle det kan hjelpe for flere :)

Nakken strekker jeg ved å sitte rett i ryggen på en stol og holde hånda oppå hodet og presse det ned fremover sånn at det strekker bak, og så til hver side. Eller holde under stolsetet og lene hodet til sidene.

Trykker underkjeven sidelengs (må være heeelt slapp i kjeven) med hånda sånn at det strekker på motsatt side. Tenk at det er en tråd mellom under- og overkjeven som strekker seg når du skyver dem sidelengs bort fra hverandre. Husk, helt slapp!

Men for å svare på spørsmålet: er lysømfintlig, ja. Vondt bak øynene. Men merker at det kommer fra nakken.
Takk for tips, prøve det ut :)

Reagerer mye på lyd og særlig lys, men jeg har også migrene.

Back
Topp