Dere med gutter!

Juni

Flørter med forumet
hva bruker dere på stellebordet? Min tisser så fort vi tar av bleia:P bruker håndkle på stellebordet og vasker håndkler til den store gullmedalje! Prøvde med sånn engangsunderlag men da ble han liggende i en dam av tiss:P og ikke så lett å helle det over i vasken før man kaster i søppelbøtta heller. Noen tips?

Samme problem her! Vi bruker sånne hvite myke bomullsbleier/laken fra sparkjøp over håndkle, de er gode å tørke han med også. Men må vaske flere per dag pga tiss

Et hett tips er å alltid ha en liten klut klar som du slenger i skrittet på ungen så fort du tar av bleien. Så slipper du ihvertfall at tisset går alle veier. :D

Jeg pleide også å legge en vaskeklut under rumpa før jeg tok av bleien, så var det større sjanse for at håndkleet klarte seg. Det gjør jeg fortsatt ved bæsjebleier, nå er han straks 2.

Vi bruker sykehuskladder, de absorberer godt, men sperrer på undersiden sånn at man slipper å skifte mer enn kladdden noe det skjer. Redder stellebordet, men ofte går jo strålen rett på meg/veggen/gulvet da, så da hjelper det lite [emoji23][emoji23]

Løsner bare bleia, og lar den ligge løst mellom bena hans frem til han eventuelt har tisset før jeg vasker. Fjerner ikke bleien før gutten er ren, da først ruller jeg den sammen og kaster den.

hva bruker dere på stellebordet? Min tisser så fort vi tar av bleia:p bruker håndkle på stellebordet og vasker håndkler til den store gullmedalje! Prøvde med sånn engangsunderlag men da ble han liggende i en dam av tiss:p og ikke så lett å helle det over i vasken før man kaster i søppelbøtta heller. Noen tips?
Legger en våtservietter eller klut over tissen. Bretter bleien under slik at om han tisser så faller det da ned i bleien.

Løsner bare bleia, og lar den ligge løst mellom bena hans frem til han eventuelt har tisset før jeg vasker. Fjerner ikke bleien før gutten er ren, da først ruller jeg den sammen og kaster den.
Det har Jeg og gjort alltid. Og legger en ren bleie under slik at når jeg tar vekk den gamle, ligger den rene klar. Frøkna her tisser og bæsjer alltid når vi åpner bleien, så må gjøre det samme med henne.

Med storebroren lærte jeg meg å ikke være for rask med å ta av bleia. Løsne tapen, la den ligge løst oppå en stund, lurkikk evt. innenfor kanten og se om han tisser. Så kan du løfte av bleien, men vær rask med å legg den ned igjen om han tisser. Var ikke så ofte det ble søl når jeg lærte meg teknikken i alle fall :-) Du kan jo også legge ny bleie klar under den gamle, eller ha en håndduk eller noe klar til å legge over han når du tar av bleien.

hva bruker dere på stellebordet? Min tisser så fort vi tar av bleia:p bruker håndkle på stellebordet og vasker håndkler til den store gullmedalje! Prøvde med sånn engangsunderlag men da ble han liggende i en dam av tiss:p og ikke så lett å helle det over i vasken før man kaster i søppelbøtta heller. Noen tips?
Åpner bleia. Lar den ligge åpen og legger den over når han tisser. Kladder fremfor engangsunderlag

Back
Topp