Dere med Garmin klokke...

Attpåskatt?

Flørter med forumet
Augustmagi 2025
Er det vanlig at man har lite bodybatteri og høyt stress under graviditet? Eller har dere også merket forandringer nå i starten av graviditeten?

Her er både sleepscore og bodybatteri latterlig dårlig i det jeg våkner. Høyere hvilepuls visste jeg om på forhånd, den gikk fra ca 58 før, og nå er den ca 65

Jeg hadde også det, men tok den av meg for noen dager siden når hvilepulsen begynte å gå ned igjen.. ble bare stressfaktor for meg å følge med på!

Ja, tror klokka plukker opp at kroppen jobber hardt med et stort prosjekt. Hos meg har hvilepulsen gått opp fra ca 50 til 60, HRV-status er lav, og stressnivå høyt.

Ja, tror klokka plukker opp at kroppen jobber hardt med et stort prosjekt. Hos meg har hvilepulsen gått opp fra ca 50 til 60, HRV-status er lav, og stressnivå høyt.
Godt å se at det ikke bare er hos meg, tenker jo at det er naturlig siden kroppen jobber masse. Men litt kjekt å høre andre sine erfaringer også :)

Ja det er vanlig og er hvorfor jeg setter Garmin i gravidmodus som gravid :)

Ja det har jeg allerede gjort, men vil det gjøre noe forskjell i forhold til målingene? Eller er det kun for å følge graviditeten?
Er vel helst for å unngå at de ‘unormale’ målingene skal registreres som mine normale. Jeg ser ikke så mye på målingene mine men vet at stress ligger body battery ligger lavt stort sett hele tiden og hvilepulsen ligger høyere enn normalt.

Er vel helst for å unngå at de ‘unormale’ målingene skal registreres som mine normale. Jeg ser ikke så mye på målingene mine men vet at stress ligger body battery ligger lavt stort sett hele tiden og hvilepulsen ligger høyere enn normalt.
Ahh, da lærte jeg noe nytt i dag også :)

Er det vanlig at man har lite bodybatteri og høyt stress under graviditet? Eller har dere også merket forandringer nå i starten av graviditeten?

Her er både sleepscore og bodybatteri latterlig dårlig i det jeg våkner. Høyere hvilepuls visste jeg om på forhånd, den gikk fra ca 58 før, og nå er den ca 65
Sniker fra juni. Jeg hadde også en slik endring på klokka, tror det er veldig vanlig. Roet seg når jeg nærmet meg 10 uker tror jeg. Da gikk også hvilepulsen litt ned igjen.

Sist steg HR da jeg ble gravid, vedvarte og sank etter jeg fødte. Denne gang har det steget og vedvart så regner med det vedvarer denne gangen også.

Vedlegg

• IMG_5382.jpeg
    IMG_5382.jpeg
    166,3 KB · Visninger: 17
  • IMG_5381.jpeg
    IMG_5381.jpeg
    172,7 KB · Visninger: 17
Hei! Jeg har også lagt merke til store endringer på stress og søvnkvalitet på Garmin-klokka. Rett før og i en drøy uke etter positiv test var stress skyhøyt hele døgnet. Men nå har det snudd og klokka viser mye mindre stress og lavere hvilepuls igjen (6+1). Det bekymrer meg litt, så jeg vurderer å ta den av. Som dere nevner, det gir jo bare mer å tenke på Det beste er kanskje å kun bruke den for å logge aktivitet. Jeg liker å følge med på pulsen når jeg trener.

Sniker fra juli! Opplevde det samme, høyt stress hele døgnet de første ukene. Nå har det roet seg (uke 11). Roet seg for noen uker siden.

Mitt daglige stressnivå er fortsatt stigende. 11+0 i dag :meh:

Vedlegg

• IMG_5586.jpeg
    IMG_5586.jpeg
    121,3 KB · Visninger: 17
Back
Topp