Dere med Ford s-Max

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
Hvilket babysete har dere, og hvilke andre seter har dere kombinert det med?

Vi hadde maxicosi som babysete, nå har hun maxway (er halvannet år) og to søsken i beltestol. (britax med isofix)

Har hatt en beltestol og en maxway og maxicosi. Og to maxway og en beltestol. Det eneste som ikke går er to beltestoler ved siden av hverandre da sen modellen vi har er bredere enn et sete og sidekollisjonsbeskyttelse

Vi hadde maxicosi som babysete, nå har hun maxway (er halvannet år) og to søsken i beltestol. (britax med isofix)

Har hatt en beltestol og en maxway og maxicosi. Og to maxway og en beltestol. Det eneste som ikke går er to beltestoler ved siden av hverandre da sen modellen vi har er bredere enn et sete og sidekollisjonsbeskyttelse

Ble hellinga på maxicosi riktig? Brukte du isofixbase?
Yngste er 5 men har ikke lyst til å snu henne ennå... eldste har bare pute.

Isofixbase ja.

Jeg målte ikke helling da, det har jeg blitt obs på senere. Men hun lå ikke unormalt feil synes jeg

Har hatt Maxi Cosi sammen med Akta Graco Belogic. Nå har vi Akta Graco Belogic sammen med beltestol. S-max er såpass stor og med 3 fullverdige seter bak at du kan kombinere alle mulige slags seter, også 3 bakovervendte seter i klasse 2 tipper jeg. Er nok verre med flere beltestoler ved siden av hverandre pga. bredde (hvertfall Cybex soulution x-2 fix er spesielt bred på sidene, som er det vi har brukt).

Har hatt Maxi Cosi sammen med Akta Graco Belogic. Nå har vi Akta Graco Belogic sammen med beltestol. S-max er såpass stor og med 3 fullverdige seter bak at du kan kombinere alle mulige slags seter, også 3 bakovervendte seter i klasse 2 tipper jeg. Er nok verre med flere beltestoler ved siden av hverandre pga. bredde (hvertfall Cybex soulution x-2 fix er spesielt bred på sidene, som er det vi har brukt).

Har skjønt at beltestolene kan være store øverst ja.. men eldste sitter uten eller bare på pute, og siden det er så stor aldersforskjell på de alle så tror jeg ikke jeg kommer til å ha mer enn en beltestol av gangen :)
Men det høres ut som at maxicosi kan fungere som babystol iallfall :)

Har besafe izi go med isofixbase til baby, og en recaro verso med isofix til 2-åringen. Eldtse sitter på pute i midten.

Vi kjøpte s-maxen fordi vi får plass til 3 seter baki, er plass når baby skal over i sete nr 2 også :)

Setene kan og justeres hver for seg, så er det litt trangt, så plasserer jeg de to setene på siden litt lenger bak enn det i midten.

Maxi Cosi Cabriofix, BeSafe izi kid x3 og Cybex soluton x2-fix. Alle tre med isofix-base.

Back
Topp