Dere med flere graviditeter...

Abra Kadabra

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Og spesiellt til dere med forskjellig kjønn på barna.

Merker dere forskjell på graviditetene?

Jeg har 2 gutte svangerskap fra før. Har hatt greie svangerskap. Det nr 2 var tyngre frem til uke 12-13. Deretter bra form. Slet med bekkenet da. Følte meg ellers fin, og følte jeg strålte.

Denne gangen bor ei lita jente i magen, bekkenet er ikke bra( som forventet). Men jeg er så dårlig form. Veldig sliten, føler meg blass og stygg. Tåler ingenting før jeg må legge meg ned. Veldig mye mere hormonell enn tidligere svangerskap.

Veldig tungt svangerskap. Men er jo mitt tredje og alderen er høy. Kan vel være en årsak det også..

Lurer egentlig litt på om flere som har merket spesielt med utseende. Er jo et kjerringråd som sier at jenter tar mors sjønnhet. Det stemmer ihvertfall her.

Hehehe.. Har vel litt for god tid idag:)

Da jeg gikk med guttene la jeg stort sett kun på meg på magen. Eneste plager var halsbrann og svangerskapskløe mot slutten.
La på meg ca 15 kilo - tvillingsvangerskap

Denne gangen har jeg lagt på meg overalt!!! Passert 15 kilo for lengst. Halsbrann, kvalme og oppkast, bekkenløsning, rastløse bein osv. Kommer en jente :P

Jeg har ingen svangerskap fra før. Men må bare signere det med at jenter tar mors skjønnhet! Jeg har ei jente i magen nå og jeg har aldri før følt meg så fæl i ansiktet som nå. Blass og ekkel, samt kviser! Fysj, skulle tro man var i puberteten igjen :p

2 kjønn, 2 forskjellige svangerskap.

Første var gutt, la nesten ikke på meg (utenom gutten og det som hører til livmoren) følte meg frisk og rask, masse energi, bare uggen på morgen de første 2 månedene.

Så langt med lillesøster, vært mer uggen, og mer midt på dagen og kveldstid, lite energi, og som jeg la på meg den første måneden! De på jobben spurte om jeg var gravid etter bare 3 uker, for rompa mi hadde blitt så stor!

Men det skal sies at det er anderledes å gravid med nr 2. Med tanke på at man ikke har tid til seg selv som med nr. 1... At jeg kjenner bekkenet før denne gangen tror jeg er for at jeg ikke har rukket å gro sammen side sist.

Jeg venter jente nr to, men likevel har svangerskapene vært så forskjellige som de kan bli.

Med første var jeg litt småkvalm og trøtt de første ukene, ellers tipp topp. La derimot på meg 24 kg...

Med andre er jeg mer eller mindre sengeliggende pga svangerskapskvalme fortsatt (23+3). Og ser ut deretter... Har også fått en del vann allerede, og sliter med bekkenet. Så langt fra tipp topp man kommer egentlig! Men har lagt på meg bare 1,5 kg til nå, en del av det er nok også vann.

Kanskje alder har noe å si? Evt at det er assistert befruktning denne gangen? Eller tilfeldig :-)

Førstemann var gutt. Da la jeg bare på meg på magen, hadde ekstrem svangerskapskvalme hele svangerskapet (ble litt bedre i uke 22-23), og kastet opp så og si hver eneste dag, t.o.m dagen jeg fødte. Jeg la på meg 12kg, og alle kg kom fra uke 25 og frem til fødsel ca. Hadde superfin hud og hadde denne gløden som alle snakker om.

Denne gangen venter vi jente og kvisene popper frem overalt :O Føler meg overhode ikke flott, for å si det sånn :O Fikk ekstrem svangerskapskvalme denne gangen også, men det ga seg i uke 15 denne gangen. Har hittil gått opp 2kg (uke 21), og har lagt på meg overalt :P

Så denne gangen er uten tvil nesten helt motsatt :)

3 svangerskap, alle forskjellige, gutt-jente-venter gutt:)
1. hadde jeg morgenkvalme med oppkast frem til uke 14 ca. La på meg 20 kg og var veldig trøtt! Utenom det var formen upåklagelig:)
2. Var jeg konstant kvalm hele svangerskapet, men svært lite oppkast. La på meg 3.5 kg, men ingen andre plager:)
3. Nå har jeg vært plaget med kvalme og oppkast siden uke 13/14, men er bedre nå (23+2). Litt trøtt, men endel smerter i rygg/hofter/rumpe:(
Skal sies at jeg var 20 når første ble født og 24 når andre ble født så at jeg plages mer med kroppen fysisk nå begrunner jeg med alderen:P Er 33 nå!

Første svangerskap var gutt født juni (12 dager på overtid). Fylte 34 det året. Følte meg flott hele veien. Sinnsykt fin form hele svangerskapet. Sov veldig mye første 3 mnd pga stoffskiftet (ikke oppjustert Levaxin dose).
Begynte svangerskapet med bmi på 29. Gikk opp 21 kg (jevn økning i svangerskapet).

Denne gangen er det jente og jeg fyller 37 i år. Følt meg grå og "ekkel" mye av tiden men prøver å nyte svangerskapet.
Vært mye syk (halsbetennelse, influensa og omgangssyke) + vært mye kvalm. Stoffskiftet har vært justert hele veien fra uke 4 så det er fint nå.
Begynte svangerskapet med bmi på 41. Har så langt gått ned til 39.

Har ett tvillingsvangerskap bak meg, kan neppe sammenlignes noe. Men føler meg foreløpig i like bra form. :)

Back
Topp