Dere med flere barn..

**Bella**

Elsker forumet
Hvordan var symptomene fra gang til gang?? tenker da spesielt på kvalmen. Har vært mye værre denne gangen og lurer på om det har noen sammenheng med kjønn?? Hehe.. Spiller ingen rolle om det er en gutt eller jente altså, men er sååååå syyyyykt nysgjerrig av meg..:) Symptomene har vært veldig forskjellige også.. :)

mildere kvalme denne gangen, men mye verre utmattelse! orker ingenting!

Jg har både vært mer kvalm og mer utmattet... Har ikke orket en dritt på 5 uker og vært sykemeldt like lengee... KJIPT!! Gleder meg til å begynne å jobbe igjen!! :)

Jeg fikk jente sist og hadde nesten ikke symptomer[:)] var ikke kvalm en eneste dag feks. Denne gangen er jeg heller ikke kvalm, men er veldig trøtt og har et mye mer ustabilt humør[&:] det merket jeg ikke noe spesielt til sist gang. Men tror det kan ha noe med å gjøre at nå har jeg jo ei lita å ta vare på i tilegg til meg selv - får ikke slappet av og sovet så mye som jeg trenger..

Da jeg gikk med Olav`en min så var jeg kvalm i flere måneder, men nå kjenner jeg ingenting til kvalmen! Juhuuuu [:D] Så jeg håper på jente denne gangen [;)] Mamma var kjempe kvalm da hun fikk lillebroren min, men da hun gikk med meg så var hun ikke noe kvalm.

ORIGINAL: MammaentilMira

Jeg fikk jente sist og hadde nesten ikke symptomer[:)] var ikke kvalm en eneste dag feks. Denne gangen er jeg heller ikke kvalm, men er veldig trøtt og har et mye mer ustabilt humør[&:] det merket jeg ikke noe spesielt til sist gang. Men tror det kan ha noe med å gjøre at nå har jeg jo ei lita å ta vare på i tilegg til meg selv - får ikke slappet av og sovet så mye som jeg trenger..

Nesten samme som deg. Bare at jeg var veldig kvalm med første, var sengeliggende frem til uke 12.

Denne gangen er jeg ikke kvalm, men veldig trøtt og har ustabilt humør. Sover for lite, pga jeg er treg med å komme meg i seng og har ei lita ei som krever sitt om dagene..

jeg har 2 jenter fra før og det jeg kan si er at det var faktisk 2 HELT forskjellige svangerskap..med hun første var jeg i kjempeform hele veien,nesten ikke kvalm eller noe,men med andre...da var jeg glad jeg var sykemeldt i utgangspunkte,for jeg var så dårlig form.kvalm,trøtt og bekkene var så vondt..men magen så akkurat lik ut begge gangene[:D]så denne gangen er jeg spent[:D]
hadde foresten mere sukkernød med første,med andre var det kun frukt som gikk ned..[:)]

Har en sønn fra før. svangerskapet da var totalt forskjellig fra nå. denne gangen har jeg gått konstant kvalm hele tiden og kasta opp. Forrige gang var jeg kvalm fra uke 12-16, men kasta da bare opp om morgenen. Er også mye trettere nå og mer hormonell. Blir mye fortere sint, noe jeg ikke merket i det hele tatt sist. gjenstår å se om det er jente denne gangen.

de har egentlig vært ganske like... helt til den siste uka.. nå har kvalmen kommet, var ikke kvalm sist.. og jeg har ei jente [:)]

Denne gangen kan ikke sammenlignes med sist.. stoooore kontraster! Men om det er fordi jeg har vært gjennom så mye hormonkurer i forkant eller ei aner jeg ikke.
Sist var jeg knapt kvalm, men nå er jeg konstant kvalm og spyr hver kveld. Magen er giga, og formen er helt kaputt. Har vært fullt sykmeldt, er nå halvt.. sist ble jeg ikke sykmeldt før i sjette-syvende måned pga stress og lite økning av symfysemål.
Er virkelig spent på denne gangen ja.. håper virkelig bekkenløsninga holder seg unna slik som sist.. bare den som mangler nå liksom.

ORIGINAL: Skrullemor

Da jeg gikk med Olav`en min så var jeg kvalm i flere måneder, men nå kjenner jeg ingenting til kvalmen! Juhuuuu [:D] Så jeg håper på jente denne gangen [;)] Mamma var kjempe kvalm da hun fikk lillebroren min, men da hun gikk med meg så var hun ikke noe kvalm.

samme her, veldig kvalm sist og lite kvalm nå, kan bli det om jeg stresser på mårran eller spiser for fort!
Men tror likevel det er gutt i magen denne gangen også[8D]

Jeg var død sis, rett og slett utslått av kvalme og hypermessis, men hadde kjemep fin hud og var ikke så ille trøtt, fikk en gutt

Nå er jeg kvalm innimellom, kaster ikke så mye opp, har mega tørr hus, kviser og håret ser dødt ut, og er trøtt trøtt trøtt..

Mannen min sier vi får jente denne gangen, time will show, betyr lite for meg hva det er[:D]

Jeg har gutt fra før, i det svangerskapet var jeg ikke dårlig i det hele tatt.
Eneste som jeg slet med var halsbrann fra uke 13 til han var født.

Nå har jeg vært skikkelig dårlig, svimler hele tiden og har slete med halsbrann siden uke 7-8[:'(]

ORIGINAL: MammaentilMira

tenker det samme som deg, men vært meget kvalm denne gangen, så litt følelse på gutt...

TOTALT annerledes fra de nadre gangene.. Helt merkelig.

Hmm..

* Har vært kvalm begge ganger, men kasta mer opp sist gang. Ei venninne med flere barn sa at hun lærte seg bedre og bedre å takle kvalmen fra gang til gang, og jeg tror det stemmer her også. Sist spiste jeg veldig lite, og ble fryktelig dårlig, mens denne gangen har jeg tvunget i meg mat, og dermed holdt meg borte fra den verste kvalma og oppkasten. Men er konstant uggen da.

* Hadde ekstremt ømme pupper sist, ikke noe i det hele tatt denne gang. Men hadde nettopp slutta å amme, så tror det er grunnen.

* Liker ikke tanken på kjøtt, verken denne gang eller sist

* Liker ikke snop, samme som sist

* Masse røde prikker på haka, samme som sist

* Trøttheten er også lik

Er flere ting også, men alt i alt kan jeg igrunnen ikke komme på noe som ikke har vært likt som sist [:)]

Alt i alt er det så likt, at jeg blir litt sjokka om UL viser tut [8D]

Ikke var jeg kvalm eller spydde sist og jammen det har jeg sluppet unna denne gangen også[:)] 

Back
Topp