Dere med flere barn

NestenGal

Andre møte med forumet
Hvor sikre var dere på kjønnet, om dere fikk vite det på ul? Stolte dere blindt på lege/gynekolog når hen sa det blir xxx? Og stemte det?

Jeg er gravid for tredje gang, men dette er første gang jeg skulle få vite kjønn på ul. De to første gangene stolte jeg på magefølelsen, men denne gange ville mannen vite kjønn og gyn sa jente. Men jeg vet liksom ikke om jeg tør å stole på det. Jeg kjenner det stresser meg mer enn å ikke vite noe i det hele tatt.

Jeg er rundt 18 uker, og var på oul I dag. Kan jeg stole på gyn? Jeg vet liksom ikke helt hvordan det her fungerer :whacky011

Ja, de kan jo faget sitt og vet jo hva de ser på, selv om man av og til kan få «feil» beskjed angående kjønn. Det har jo hent. Jeg fikk vite jente begge ganger allerede i uke 14, og har to jenter ☺️
Ville ha stolt på det jeg

Med eldstemann hadde jeg jentefølelse og var veldig fornøyd da oul viste jente. Ikke fullt så fornøyd på ny ul i uke 30 og vi tydelig kunne se at det var en gutt.... ble litt handling etterpå da ja :D
Med nr 2 hadde jeg guttefølelse. Oul sa jente - og jordmor satte jobben sin på at hun hadde rett.. og det hadde hun :)
Med nr 3 hadde jeg ingen spesiell følelse men hadde noen jentenavn klare.. oul sa gutt - det var helt tydelig for alle i rommet :D
Og nå sitter jeg her med en liten gutt på 6 uker. Så det var helt riktig :)
Stol på oul du. Det hører til sjeldenhetene at de tar feil. Jeg hadde en dårlig opplevelse på den ultralydtimen sånn i utgangspunktet, så at han tok feil var liksom ikke noe sjokk sånn sett i ettertid.

UL i uke 18 er ekstremt mye mer nøyaktig enn "magefølelsen" ihvertfall :p Det hender, en veldig veldig sjenden gang, at de tar feil. Jeg kjenner noen som opplevde det. Men som regel tar de rett. Om de er usikre, sier de ifra. Så ja, jeg ville stolt på det.

Jeg har tatt NIPT begge gangene, og visste kjønnet før OUL. Men sa ikke noe om det til jordmoren, og hun fant rett kjønn begge gangene. Minsten lå og veivet med tissefanten sin så det var åpenbart selv for meg at det ikke var noen jente :p

Har stemt 3 av 3 ganger her, ene gangen fikk vi ikke vite det på oul da han lå litt vanskelig til og legen ville ikke si noe uten å være veldig sikker. Fikk vite det på kontroll noen uker etterpå (fulgt opp med vektkontroll i 2 av svangerskapene).

Vet ei som fikk antydet at det var gutt da det var jente, men de sa det var litt usikkert.

Jeg hadde stolt på beskjeden på oul. Har gjort det med alle mine. De har hatt rett med de to første, så gjenstår det å se på den i magen nå. Men jeg har hatt ultralyd 1 gang i mnd fra uke 12 og alle har sagt jente, så jeg er ikke i tvil.

Første gang klarte jeg ikke helt å tro på det selv om det var veldig tydelig :p Andre gangen var det ingen tvil og jeg så kjønnet selv. Var også på flere ultralyder som bekreftet det.

Magefølelsen med første var jente, oul sa jente og det ble jente :) magefølelsen denne gangen var mer delt, oul sier gutt og jeg kunne se det tydelig at det var en gutt!

Back
Topp