Dere med flere barn

Eg var livredd for det. Kunne på ingen måte klare å forestilla meg at eg kunne bli like glad i eit barn til. Mammahjertet vart dobbelt så stort i det sekundet han kom ut trur eg, og etterpå har det blitt heilt naturleg.
Nokon ganger tenker eg litt på at forholdet til eldste og meg har forandra seg, og syns litt synd i han for at minste får så mykje oppmerksomhet, men når eg ser kor mykje glede dei har av kvarandre så veit eg at det er verdt det:)

Jeg har nok kjent litt på det. Med nr 1 fikk jeg en alvorlig fødselsdepresjon, så når nr 2 kom og alt gikk strålende glemte jeg alle andre. Det var kun han og meg. Jeg var så forelsket.
Eg var livredd for det. Kunne på ingen måte klare å forestilla meg at eg kunne bli like glad i eit barn til. Mammahjertet vart dobbelt så stort i det sekundet han kom ut trur eg, og etterpå har det blitt heilt naturleg.
Nokon ganger tenker eg litt på at forholdet til eldste og meg har forandra seg, og syns litt synd i han for at minste får så mykje oppmerksomhet, men når eg ser kor mykje glede dei har av kvarandre så veit eg at det er verdt det:)
Godt det ikke bare er meg :)

Jeg var veldig redd for det. Og redd for at eldste skulle tro jeg ikke var glad i han når det kom ny baby:(
Og lurte på hvordan det skulle gå, siden han hadde hatt mamma og pappa for seg selv i 4,5 år.

Men eldste har forgudet mini fra dag en, og lille elsker storebroren sin. Det bare lyser søsken kjærlighet lang vei!!!! Så da smelter mamma hjertet da...

Og minste er som snytt ut av nesa på broren sin, så det var lett å bli forelsket i han også når han kom:)
Helt likt som her bare at det er 2 jenter :)

Last edited:
Godt det ikke bare er meg :)
Og det samme sier jeg. Storesøster har vært helt fantastisk, men jeg hadde det så mye bedre med meg selv med nr 2 og da ble jeg forelsket på en helt annen måte. Jeg er tilogmed mer overbesyttende med nr 2 :p

Var ikke redd for det nei, og storebror og tvillingene er like herlige og jeg elsker dem like mye alle 3 så tror heller det ble 3 ganger så mye enn at det ble delt på 3 :)

Back
Topp