Dere med flere barn

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Vi venter nr.2 i april. Og etter fødsel skal jo pappaen ha 2 uker fødselsperm. Guttungen går i barnehage. Men hadde dere de eldre barna hjemme de to ukene, eller var de i barnehagen som vanlig? Litt usikker på hvordan vi skal gjøre det!

Vi venter nr.2 i april. Og etter fødsel skal jo pappaen ha 2 uker fødselsperm. Guttungen går i barnehage. Men hadde dere de eldre barna hjemme de to ukene, eller var de i barnehagen som vanlig? Litt usikker på hvordan vi skal gjøre det!
Eldstemann var 4 år da han ble storebror. Han var nok i barnehagen for det meste av tiden, men med korte dager, slik som ellers i premisjonstiden.

De var i bhg. Men hadde en langhelg (fri fredag og mandag) Det skal sies at når de to ukene var gått så var det bare 3 uker til lang sommerferie :)

Her blir det å sende elstemann i barnehagen. Jeg tenker at de 2 første ukene er for at foreldrene skal bli godt kjent med nye babyen og finne rutiner som passer for dere, samt at far kan avlaste mor såpass at hun kan få hvile det hun trenger etter en forhåpentligvis fin fødsel og nattamming :)

Han var i bhg, men korte dager.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hun var i barnehagen. Det var greitt å ha vanlige dager og rutiner for henne, hun var 4,5 år når lillesøster kom. Det hadde blitt altfor kjedelig å være hjemme hos oss, jeg fikk heller ikke gjort så mye p.g.a. keisersnitt o.l.

Ho va va 4 når småen kom. Ho gjekk i barnehagen som vanlig, ho blir så entret rastlaus av å gå heima + ho elske å gå i barnehagen ;)

Han hadde fri noen dager og var i bhg noen dager. Han var 2,5 år. Oftest valgte han bhg selv

Tipper vi går fort kortere dager i barnehagen, men noen dager hjemme om det passer

Han hadde fri noen dager, ellers hadde han korte dager i barnehagen. Samme som i resten av permisjonen.
Han var 4,5 når han ble storebror.

De hadde fri noen dager med oss, og noen dager i bhg :) Sånn har vi gjort det ellers i min perm også, og alltid korte dager, deilig å kose oss hjemme :)

Eldste gikk ikke i barnehage da nr 2 ble født. Når tredjemann kommer i september, tenker jeg at mellomste selv skal få velge mellom å være hjemme eller gå i barnehage, spør henne bare om morgenene hva hun vil tenker jeg.

Eldstejenta var i bhg. Og glad for det. Jeg var ganske ødelagt etter fødselen så mannen måtte ta seg av alt her hjemme. Så var greit at eldstejenta fikk sitt i bhg og leke masse der. Ble kortere dager på hu da. :)
Hu var 4 år og 9 mnd på dette tidspunktet. Så hu ville jo leke og kose seg med vennene sine i bhg da

Vi sender nok jenta vår i barnehagen. Hun har 80% plass, og jeg tenker at hun har mer utbytte av å være i barnehagen enn å være hjemme. Pappaen er ofte opptatt med arbeid i huset, og jeg må jo styre med babyen og sikkert hente inn en god del søvn.

Jenta vår er 3 år på den tiden.

Jeg mener at han var i Bhg med korte dager. Var stort sett pappa som hadde morgenstell og leverte storebror på 2 år:) jeg hentet noen ganger om lillesøster akkurat hadde puppet:)

her kommer storesøster til å være 5 år når baby kommer. men tenker at hun i utgangspunktet skal i barnehagen. men blir sikkert noen kortere dager og noen fri dager inni mellom. alt etter som

gutten min var 3 år når jenta kom og han var stort sett i barnehagen de dagene, med en del kortere dager :-) han hadde godt av å få ha de vanlige rutinene og det hadde blitt kjedelig for han hjemme, det ser vi bevis for også nå når det har vært 2 uker juleferie og sånn :-) også godt for oss som foreldre og få den tiden til å bli litt kjent med den nye babyen osv slik vi også hadde med han :-)

Back
Topp