dere med flere barn....

tretroll

Forumet er livet
VIP
...syns dere at dere "svikter", eller lar det gå utover eldre søsken nå når dere er gravide igjen?

Husker jeg sleit med det sist, jeg hadde svangerskapsmigrene daglig hele forrige svangerskap, og hele første leveåret til minsten gikk med til utredning av magen hans fordi han ikke holdt mat nede. Følte jeg ikke klarte å være en god mor for eldstemann da.

Nå ligger jeg jo på sofaen i en krøll, prøver å vise interesse og være hyggelig og oppmerksom, men må ofte be dem klare ting selv, eller vente til jeg er bedre så jeg klarer å reise meg. Ikke at de har vondt av å klare mye selv, men de er ikke SÅ store og en del må de jo ha hjelp til. Synes det er dumt at de alltid må komme til meg, ikke kan be meg om å komme å se på ting etc...

Vet jo at det er forbigående, og de ønsker seg bebis:-) Men allikevel, liksom...

Jeg har vært mye dårlig så eldste på 6 år har hjulpet meg mye med ting. Og hjelper lillebroren sin med det hun kan :-). Men gjør mitt beste liksom :-)

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Forstår deg veldig godt!! Får helt vondt inni meg av og til.. Litt bedre nå når det er hverdag og de er i barnehagen, har fått sovet på sofaen å tar det veldig med ro, det hjelper her vertfall:) i dag har vi lovet dem " kino" på mannerommet te pappen i huset med poppkorn å kuli;) så kan jeg bare ligge å ver dårlig uten at de merker så mye til det ;)

Ja her å er de i bhg nå og jeg kan slappe av med god samvittighet. De elsker å se på vennebyen og da sitter jeg gjerne i stolen eller noe :-)

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Dårlig samvittighet ja!!!!! Herfra til evigheten... Sliten når jeg kommer fra jobb, henter dem, lager middag, spyr, megler i krangelene deres, eksploderer, kjefter, spyr, mannen kommer hjem, leker, er superpappa, jeg er bæsjemamma, spiser mat, spyr, ser barne-tv, lengter til de skal legge seg, får dårlig samvittighet, spyr, legger barn, legger meg selv på sofaen og føler meg relativt mislykka...:) ikke alle dager som er så ille, men - yes - veit hva du mener...;););)

Jepp jeg føler på det jeg også.. Jobber i barnehage og kjenner at jeg har null overskudd til barna mine når jeg kommer hjem!! :( gruer meg til de neste månedene :(
Nesten sånn at jeg håper på å finne en "unnskyldning" til å bli sykmeldt for at barna mine skal få tilbake mammaen sin..

Godt det er flere av oss...jeg er jo sykemeldt ut uka og er hjemme...men i forrige uke var eldstemann syk og måtte være hjemme med en "less than perfect" mamma, og nå har minsten fått feber og må nok være hjemme i morgen....kjenner jeg haaaater dette litt nå, selv om det er verdt det til slutt...:-)

Jeg får ikke gitt ham samme oppmerksomhet, men har ikke så dårlig samvittighet. Pappaen er kjempeflink, og vi koser mye sammen selv om jeg ikke får lekt så mye.

Vell, er heldig å ha en fantastisk samboer som strekker seg litt lenger enn normalt ;) Når jeg er kvalmen tar jeg det rolig også er jeg effektiv de stundene kvalmen er lite merkbar. Kjenner jeg får litt panikk om jeg skal ha barna alene en hel dag - hvordan kommer dette til å gå? Men har gått tåleligt greit, så har ikke sånn veldig dårlig samvittighet. Pluss at det hjelper å vite at alt dette skyldes en stooor bonus til hele familien - in the end! <3

Har hatt en del dårlig samvittighet, spesielt ovenfor størstemann, han spør hvorfor jeg er syk og sier at han liker det når jeg er frisk, det gjør vondt i hjertet til mamman :(
Vet jo at det er verdt det i siste ende, men akkurat nå gnager det veldig.

Jeg har dårlig samvittighet de dagene jeg har kort lunte... Og det er selvsagt ikke stas å ikke ha overskudd til stort annet enn å ligge rett ut med spybøtta ved siden av deg... Men det blir bedre, håper jeg...

Det er spesielt vondt når største på 3,5 år sier at han vil ha en glad mamma.. Jeg er glad, bare veldig, veldig dårlig.

Har bare en som straks fyller 3, som l sker seg søsken til bursdagen :P nesten heller dårlig samvittighet for at hun ikke har blitt søster før ;) ikke vært dårlig, men samvittigheten kommer sikkert i august/september.

Back
Topp