Dere med flere barn

Marielle

Flørter med forumet
Hvordan var første fødsel, og hvordan var den andre?

nå har jeg bare et barn men håper på en bedre fødsel denne gang 
Jeg fikk ei lita stjernekikker. Fikk rift i lunga og greier! :P liiitt spesielt!

følger med på denne tråden jeg!

Uffda! Fikk du elle babyen rift i lungen? Hørtes ikke godt ut.

Hadde en helvetes fødsel uten like. Vet at jeg kan få keisersnitt, men da må jeg ha narkose. Og vil så gjerne få oppleve å få babyen på brystet og slikt som er normalt etter en fødsel, siden jeg ikke fikk oppleve det sist. Så keisersnitt er egentlig ikke noe alternativ for meg, så sant barnet ikke blir like stort eller større enn storebror var.

Jeg endte opp med hastekeisersnitt sist gang, og fikk kun sett Erlend i 30 sekunder mens de holdt ham frem for meg.
Så ble han trillet bort sammen med mormoren og pappaen ned på barsel.
Jeg måtte pent være igjen å bli sydd sammen, og endte deretter på intensiven hvor jeg måtte være til jeg kunne bevege beina igjen.
Men de kom opp til meg da jeg ble trillet inn dit da, og der fikk jeg holde ham for aller første gang.

Jeg hadde en veldig grei og ganske rask fødsel. Var på kontroll pga vannavgang kl 20, da hadde jeg ingen åpning. Tilbake på sykehuset 2130 og hadde da 3- 4 cm åpning. Tre timer etterpå var han ute :o) Husker at jeg rett før midnatt spurte jordmor hvor lang tid det ville ta, fikk til svar at vi måtte regne mange timer til. 10 minutter senere startet pressriene, hehe.
Belager meg på en tøffere fødsel denne gangen, skal vel litt til å være like heldig to ganger.

spirenr2 skrev:
Uffda! Fikk du elle babyen rift i lungen? Hørtes ikke godt ut.

Hadde en helvetes fødsel uten like. Vet at jeg kan få keisersnitt, men da må jeg ha narkose. Og vil så gjerne få oppleve å få babyen på brystet og slikt som er normalt etter en fødsel, siden jeg ikke fikk oppleve det sist. Så keisersnitt er egentlig ikke noe alternativ for meg, så sant barnet ikke blir like stort eller større enn storebror var.

Forstår godt du lurer - kom ikke akkurat frem i innlegget mitt Jeg fikk ei rift i lunga pga jeg pressa for hardt/feil med brystet. Var ikke noe godt etterpå...

hvordan føltes det?? Noe skjedde med meg også, men de fant aldri ut hva det var.... Det føltes ut som om lungene var kjempe store og at jeg bare fikk inn littegrann luft om gangen. Ble vannvittig fort tungpustet! Var på ct, men der så alt normalt ut... kan det har vært det?? Lurer ennå selv om det begynner å bli noen år siden...

Sannsynligvis hadde du merket viss det var rift i lunga. En times tid etter fødselen hovnet jeg opp i hele overkroppen og halve ansiktet. Kunne klemme på overkroppen og det "knasket" små luftbobler i hele overkroppen. Ble sendt til røntgen - der det viste et lite hull. Jeg hadde ovondt for å puste, fikk oksygen og smertestillende. Dagen etter hadde jeg blekkøye - var driiit flaut å gå rundt på føden! Jeg så ikke ut, rett og slett mishandlet ut! Off, håper jeg slipper det denne gangen. Er ikke farlig da, med så liten rift, men ubehagelig. Hevelsen og blekkøyet forsvant etter en liten uke

Den første hadde jeg maserier konstant i tre døgn og så aktiv fødsel i 18 1/2 t. Han ble til tatt med sugekopp.
Andre gang begynte riene spontant og aktiv fødsel var i 4 1/2 time. Rakk ikke få epidural eller noe. 

Kriswizz skrev:
Den første hadde jeg maserier konstant i tre døgn og så aktiv fødsel i 18 1/2 t. Han ble til tatt med sugekopp.
Andre gang begynte riene spontant og aktiv fødsel var i 4 1/2 time. Rakk ikke få epidural eller noe. 

Å! Jeg håper det skjer med meg også!! Lå i aktiv fødsel i 20 timer. Men 10 av de timene hadde jeg 10 cm og pressrier.. Men han sto bom fast.

Back
Topp