Dere med flere barn fra før!

Bringebær

Gift med forumet
Hva skal dere kjøpe til babyen? Jeg har en gutt og en jente og vi har alt! Men har jo veldig lyst å gi den lille nye noe nytt! Vi solgte emaljunga vogna og kjøpte babyjogger til minsten. Skal bruke denne men skal da kjøpe bagen til. Så den blir jo ny:) Og så noe nytt sengetøy, sengekant og litt tøy når vi får vite kjønnet:) Og ny dunpose som passer oppi den nye bagen:) hva med dere?

Må kjøpte vinterpose, siden sønnen vår kommer til å bruke sin enda til vinteren. Hvis det er jente må jeg kjøpe klær da, veldig lite nøytralt å få tak i til barn, så mesteparten etter gutten vår er ganske guttete:-)

Ellers har jeg jo kjøpt leandervugge da, fordi jeg kom over et godt tilbud brukt, og visste at jeg ville ha det neste gang. Vugga jeg brukte til gutten blir brukt til seng på soverommet i starten, så slipper vi å kjøpe ny sprinkelseng, håpe at gutten vår kan gå over til juniorseng etterhvert..

Ellers tro jeg at jeg har alt jeg trenger. Det er vel fordelen med 2 tette, har ikke rukket å kvitte meg med noe enda:-)

Må kjøpe ny madrass til sprinkelsenga og dyne/pute. Skal ha bilstolpose denne ganga hvertfall. Ellers tøy hvis det blir gutt :-)

Må ha en seng til, og resten kommer an på kjønn.. Har gutt fra før med mest skikkelig guttete klær, så blir det jente må vi ønske oss "jenteklærne".

Vi har alt, i hvertfall til gutt ;) Blir ny madrass til seng og kurv og et par nye klessett, noen fler hvis det blir jente, men gutta har tre kusiner så blir ikke så mye da heller :P

Her har jeg også solgt unna en del, men har jo spart på noe :)

Det vi trenger som jeg kommer på i slengen er:

bilstol til baby; tenker å ha maxicosi sitt da jeg var fornøyd med det sist.
Lekegrind, Stellekommode, vogn, babystol til å feste i stokke sin tripp trapp stol

solgte vogna og bilstoln sikkert ei uka før eg blei gravid igjenn,så det må vi kjøpe.må vel ha søskenvogn da minste storebrorn bare blir 2 i slutten av august,og ei ny stellematta,for den vi har e gått en del i stykker.

Har det meste, men hvis det blir motsatt kjønn, så må det kjøpes inn litt mer guttete ting. Har veldig mange rosa sengesett f.eks, hehe. Bilsete lånte jeg siste, så det må kjøpes inn. Ellers mer ting som må byttes pga det hygeniske og slikt. f.eks madrass til senga, sprinkelbeskytter, stellematte, nye flasker osv..

Det spørs litt på hvem som gjemmer seg i magen ;) har uansett alle de store tingene som kan brukes til begge kjønn. Blir vel helst supplert på klær og sengetøy og tepper tenker jeg :)

Hva med en byttetråd her etterhvert? Blir sikkert en del son får barn av motsatt kjønn av det de har..

Vi har lite... Mye strikketøy og litt annet tøy og babykurva har vi, alt annet kjøpes. Gleder meg;-)

Arvet det meste til eldste mann, så hvis alt går bra med spiren i magen, så må vi nok kun kjøpe vogn og litt klær. Er nok gutt, så da har vi litt klær ennå som kan brukes som ikke er alt for utslitt., men må kjøpe litt nytt og da;) Så blir nok kun litt klær og ny vogn.

Vogn og bilsete har jeg etter førstemann.. Men trenger stellebord, seng og litt andre småting.. Her kommer vi ikke til å vite hva det er før den blir født.. Så guttaboyz får ut å handle litt når vi vet hva det er...

Kjøper ikke noe før oul. Blir det gutt har jeg alt, utenom bilsetet ;)

Vi må ha vogn seng og stellebord :-). Og visst det blir jente så vil jeg kjøpe litt av de rosa klærne som de har på hennes og mauritz :-). Har masse klær fra de to andre. Har dyner baby sengetøy og en lyse lilla vogn pose som vi kjøpte til minsten. Og noen helse tepper vil jeg kjøpe inn selvom vi har blå som fint kan brukes hjemme i seng og kurv/vugge :-). Gleder meg til vi kan kjøpe litt selvom det ikke blir mye. Er for nyskjerrig til å ikke få vite det på ul hva det blir så blir nok at vi vil vite ja :-)

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Back
Topp