Dere med flaskebarn-natten?

Leatroll

Elsker forumet
Jeg lurer på: hvordan gjør dere det om natten? Har dere ferdiglaget flaske? Hvordan varmer dere flasken?
Tar dere barnet opp og med når dere må varme flasken? Jeg skjønner liksom ikke helt hvordan jeg skal løse det hvis jeg må begynne med flaske om natten, kjøkkenet er jo i etasjen under og hvis hun våkner og gråter hvis hun er utålmodig så kan jeg ikke bare la henne ligge der heller...

Rett og slett dere erfarne flaskemammaer, fortell om hvordan dere gjør ting med flaskene vær så snill[:)]

Jeg har rett og slett kjøpt inn en termos.. Tar antall skjeer melkepulver i flaska, og riktig mengde oppvarmet vann på termosen.. så når hun våkner heller jeg bare det passelige varme vannet på flaska - og så er vi klar! Har senga hennes ved siden av min, så slipper å forlate senga i det hele tatt... Helt supert! [:D]

Har termosen med overalt, vet ikke hva jeg skulle gjort uten [:D]

Jeg lar henne ligge og sutre til jeg har laget en flaske hvis jeg må lage flaske. Det tar bare noen få sekunder og vi må opp en etg for å lage flaske. Jo lengre vi lar henne gnu før hun får mat jo mer våken blir hun, så jeg har alltid kokt vann på vannkokeren. Setter på kokeren i ca 10-20 sekunder så er det passe varmt. 100ml, tre skjeer mme og voila.. tar sjeldent mer enn ett minutt eller to å lage til maten hennes

ORIGINAL: Mor for første gang

Jeg har rett og slett kjøpt inn en termos.. Tar antall skjeer melkepulver i flaska, og riktig mengde oppvarmet vann på termosen.. så når hun våkner heller jeg bare det passelige varme vannet på flaska - og så er vi klar! Har senga hennes ved siden av min, så slipper å forlate senga i det hele tatt... Helt supert! [:D]

Har termosen med overalt, vet ikke hva jeg skulle gjort uten [:D]

samme her[;)]

Passe temp på vann i termos, slenger vann i flaska og tar i pulver, rister og ferdig![:D][:D]

ORIGINAL: Mamman til Kiera

Jeg lar henne ligge og sutre til jeg har laget en flaske hvis jeg må lage flaske. Det tar bare noen få sekunder og vi må opp en etg for å lage flaske. Jo lengre vi lar henne gnu før hun får mat jo mer våken blir hun, så jeg har alltid kokt vann på vannkokeren. Setter på kokeren i ca 10-20 sekunder så er det passe varmt. 100ml, tre skjeer mme og voila.. tar sjeldent mer enn ett minutt eller to å lage til maten hennes

sånn gjør jeg også![:)]

ORIGINAL: silona

ORIGINAL: Mamman til Kiera

sånn gjør jeg også![:)]

Samme gjør jeg.
Løfter han ikke opp av sengen når han får mat heller.. lar han bare ligge så han ikke skal våkne enda mer.. men tar han opp helt på slutten og lar han rape, og så får han de siste 10-20ml når jeg har lagt han ned i sengen igjen.

Nå er jeg så heldig at jeg har en liten som sover hele natten gjennom, men når vi er ute på tur osv går det i termos, eller så koker jeg opp vann i vannkoker og blander med kadt vann fra kjøleskapet! Ellers får du kjøpt en flaske med patroner som varmer opp flasken på fire minutter. Tror det var på lillepinsen.no. (men den er rådyr synes jeg)

nå har ikke jeg et barn som spiser på natta..men når hun gjorde det(hun hadde bare 1 måltid)så lagte jeg ei flaske før jeg gikk å la meg,og varma den i mikroen når hun våkna..hun peleier ikke å grine når hun våkner,og har utrolig med tålmodighet..så jeg lar henne bare ligge til jeg har varma flaska,så skifter jeg bleie og sånn,og gir henne maten:) ellers har de jo ferdigblanda mme i butikken også som du kan bruke på natta hvis du suns det er stress å lage på natta..

her har jeg termos med varmt vann.
går bare inn på kjøknet og lager en flaske når han skal ha.

Jeg bruker også termos.
Også putter jeg bare smokken i henne før jeg går på kjøkkenet og lager mat[:)]

lager ferdig flasker paa kvelden og setter dem i kjoleskapet. putter den bare i microen n[r hun skal ha.

Jeg har sparket gubben ut av sengen for å lage flaske mens jeg selv styrer med smokken.
Nå de siste 3 dagene har jeg med kokt kaldt vann på flasken ca 100 ml, kokt vann på termost og pulver på boks.
Dette står ved siden av sengen. Aner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på dette før, men det må ha noe med "2 barnsmorsjokket" å gjøre.

ORIGINAL: Monkaponka

Jeg har sparket gubben ut av sengen for å lage flaske mens jeg selv styrer med smokken.
Nå de siste 3 dagene har jeg med kokt kaldt vann på flasken ca 100 ml, kokt vann på termost og pulver på boks.
Dette står ved siden av sengen. Aner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på dette før, men det må ha noe med "2 barnsmorsjokket" å gjøre.

hehe..huff ja, beundrer deg som har kontroll på to altså [:D]
Det med gubben er en teori jeg kunne gått for hehe, men han jobber mye natt så jeg er alene mange netter hver uke.

Basert på svarene her virker det som det er tingen å kjøpe en termos. Dere som har temperert vann på termosen, har dere vannet i kjempevarmt og så blir det passe i løpet av natten? Eller klarer termosen å holde på vanntemp på 37 grader ca hele natten?

Når jeg lager nattflaske lager jeg 150 ml med mme.
100 ml kokt avkjølt vann på tåteflasken. Når H våkner heller jeg over 50 ml kokevarmt vann fra termosen.
Da er tempraturen perfekt, så heller jeg over pulveret.

Samme tenkte jeg før jeg slutta med pupp.

Jeg blander flaskene på kvelden før jeg legger meg og setter dem i kjøleskapet. Så når jeg hører lyd på babysitteren, "løper" jeg ned (vi har og kjøkkenet i etasjen under) og varmer flaska i mikroen. Så skynder jeg meg inn på rommet til Tuva å gir henne flaske. Somregel har hun ikke klart begynt å surke/gråte enda, for jeg er så snart [8D] Men de gangene hun har begynt å surke er det langt fra hylgråt og da mener jeg at det ikke er SÅ fælt at hun ligger ett minutt og surker [:)]

Har ikke så veldig god termos, så her har jeg ganske varmt vann på før jeg legger meg, så er det passe når hun våkner. Skulle det være for varmt så har jeg  kokt kaldt vann i kjøleskapet

Back
Topp