dere med flaske barn..

~ine~

Forelsket i forumet
dere som gir kun flaske til babyen.. hvordan gjør dere det?
lager dere nytt til hvert måltid eller lager dere å har et par flasker klart i kjøleskapet?
varmere dere melken i mikroen eller varmebad?
hvis dere varmer i varmebad,koker dere vann i vannkoker hver gang da?eller blir det varmt nok med varmt vann fra springen?
må flaskene kokes for hver gang etter bruk?

kokte vann i begynnelsen og etter hvert når hun ble større tok eg det fra springen. flaskene kokte eg hele tiden, når hun ble større vasket eg de i oppvaskemaskinen. du kan trygt lage noen å ha de i kjøleskapet[:)] tror det står på nan pakken om eg ikke tar helt feil. varmet den i micro eller i varmt vann spørs hvor sulten hun var[8D] 

æ kokte opp vann som æ hadde ståanes, så når neste målti kom så varma æ opp nokk vann t ett måltid (a d ferdikokte) å hadde pulver i, så hadde ho allti ett fersk måltid.
i begynnelsen laga æ ferdi kvær mårra å varma opp i vannbad. men d andre va enklare

jeg koker vann for hele dagen som jeg har i kjøle skapet, kjempe greit. lurt med flaske varmer da.

hvor gammel var hun da du begynte med vann fra springen

fabian får bare flaske. jeg pleier å lage melk for hver gang men på kvelden setter jeg inn en i kjøleskapet. men det er ikke noe problem å lage litt som du har stående, bare det brukes samme dagen.
koker flaskene 2-3 ganger i uken resten av gangene har jeg det i oppvaskmaskinen eller vasker de godt med varmt vann.
når jeg varmer melken så har jeg det i mikron ikke noe problem.

håper du fikk svar[:D]

okey... det eg gjør nå er å ha klare flasker i kjøleskapet og koker opp vann til å varme de i varmebad.
tar lang tid. vi har jo mikro men har hørt at man ikke skal varme de i mikroen. men ser jo at det er mange som gjør det
i morgen skal jeg da koke opp masse vann og ha klart i kjøleskapet, så bare varmer jeg det i mikro og tar i pulver.
noen forslag på hva jeg kan ha det ferdig kokte vannet i???i kjøleskapet..
hva hadde dere det i?

tusen takk for svar[:)]
da skal jeg begynne å ta de i mikro.. mye lettere.
er vel ikke lenge flaska skal stå inni mikroen? noen sekunder sikkert...

Men når jeg har varmet flasken og han har spist en del.. så raper han... tar litt tid før han raper.
da blir jo melken kald... de skal jo ikke drikke den kald. og man kan ikke varme den opp igjen..
hva gjorde dere da???

jeg kokte flaskene hver kveld når jeg laget nytt lager til dagen etter.kokte også vanne så klart å kjølte av flaskene med melk å satte dem i kjøle skapet!varmet dem i mircro.det anbefales vannbad pga i micro an melkenlett over opphetes å det skal den ikke.

hun drakk i sitt tempo å da blir jo melken kaldere etter hvert men ikke helt kald da[8|]når vi varmer den ut i fra kjøleskapet blander erstattningen seg,tror det er derfor man skal varme den først.gjør ikke noe om den blir lunken underveis.

slutta å koke flaskene når hun var 5mnd...vasker di opp å noen ganger i oppvaskmaskin!

[:)]jeg vasker alle flaskene..så koker jeg opp vann og har i ca 5 av dem så de er klar..dette vannet varmer jeg i mokrien og tar så i pulver...[:)]venter til omtrent alle flaskene er brukt så vaskerunde igjen..

ps:skyller utav flaskene etter bruk og lar de stå med kaldt vann i seg..[:)]

Back
Topp