Dere med ett barn

glamaria

Gift med forumet
Lurer litt på hvorfor dere bare har ett barn, er det fordi dere ikke ønsket flere eller at dere har prøvd lenge men fikk ikke flere?
Dere som ikke er kommet i gang med prøving på nr 2 trenger ikke svare

Da jeg møtte bf så hadde han en sønn fra før.. han var egentlig ferdig med barn.. men jeg sa at jeg ikke gikk inn i noe med han da.. for jeg så for meg at jeg selv ville ha barn en gang i fremtiden.. han var da alikevel klar for et barn, om jeg var den rette.

Jeg var 30 år da jeg møtte han.. vi fikk en nydelig datter sammen;o) men ble slutt i fjor.. da var jeg 35 år.. nå er jeg alene og 36 år.. og klokken tikker litt kan man si;)

Men om jeg møter noen om en stund... og vi velger å få en til, så ser jeg ingenting i veien for det..

Men det vil tiden vise;)

Har allerede verdens nydeligste jente;) Og er svært fornøyd med det!

Det har vært slutt mellom meg og bf siden gutten var 6 uker eller noe sånt, har hatt kjæreste i ett par år i mellomtiden, men det var aldri stabilt nok til å vi vurderte barn...
Så, jeg har vel bare en fordi jeg er singel :)

Jeg er mamma til en jente på snart 5 år og ønsker ikke flere barn. Er alenemamma da. Jenta mi har særskilte behov, så det er endel oppfølging.

Jeg ønsker ikke flere barn. Det kan selvfølgelig endre seg, men nå er jeg fornøyd med jentungen på 3,5. :)

Jeg er midt imellom føler jeg.. Vi ble egentlig enige om at det holdt med den jenta vi fikk fordi alt var/er så usikkert ift om hun holder seg frisk eller ei..Jeg var også livredd for enda en graviditet og en ny skjebne å forholde seg til.
Men, vi har sett hvor flinke vi er (ja, jeg skryter av meg selv og oss) og vi er begge veldig enige om at vi vil at hun skal få et søsken.. Men om vi ikke hadde funnet ut at vi vil ha en til som hun kan vokse opp sammen med, ville det skyldes at vi var for redde til å ta sjansen på et barn til i tilfelle noe skulle skje med jenta vår eller det evt. barnet i magen og at vi ikke kunne stillt like godt opp for dem begge.

har vært aleine siden graviditet , og derfor alenemamma som bare har 1 barn! dukke rette mann opp i framtiå så ønske eg meg en unge t, bf har 2 unger fra før, men ser dårlig ut for at d kan bli noe søskenforhold mellom de og min lille før evet. kanskje voksen alder :/

Jeg ville gjerne ha flere barn (og vil fortsatt men kl tikker)
Faren til sønnen min stakk av da han var 7 mnd. Da hadde vi vært sammen i 10 år, gift og hele pakka så trodde alt var fint og flott. Han flyttet inn til sin søte blonde kollega...
Så skulle jeg finne en som vil ha barn så må jeg si jeg er skremt..kanskje bare være superfornøyd med den friske gutten jeg har :)

Vi har ett barn fordi vi ønsker det! :-)

Vi har det så bra sammen, alle tre, og vi føler at nå har vi mulighet til å gi masse oppmerksomhet til denne ene, - uten å skjemme bort !

Som student, uten eid bolig, vil vi også vente litt til med flere, så vi er sikre på at vi vil ha økonomi til det. Det er heller ikke lett å skulle fordele mer tid på flere, da også studiet krever sitt. Må derfor bli ferdig med fast jobb før vi tenker på flere.

Vi er lykkelige alle tre, med tilværeslen som en liten familie. Vi har heller ikke mange rundt til å hjelpe oss, så det er også "enklere" å ha kun en.

Ellers er vi også flinke til å gå i lekeparker osv, så barnet vårt får sosialisert med andre, og vet godt hva det vil si å dele - både ting og oppmerksomhet. Så vi føler ikke at vi må ha flere barn av slike grunner heller.

Vi er rett og slett bare veldig fornøyde og lykkelige med ett barn! :-)

Og skulle det komme et barn til en gang, vil vi nok bli lykkelige da også!

Back
Topp