Dere med erfaring med lystgass

Hadde kun effekt i 3-4 rier, så virket den absolutt ikke :p Fikk beskjed om å fortsette å puste i den, men det var nok fordi jeg ikke klarte å puste dypt uten. Ting gikk så fort, så rakk heller ikke epidural. Ble ikke kvalm av lystgassen :)
 
Jeg hadde lystgass ved 2 av fødslene mine, og ble veldig kvalm/ svimmel av den (ikke helt for meg, da jeg liker å ha kontroll og følte jeg mistet litt kontroll av lystgassen) men satt den ned på det svakeste, slik at den hjalp meg med pusten, og da var den veldig god hjelp!
 
Synes den var kjempegod. Fikk meg til å klare å fokusere på pustingen og lot meg slappe godt av mellom riene. Fikk muligens litt stor dose litt for lenge i følge jordmor, men det gjorde ikke meg noe xsmile9 Ble ikke kvalm, men fikk blåmerke rundt der jeg hadde masken fordi jeg presset den så hardt mot fjeset når jeg hadde rier :)
 
Var ikke så veldig glad i den i begynnelsen før jeg fikk ordentlig til å puste i den. Da var den helt fantastisk! Ble ikke kvalm :D
 
Hei jenter, jeg sniker fra desember :) lurte på hva erfaringene deres er med lystgass, prøvd det- hvor mye ble det brukt? ev. brukte du noe i tillegg? hvis du er en av de som ble kvalm av det - hvor lang tid tok det for kvalmen å gå over etter at du la vekk maska? Hilsen nysjerrig førstegangsfødende :p

Har prøvd det begge gangene med mine, men det er ikke noe for meg. Etter en runde med rier og lystgass så blir jeg svimmel og kvalm. Tok ikke så lang tid før det gikk over, kanskje 5-10 minutter, men hvis jeg hadde fortsatt med det så hadde det nok fortsatt vil jeg tro.

Jordmora skrudde av lystgassen og jeg pustet bare inn oksygen gjennom masken i stedet. Det hjalp greit det og, for da er man konsentrert om å puste seg gjennom riene og ikke fokusert på smertene :)

Men man må bare prøve hva som funker for seg. Jeg synes det gir en veldig ubehagelig følelse, mens søsteren min syntes det hjalp veldig. :)
 
Back
Topp