Jeg har City cross!! elsker den!! når det kommer til forskjeller mellom vognene så kan jeg prøve å skrive det litt punktvis her, også håper jeg du forstår det, er litt lettere å vise det live:) (jeg har jobbet på babyshop og solgte en del av emmaljunga)
- Vekt: Mondial/edge veier noen kilo mer enn city cross, den blir og litt større sammenlagt.
- Hjul: M/E får du med lufthjul, (skal du ha denne anbefaler jeg classic understell, evt sport dersom du føler behov for vendbart håndtak, finnes et usmed punkteringsfrie hjul og, men dette mener jeg at trenger litt forbedringer før jeg ville anbefalt det) mens city cross får du med punteringsfrie hjul. Fordelen med lufthjul er at du får litt mere trillekomfort, men de punteringsfrie hjulene til emmalijunga er veldig veldig gode så forskjellen er minimal. Med punkteringsfrie hjul så er det mye mindre vedlikehold.
- Demping: det er litt mere demping i m/e enn cc.
- Bagen: City cross kjøper du som en sportsvogn også kjøper du city bag som et tilleggsutstyr, det gjør at du får to forskjellige kalesjer og kan velge to helt forskjellige farger. Edge/Mondial kjøper du ferdig som en duovogn og bruker samme kalesje på bagen og sportsdelen, har for du samme farge på begge deler.
E/M har lufteluke og myggnett i kalesjen både når du har på sportsdelen og bagen, city cross har dette bare på sportsdelen
Bunnen i bagen på edge og mondiel er bedre enn i city cross, denne er av isopor med en lukkbar luftefunksjon, city cross har trebunn. E og M har dessuten en liten plate i ryggen på bagen som du kan sette litt opp slik at barnet kan komme litt opp i bagen i overgangen fra bag til sportsdel
På edge og monial har du og en vuggepunksjon på bagen som gjør at man kan vugge litt på den hvis den står på gulvet. Dette har ikke city cross
- Størrelsen på bagen: her tror de fleste at det er en stor forskjell! ikke så rart siden bagen på edge ser mye større ut en city bagen fra utsiden. Men hvis du sammenligner madrassene er forskjellen minimal. edge og mondial er 1-2 cm lenger, men bredden i hodeenden er faktisk bedre på city bagen enn på mondial og edge.
Tror jeg har kommet igjennom forskjellene da? På sportsdelene blir det ingen forskjell, annet enn formen på kalesjen.