Dere med Emmaljunga-vogner! HELP!?

Phibonacci

Glad i forumet
Dere som har Emmaljunge-vogner eller erfaring med disse.

Pro and cons mellom Edge Duo og City Cross!?

Hvilken modell har dere?
Er dere fornøyd med den?
Hvorfor valgte dere den ene av disse modellene fremfor den andre?

Det er jo ikke himla stor forskjell i vekt og størrelse liksom, selv om edge duen er noooe større og tyngre..

Trenger hjelp da disse alternativene vurderes :)  

Har bare hatt city cross jeg da...men var super fornøyd med den :) Og tenker å kjøpe en nye en til vesla i magen, da vi ikke har den forrige lengre...
Jeg ønsker en vogn som ikke var så kjempe stor, samt hadde hjul som ikke kunne punktere.  Var god plass i vognen, samtidig som den var lett og håndtere, og kom seg fint mellom hyllet o.l. på butikkene.

Vi har Edge Duo for forigemann, og skal bruke den til denne også.
Vi valgte den som var stødig og romslig. Så for oss at vi skal trille på både landevei og asfalt. Og viktig at bagdelen er såppas stor og romslig, så det blir plass til både ungen og pose når det ble kaldere.

Jeg er kjempe fornøyd med den. Veldig stødig vogn.

Det negative er nok at den er ganske tung å løfte på (inn/ut av bilen). Og ganske stor/brei når du har den på butikker ol.

Men jeg hadde nok kjøpt den igjen, hadde jeg trengt en ny vogn

Takk for svar :)

Hvor lenge kunne dere bruke bag-delene på de forskjellige??

Jeg har city cross og er utrolig godt fornøyd!! Super vogn som er kjempelett å trille/manøvrere samt lett å løfte inn og ut av bilen.. Jeg bor på landet og triller nesten daglig på grusvei og det er lett som bare det, trenger ikke edge duo selv om du skal trille mye på landevei.. ;) Bagen er ikke kjempestor.. Tror snuppa var rundt 6 mnd da jeg byttet til sportsdel, men hun er født i Februar så jeg brukte ikke pose på slutten.. Men jeg kommer til å bruke samme vognen denne gangen for sportsdelen kan jo legges helt ned og med pose oppi så blir det mer enn stødig nok for lille babyen når vinteren kommer. :) Lykke til med valget! Jeg er sikker på at du blir kjempefornøyd uansett hvilken av de to du går for! Hipp hurra for Emaljunga! ;)

lurer på om jeg har mondial ?! er i hvertfall kjempe fornøyd med vognen så her skal lillestøster bruke den når hun kommer :)

ellers har jeg også en maclaren techno xt som jeg bruker om våren/sommeren, men den ville jeg ikke ha brukt på nyfødt viss ikke du har softbag i den da ;)

Anitata skrev:
Vi har Edge Duo for forigemann, og skal bruke den til denne også.
Vi valgte den som var stødig og romslig. Så for oss at vi skal trille på både landevei og asfalt. Og viktig at bagdelen er såppas stor og romslig, så det blir plass til både ungen og pose når det ble kaldere.

Jeg er kjempe fornøyd med den. Veldig stødig vogn.

Det negative er nok at den er ganske tung å løfte på (inn/ut av bilen). Og ganske stor/brei når du har den på butikker ol.

Men jeg hadde nok kjøpt den igjen, hadde jeg trengt en ny vogn

Jeg er enig med det over her.

Edgen er en robust og fin vogn, som er lett å trille. Super med teleskophåndtaket hvis det er forskjell på høyde på de som skal trille.

Barnet ligger godt beskyttet både i bag- og sittedelen vinterstid. Luftig og fint om sommeren. Har kun brukt sittedelen på sommeren, da lillan føddes i september og vi bytte til sittedelen ved påsketider. Så hun var vel ca 6-7 måneder når vi bytte, da ville hun opp og se når hun var våken. Brukte ryggstøtten i bag-delen en god stund før vi skiftet.

Ja, den er litt tung, men det er meiningen att den skal trilles, ikke lyftes så mye...
Og den blir brukt til lillesøster i magen når hun kommer!

Phibonacci skrev:
Takk for svar :)

Hvor lenge kunne dere bruke bag-delene på de forskjellige??

Byttet til sportsdelen når hun var rundt 7-8 mnd...Den passet fortsatt, men da ville hun opp å se ;)

CITY CROSS

Lett og ledig vogn å trille og få ut og inn av bilen...
Simphelten elsker den vogna:)

Brukte bagen til hu va 6mnd,kun for at da ville hu opp å sjå verden:)

Jeg har City cross!! elsker den!! når det kommer til forskjeller mellom vognene så kan jeg prøve å skrive det litt punktvis her, også håper jeg du forstår det, er litt lettere å vise det live:) (jeg har jobbet på babyshop og solgte en del av emmaljunga)

- Vekt: Mondial/edge veier noen kilo mer enn city cross, den blir og litt større sammenlagt.

- Hjul: M/E får du med lufthjul, (skal du ha denne anbefaler jeg classic understell, evt sport dersom du føler behov for vendbart håndtak, finnes et usmed punkteringsfrie hjul og, men dette mener jeg at trenger litt forbedringer før jeg ville anbefalt det) mens city cross får du med punteringsfrie hjul. Fordelen med lufthjul er at du får litt mere trillekomfort, men de punteringsfrie hjulene til emmalijunga er veldig veldig gode så forskjellen er minimal. Med punkteringsfrie hjul så er det mye mindre vedlikehold.

- Demping: det er litt mere demping i m/e enn cc.

- Bagen: City cross kjøper du som en sportsvogn også kjøper du city bag som et tilleggsutstyr, det gjør at du får to forskjellige kalesjer og kan velge to helt forskjellige farger. Edge/Mondial kjøper du ferdig som en duovogn og bruker samme kalesje på bagen og sportsdelen, har for du samme farge på begge deler.
E/M har lufteluke og myggnett i kalesjen både når du har på  sportsdelen og bagen, city cross har dette bare på  sportsdelen
Bunnen i bagen på edge og mondiel er bedre enn i city cross, denne er av isopor med en lukkbar luftefunksjon, city cross har trebunn. E og M har dessuten en liten plate i ryggen på bagen som du kan sette litt opp slik at barnet kan komme litt opp i bagen i overgangen fra bag til sportsdel
På edge og monial har du og en vuggepunksjon på bagen som gjør at man kan vugge litt på den hvis den står på gulvet. Dette har ikke city cross

- Størrelsen på bagen: her tror de fleste at det er en stor forskjell! ikke så rart siden bagen på edge ser mye større ut en city bagen fra utsiden. Men hvis du sammenligner madrassene er forskjellen minimal. edge og mondial er 1-2 cm lenger, men bredden i hodeenden er faktisk bedre på city bagen enn på mondial og edge.

Tror jeg har kommet igjennom forskjellene da? På sportsdelene blir det ingen forskjell, annet enn formen på kalesjen.

Glemte jo å si at jeg valgte city cross fordi jeg bare trengte sportsdel, byttet da gullet var nesten et år. Samtidig hadde jeg simo fra før oog ville ha en lettere vogn, edge er ikke særlig mye lettere enn simo..

Takk for gode svar jenter, og en flott oppsummering av caka* på slutten her :)
Der kom det frem litt forskjeller man ikke uten videre kan lese seg frem til på nett.
Det er jo alltid lit pro and cons, og når alt kommer til alt heller jeg foreløpig mot city crossen pga vekt og strl. Tror igrunn man ikke kan gå veldig feil her, så det er også godt å vite :)

Er en liten jungel, men vogn må man ha :)

Er VELDIG fornøyd med city cross!! Har brukt den til de to eldste og selv om jeg har kjøpt en Mountain Buggy i mellomtiden blir det nok til at jeg bruker city crossen til babyen også. Veldig lett og kjempegod å trille - og jeg triller mye på grus-/fjellveier! 

Jeg har hatt både sommer- og vinterbarn, og har byttet bag fra 5-7 mnd, men det har vært fordi de vil opp og se verden og ikke fordi bagen har vært for liten :-) Synes forøvrig at sportdelen også blir veldig lun og god med en vognpose, så har etter hvert funnet ut at det ikke er noe stort poeng at de skal ligge i bagen lengst mulig. Men størrelsen er altså ikke noe problem!

Ang hvor lenge du bruker bagdelen så er det neppe str på babyen som har noen å si her, heller at de små vilnopp for å se :)

Back
Topp