Dere med Emmaljunga vogn

Prinsesse0809

Betatt av forumet
Jeg er en city cross med sportsdell. kan jeg bruke sittedelen min på et classic sport understell da ?

gikk litt fort hehe jeg har ;) jeg er ikke ;)

Hei hei :)

Har veldig lyst på emmaljunga selv og har hørt mye bra om det merket og er heilt forelska i utseende. Men er i tvil om jeg skal velge mellom monidal, edge eller city cross. Vet ikke heilt forskjellen på disse. Ser at city crossen kqan du bruke fra di er 6 mnd ellers så må man kjøpe citybag til? Har du peiling`

nei desverre har jeg ikke stor peiling men ville ikke valgt city cross med begg da den virker liten syns jeg

FrøkenGravida skrev:

Hei hei :)

Har veldig lyst på emmaljunga selv og har hørt mye bra om det merket og er heilt forelska i utseende. Men er i tvil om jeg skal velge mellom monidal, edge eller city cross. Vet ikke heilt forskjellen på disse. Ser at city crossen kqan du bruke fra di er 6 mnd ellers så må man kjøpe citybag til? Har du peiling`

Jeg har city cross. Den er myyyye lettere en edge ihvertfall.
Det er en hadbag til ja, brukte den til barnet var nesten 7 mnd. Gikk da over til sportsdelen.

Generelt veldig fornøyd med city cross, veldig mange er veldig fornøyd med den. Test ut de forskjellige i butikken, da får du en mer følelse av vognene.

City cross er definitivt lettest av dem. Jeg har Nitro City til yngste, og eeelsker den! 
Jeg har citybag som vi brukte i 6 mnder tror jeg. KUNNE brukt den lenger, men da ville snuppa opp og kikke:)
(selger forresten den nå, Veldig fin limited edition creme leatherette)

jeghar bestemt meg at vi skal ha city cross. har sitti å lest og lest og lest om vogner, og vlle i utgangspunktet ha en 3hjuling, men falt for city cross. 

Mine kriterier for vogn var:
Lett
liten sammenlagt
stor utslått
pen
sikker
praktisk

city crossen hadde alt av dette.
Fordelen med emmaljugnga er at alle delene passer sammen. Men eks bagen til edge får man ikke kjøpt løs til city cross understellet. 
Man får kun kjøpt en bag løs, og det er city bagen. men den bagen passer på alle vongner, sånn har jeg fått forklart det.

City cross er litt lettere enn Edge/Mondial (hvor mye kommer an på hvilket understell du velger til Mondial/Edge), men tok like mye plass i bilen når vi prøvde.(1cm forskjell i lengde på bag) Skal du bruke city cross til 0-6mndr må du kjøpe en City Bag eller bag som du setter "inni"/oppå sportsdelen. Fordelen med å måtte kjøpe en city bag er at man kan ha én farge på bag'en og en annen på sportsdelen. Kjøper du Mondial/Edge får du samme farge på bag'en og sportsdel. Mondial bag'en er LITT større enn City Bag, men ikke så mye som det ser ut med første øyekast. (plasser madassen til den ene oppi den andre) Ellers kommer Mondial/Edge med litt mer ekstrautstyr (bla trekk) enn City Cross. Det stod mellom City cross og Mondial for vår del. Mondial var favoritten pga. den får barnet litt høyere opp og så finere ut (syntes vi), men dersom City cross tok mindre plass i bilen skulle vi gå for den. Nå tok vognene lik plass, og vekten var det ikke enorm stor forskjell på, så det ble Mondial på oss.. Med samme type utstyr tror jeg de er nokså like prismessig.

Bugaboo Cameleon tilfredsstiller alle kravene dine, og den er like manøvrerbar som en trehjuling, bare med fire hjul. Hvis du er opptatt av at vogna skal være lett er den ihvertfall en vinner med sine 9 kg. =)

Jeg har Edge og er veldig fornøyd!
Litt stor og tung akkurat når den skal ut og  inn av bilen, men er veldig glad for å ha en så stor vogn med god og stor bag som kunne brukes lenge. Robust og stødig, veldig god hvis du ikke bare skal gå på asfalt. 
Også synes jeg den er fin :) Emmaljunga-vognene generelt er jo veldig fine.

~Tusse~ skrev:
Jeg har Edge og er veldig fornøyd!
Litt stor og tung akkurat når den skal ut og  inn av bilen, men er veldig glad for å ha en så stor vogn med god og stor bag som kunne brukes lenge. Robust og stødig, veldig god hvis du ikke bare skal gå på asfalt. 
Også synes jeg den er fin :) Emmaljunga-vognene generelt er jo veldig fine.

Samme her.
Har også Egde og er superfornøyd med den. Er litt tung ut og inn av bilen, men ellers er jeg kjempefornøyd med at den er såpass stor som det den er.
Visste ikke jeg kom til å få en lang unge (54cm), og han vokste raskt ut av bagdelen (5-6mnd).
Så hadde jeg hatt en av de andre Emmaljunga hadde jeg nok måtte gått over til combidelen før den tid.
Ellers er Emmaljunga definitivt å anbefale.

Back
Topp