Dere med dyr

hund

ulempe: krever oppmerksomhet og tur uansett. røyting!

fordel: intelligent dyr man kan samspille med

katt

ulempe: røyting!

fordeler: kos og at de klarer seg mye selv.

hunden:
fordeler- er trygg i nærheten av han, blir kjent med mange nye mennesker fordi han er med å folk stopper for å prate med og beundre han. er alltid en som ønsker deg velkommen og som aldri blir lei av å være med deg på alle dagens ærender

ulemper- håååååååår, støvsuge hver eneste dag!! kunne klikka. han koster mye i mat i mnd fordi han er så stor som han er.

katt:
fordel- er kjempe koselig å ha en som kommer å holder deg med selskap mens du leser, jobber i hagen osv. er topp underholdning for emil;)

ulempe- ikke stort egentlig, anna enn at hu kan begynne å mase midt på natta om å ut eller inn

Pus Fordelene er mange! Sosial, morsom, kjælen, man er aldri " alene hjemme", enkelt samtaletema med folk man ikke kjenner så godt, lærer barna om godt dyrehold, Ulempene må være pels i sofa og seng, vetnrinær omkostninger, pass når vi skal bort..

Fordelene er kos og mosjon og en venn for livet.
Ulempene er den dagen man mister den vennen, det er helt jævlig.

Dette gjelder hund.

Vi har hunder og en katt.

Hund, positivt;
Alltid noen rundt deg, endeløs ubetinget kjærlighet, får det ut uansett vær, bestevenn, en stor hobby, er med oss overalt, en stor del av familien.

Ulempen;
Hmm. Vi har alltid pass til hundene vi, og jeg synes bare det er kjekt med en grunn til å støvsuge og vaske hver dag. Det negative må bli at det er dyrt, men det er fordi vi velger å ha et dyrt hundehold med å drive med avl, utstillinger osv.

Katt; positivt; Jeg liker ikke katter, men min egen katt liker jeg fordi hun er så lik en hund i oppførselen, bare mer selvstendig. Har innkalling på katten, hun går på tur med oss osv.
Ulempen; Hun er en katt.. Og går på alle møblene.

Så koselig å lese om kjærligheten dere har til dyra deres!
Vi har masse astma og allergi i familien, men ikke barna mine!!!! Overlykkelig for det!!!!
Så jeg setter ekstra stor pris på at jeg har en hund og en katt!
Blir aldri ensom da:)

Og så heldige dere er som får pass til hundene deres!
Vi skal til Syden om 2 uker, men har ikke pass til Laban:(
Så da blir det kanskje kennel.. Og kennelen her har et dårlig rykte på seg:(

Uff...

Fordeler med to katter:

Somali'n: Utrolig kos og leken, veldig inteligent og selvgående! alltid selskap med revkatten i hus <3

Siameser'n: Som en ekstra bonusbaby, kosete og dum-søt.<3

Så har de selskap med hverandre så får ikke så dårlig samvittighet om jeg er mye borte innimellom:)

Ulemper med to katter:

Somali'n: R-Ø-Y-T-E-R. Jeg støvsuger hver dag men spytter allikevel kattehår dagen lang.

Siameser'n: Sjalu og eiesyk;) og svææææært høyrøstet til tider.

Elsker dem begge!!

Vi har hund.

Fordeler:
-hun får oss alltid i godt humør,og hun er alltid glad for å se oss
-vi kommer oss ut på turer hver dag
-masse kos,lek og morro
-hun er kosete

Ulemper:
Jeg har en samboer som jobber i nordsjøen,og hunden våres får helt panikk når jeg går i fra hun. Derfor blir det sånn at jeg holder meg mest mulig hjemme,og det er lenge med fire uker uten å kunne være ute av huset mer enn to timer.. (Er student for tiden,og vi har trent MYYE på at hun skal mestre å være hjemme alene)

Jeg har hest!

Fordeler:
Hun er absolutt nydelig!emoticon 
Det er en hobby som gir meg mye glede.
Man lærer å ta ansvar.
Det er en veldig sunn hobby, da man er mye ute.
Man blir i forholdsvis god, fysisk form.

Ulemper:
Ekstremt dyrt..
Det er vanskelig å skaffe pass, om man ikke har en fast person. En hest er ikke akkurat så lett å ta med seg heller emoticon
Det er utrolig mye jobb.

Personlig syns jeg at hesten min er verdt hver krone vi har investert i henne, selvom det er snakk om maaange tusen emoticon

Vi har to katter, eller mannen har to katter Fordel: greit for barna å bli bandt med dyr Ulempe: kloker opp terræsse og dører, driter på plenen, drar med seg masse drit inn, kattehår over alt, gnåler enormt mye, drar inn flått, legger igjen drit på alt de gnir seg på, man må ha pass til de når man skal reise. Jepp, jeg burde aldri hatt dyr, og skal aldri ha flere dyr enn disse to kattene. Jeg synes dyr er skitne.

Back
Topp