Fordeler med 6 katter:
Man er aldri alene hjemme selv om man er alene hjemme ;) De gir ufattelig mye selskap, dilter etter meg både ute og inne. De er selvstendige, trenger ikke luftes, men tar eg meg en liten spasertur, så blir noen av de gjerne med ;)
Reiser man vekk så har kattene alltid selskap.
Ulemper med 6 katter:
2 av kattene er kranglefanter, så en av de må omplasseres :( Katter er ikke flokkdyr, så når man har så mange så kan det oppstå konflikter.... :(
Blir en del ekstra støvsuging og vasking med 6 pelskatter som ikkje tørker av seg på beina etter å ha vært ute ;) Ofte kan de komme inn med pelsen full i småkvist, rusk og rask etter en skogtur.....
Man må ha noen til å gi de mat + vann og se etter de når man er bortreist- og det må selvsagt være noen man stoler på!
Fordeler med 4 kaniner:
Jeg får gi 4 kaniner et suuupert godt liv, har bygget stoooor luftegård til de + at de har stor inneavdeling og kan gå ut og inn som de vil. Er veldig lite arbeid med kaniner når man har de på den måten, i tillegg kan de luftes utenfor luftegårdene uten at eg trenger å bruke sele på de.
Kan fint reise fra de med god samvittighet, for de har så stor plass å bevege seg på.
Ulemper med 4 kaniner:
Må ha barnevakt om eg skal reise vekk, og det som er så spesielt med kaniner er at det er vanskelig å se om de er frisk og rask eller om de kanskje er syke, så derfor liker eg ikkje at det gjerne går mange dager der eg ikkje får se de.
Så må eg jo gjøre reint hos de i inneavdelingen i ny og ne- men med alle dyr er det jo litt renholdsarbeid, så ser egetnlig ikkje på det som en ulempe.
En annen "ulempe" med så mange dyr er jo at det koster en god del... mat, utstyr, forsikring og veterinær, men det er jo også sånt som man må ta i betraktning når man skaffer seg dyr, det er ikke gratis å ha- selv om mange av dyreartene er gratis å skaffe seg................