Dere med doppler...

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hvor finner dere hjertelyd og hvor langt er dere på vei?? De 4 gangene jeg eller legen har sjekket må jeg helt ned forbi skambeinet til og med forbi trusekanten, er ikke det veldig lang nede til å være uke 17?

Vet jo hun festet seg langt nede pga morkaken ligger i åpningen/mormunnen men bare ble nysgjerrig på hvor dere finner hjertelyd :)?

En stund siden jeg leita sist, var ca.16 uker da.. fant den ca. Midt mellom navlen og skambeinet.. JM syns den var vanskelig å finne hos meg med morkaka på framveggen, men finner den ganske fort selv..
Du har ikke vært på OUL enda? De har jo ganske bra plass der inne, spørs vel hvordan de ligger hvor hjertelyden er..??:-)

På OUL lå den lagt nede, og hos jordmor i uke 19 måtte hun leite ledig langt ned for å høre hjertelyd. Ingen av de sa noe om hvorfor, men det var heller ikke så unormalt.

På meg er den langt nede på kvelden og langt oppe på morgenen. Livmoren trekker seg gjerne litt opp når jeg ligger og blæren er full. Verdt et forsøk for å se om det er lettere da?

Sparkene er veldig langt nede. Og når jeg har hørt med doppler så er det alltid nede ril høyre. I starten var det nede i midten not høyre. Men bevegelse og stor og spark kommer fra høyre. Veldig langt ned. Synes selv det var rart men godt det er flere som har langt ned.

Sniker fra desember.

Jeg fant hjertelyden første gang selv i uke 17, da var den mye lenger ned enn jeg hadde sett for meg og jeg måtte trykke ganske hardt :)

Er i uke 15. Jordmor brukte Doppler på meg denne uka. Hun fant hjertelyden nede på midten omtrent ved trusekanten : p

Fantastisk og endelig få høre hjertelyden, alt ble så mye mer virkelig

Jeg har skambeinet laaangt nede sa jordmor. Hun måtte nesten underskambeinet når hun leyte etter hjertelyd, var da uke 13/14

Jeg turte ikke kjøpe Doppler sist og tør ikke nå heller. Er så redd for å bli bekymra om jeg ikke finner hjertelyden.. Men alt har vært fint på to ultralyder. Skal til jordmor første gang på onsdag, regner med hun prøver å finne hjertelyden da?

Takk for svar :D jeg finner hjertelyd fort altså, bare stusset på at den hørtes så langt nede og lurte på om det kunne ha sammenheng med morkakeplasseringen, men da virker det litt tilfeldig kanskje :-)

Her finner jeg hjertelyd "over hele magen", fra rett over navlen, til nede ved skambenet. Han er veldig aktiv, og bevegelser kjennes også overalt. Morkaka ligger nede ved livmorhalsen.

Her lytter visst ikke jordmor til hjertelyd før etter Oul.. så jeg aner ikke jeg. Jeg ble skikkelig oppgitt faktisk, for hun hadde garantert hørt over hele magen siden det er to.. :p

Jeg er i uke 16, finner også laangt nede, mot lysken på venstre siden nedenfor trusekanten :) Ei veninne har på motsatt side og litt lenger opp, tross at hun er kortere på veg. Tror bare det er veldig individuelt :-)

Back
Topp