Dere med d-vitamin mangel

Jeg hadde veldig lavt D vitamin nivå og har gått på reseptbelagte D vitaminer trippel dose.

Jeg følte meg rett og slett helt ræv kjørt. Jeg var deprimert og dødssliten.

Jeg var så deprimert at jeg vurderte om det var vits å fortsette å leve.

Ble en helt ny hverdag når jeg fikk nivået opp. Men skal sies at jeg samtidig hadde så lave blod nivåer at jeg fikk overført Jærn intravabøst.

Jeg hadde veldig lavt D vitamin nivå og har gått på reseptbelagte D vitaminer trippel dose.

Jeg følte meg rett og slett helt ræv kjørt. Jeg var deprimert og dødssliten.

Jeg var så deprimert at jeg vurderte om det var vits å fortsette å leve.

Ble en helt ny hverdag når jeg fikk nivået opp. Men skal sies at jeg samtidig hadde så lave blod nivåer at jeg fikk overført Jærn intravabøst.
Sånn føler jeg det nå! Alt er et ork og hele kroppen Gjør vondt! Blodprosenten er fin, men jernlageret ligger på 4:o

Jeg har mangel, eg trøtt, sliten og gretten. Utrolig surrete! Har fått resept som jeg må huske å hente..

Samme her, hvis ikke får jeg soleksem:o
Heller en skje tran for mye enn masse soleksem og masse psoriasis:p
Psoriasis blir borte av sol da. Kan bli værre et par dager før det blir bedre. Men soleksem er ikke bra :(

Jeg blir alvorlig solbrent. Har fått 2.gradforbrenning MED solkrem:o

Huff da, det er jo skummelt:( må bruke høy faktor og da eller?

Psoriasis blir borte av sol da. Kan bli værre et par dager før det blir bedre. Men soleksem er ikke bra :(

Det er faktisk 2% eller noe som blir verre av sola, og jeg er dessverre en av dem:(
Vært slik siden jeg var liten, og jeg kan love deg den ikke blir borte her ihvertfall:p

Dvitamin blir brukt som behandling da ;)

Last edited:
Huff da, det er jo skummelt:( må bruke høy faktor og da eller?

Det er faktisk 2% eller noe som blir verre av sola, og jeg er dessverre en av dem:(
Vært slik siden jeg var liten, og jeg kan love deg den ikke blir borte her ihvertfall:p

Dvitamin blir brukt som behandling da ;)
Brukte nok rundt 20-25 i stavanger. Nå bruker jeg som regel 50. Tørr ikke ha mindre..

Au da, kjipt! Jeg fikk merkbar positiv virkning ganske kjapt, gikk noen uker så begynte energinivået å stige og livet ble lysere til tross for at det var svarte vinteren ute :p

Så bra det hjalp på deg.
Legen min vurderer innleggelse med vitaminer intravinøst... (??) forsto ikke den helt. Får allerede jerngreier og b12 intravinøst. Overlever nok :D

Så bra det hjalp på deg.
Legen min vurderer innleggelse med vitaminer intravinøst... (??) forsto ikke den helt. Får allerede jerngreier og b12 intravinøst. Overlever nok :D
Oi, da har du nok mye lavere nivå enn det jeg hadde. Kanskje ikke så dumt å kickstarte med litt intravenøst? :-)

Brukte nok rundt 20-25 i stavanger. Nå bruker jeg som regel 50. Tørr ikke ha mindre..

Skjønner godt det da ja. Heller litt ekstra sterk krem enn forbrent

Var nede i 8 elns tror jeg, nå er jeg på litt over 200 :)
Da har du fint nivå nå :) kontrollerer du ofte? Jeg prøver å øke nivået pga kronisk sykdom, men har foreløpig bare doblet norske piller så det går treeeegt. Var nede i 54, nå er det vel på 100.

Da har du fint nivå nå :) kontrollerer du ofte? Jeg prøver å øke nivået pga kronisk sykdom, men har foreløpig bare doblet norske piller så det går treeeegt. Var nede i 54, nå er det vel på 100.

Ja grensene her i Norge er ganske lave faktisk. Sjekket ofte før men en gang i halvåret nå.

Sånn føler jeg det nå! Alt er et ork og hele kroppen Gjør vondt! Blodprosenten er fin, men jernlageret ligger på 4:o

Da trodde jeg virkelig de måtte gjøre noe. Jeg fikk i hvertfall Jærn rett i blodet. En hel pose følte meg mye bedre etter et par dager.. Gå å krangle litt med legen. Så kanskje du og får noe . Men mine tester ble tatt på sykehuset, kanskje derfor jeg fikk med en gang.

Om blodprosenten din er så lav bør du virkelig få i deg noe jern. Her vurderte de å sette meg på jerntilskudd med nivå på 36 selv om blodprosenten var fin...

Om blodprosenten din er så lav bør du virkelig få i deg noe jern. Her vurderte de å sette meg på jerntilskudd med nivå på 36 selv om blodprosenten var fin...
Blodprosenten er fin, 14,5:) er jernlageret som er på 4:/ tar jern hver dag, men på grunn av andre medisiner så tar ikke magen det opp:(

Back
Topp