dere med budsjett:)

HøNsElOvIsA!!

Glad i forumet
kan dere gi noen tips hvordan dere gjør det?? vi betstemte oss for å sette opp ett, har gått i histen pisten siden vi flyttet sammen og en har alltid havnet i minus hehe. men når vi satte oss ned å laget regnestykke i går trenger vi ikke akkurat gå i minus, men vi har faktisk mulighet til å spare noen tusen hver mnd oxo:)
vi tenkte vi skulle trekke en sum begge to inn på konto som går til husleie,strøm,tv,internett,telefon og hest for det har vi sammen, pluss noen tusen ekstra da, som buffer å sparing.. men hvordan da gjøre m mat feks?? vi har separate lån, da vi ikke eier noe sammen, men vi deler jo mat å div for det.. noen tips?+
hvordan gjør dere med felleskostnadder?:)

Jeg kjenner mange som har en egen matkonto med 2 kort, som de betaler inn like mye på hver måned. SÅ handles alt til husholdet fra den kontoen. Men lunsj og annet betaler de selv [:D]

vi setter inn en gitt sum på en felleskto hver mnd.
Dette går til felles regninger, mat osv.

har og satt opp i excel.. Svært nyttig..

Og månedshandling/ukeshandling sparer man myemye på!

ORIGINAL: turtles

Jeg kjenner mange som har en egen matkonto med 2 kort, som de betaler inn like mye på hver måned. SÅ handles alt til husholdet fra den kontoen. Men lunsj og annet betaler de selv [:D]

det var jo smart:) men da trenger vi jo flere kontoer da enn bare en hver pluss felleskonto hehe

vi har en felleskonto der det settes inn til husleie, strøm, forsikringer, barnehage osv osv, der setter sambo inn mer en meg pga han har høyere lønn enn meg.
vi handler en gang i uka, har ikke noe fast beløp men har oppdaget at vi ligger på rundt 1000 kr pr mnd.
har hver sin sparekonto hvor det settes inn hver mnd å resten kan vi bruke på klær og div ting[:)]

ORIGINAL: HøNsElOvIsA!!

ORIGINAL: turtles

det var jo smart:) men da trenger vi jo flere kontoer da enn bare en hver pluss felleskonto hehe

i de fleste banker kan du jo lage fler kontoer "gratis"...
Ville gjort det jeg.. hatt fler, lettere å holde styring da.

Jeg har alle kontoer i min bank, og mannen har fått eget kort på fellesen.
Han har og passordet mitt og kan gå inn i nettbanken min, og betale fellesregninger.

Men dette betyr og at han har fullt innsyn i min private økonomi, og kan "låne" penger direkte fra meg.
Men dette vet jeg han ikke gjør, men er du redd for snokete mannfolk ville jeg ikke gjort det.

Setter over 20000 til regningskonto og setter over 3000 til sparing (da inkl 1000kr i sparing til jenta vår) Så har jeg penger på mitt kort som jeg betaler alt av mat og alt av husholdingsting på..så har vi et par tusen hver og bruke på hva vil vil etterpå..begge har 1 kort hver (2 ulike kontoer) [:D]

vi har satt opp i exel:) gjorde det i går, har igjen bare å finne summen vi skal sette inn hver mnd. blir på smabo sin konto han har to fra før, så vi bruker den ene der.. så jeg får fult innsyn i hans, men han har oxo min kode pluss mulighet til å bruke min kodebrikke for å gå inn på min konto, så vi stiller likt:) vi har ikke bodd sammen så lenge enda hel, men det er like greit vi begge er ærlige å kan stå på det tørre med alt økonomisk, slik at ingen av oss går på en smell en mdn feks.. når jeg  tenker meg om har han jo to kort, så vi kan jo bruke det ene kortet på fellesen da:)

det som jeg tenker mest på da er at det er ikke hans barn, men han mener bhg kostnadder å slikt går unner våre fellesutgifter.. det er da 4400 han egentlig kan slippe unna å betale men han sier han vil det fordi vi er sammen om det å det vil gi oss best økonomi uasett.. men jeg er så redd det vil bli feil på ett vis til slutt.. jeg har ca 3000 mer inn enn han, men mer lån etter gamle feil, som han gjerne vil vi skal kvitte oss med.. enten kan jeg sette inn 3000 mer på fellesen,eller da øke hva jeg betaler i gjeld da, så vi sitter likt.. aner ikke helt.. åssen gjør dere som evt tjener mer ell har en mann som tjener mer?

Vi måtte lage budsjett etter vi ble svindlet i sommer... Nesten hele lønnen vår foruten 4000 går til regningskonto og sparekonto. Vi bruker 1000 kr i uka på mat, noen ganger mindre. Vi har stor fryseboks som vi tømmer nå så vi trenger ikke mer enn melk, brød, poteter og shampo og lign..

Vi har alle lån sammen da, så trekker bare fra regningskontoen og vi tjener nesten like mye.

Utrolig hvor "lett" det egentlig er å leve på lite penger og dette er noe vi skal fortsette med selv om vi er i rute igjen[:D] Tar en tur til sverige etter jul og får fyllt opp fryseboksen igjen[:)]

ORIGINAL: merete_80

ORIGINAL: ¤Ida

vi har en felleskonto der det settes inn til husleie, strøm, forsikringer, barnehage osv osv, der setter sambo inn mer en meg pga han har høyere lønn enn meg.
vi handler en gang i uka, har ikke noe fast beløp men har oppdaget at vi ligger på rundt 1000 kr pr mnd.
har hver sin sparekonto hvor det settes inn hver mnd å resten kan vi bruke på klær og div ting[:)]

Hvordan klarer dere det? Er jo kun 250kr uka, det.

Akkurat det tenkte jeg også! Regner med hun mener 1000 kr pr uke... 250/uke dekker jo så vidt sjokoladebehovet her i huset! [8D]

Back
Topp