Dere med blødning

Mgr

Betatt av forumet
Fikk dere henvisning til tul fra lege, eller måtte dere gå privat?

Hatt en blødning i natt, 2 timer med friskt blod og smerter, deretter brun/koagulert blod litt utover morgenen og nå ingenting. Krysser for at det fortsatt kan være håp :(
 
Fikk dere henvisning til tul fra lege, eller måtte dere gå privat?

Hatt en blødning i natt, 2 timer med friskt blod og smerter, deretter brun/koagulert blod litt utover morgenen og nå ingenting. Krysser for at det fortsatt kan være håp :(

Jeg måtte ta privat ultralyd.
 
Fikk dere henvisning til tul fra lege, eller måtte dere gå privat?

Hatt en blødning i natt, 2 timer med friskt blod og smerter, deretter brun/koagulert blod litt utover morgenen og nå ingenting. Krysser for at det fortsatt kan være håp :(
Jeg fikk henvisning etter en uke med blødning fra og til..
 
Jeg fikk i utgangspunktet ikke henvisning, men så ringte jeg direkte til sykehuset og fikk tul ganske umiddelbart.
 
Jeg har fått tul pga tidligere MA. Nå har jeg blødd igjen å frykter MA eller SA. Skal sende ei melding til legen min i morgen for å informere og høre med henne hva jeg kan gjøre. Mulig jeg får tidligere tul og ei sykemelding. Har ikke tul før 17. Oktober. Syns det er litt lenge til mtp at jeg allerede har fått blødninger.
 
Jeg fikk henvisning etter en uke med blødning fra og til..
Huff, det er jo veldig lenge å vente da :( blødningene har stoppet nå, men har fortsatt murringer. Hadde en SA i august også, så synes det her er så trassig.
 
Jeg fikk i utgangspunktet ikke henvisning, men så ringte jeg direkte til sykehuset og fikk tul ganske umiddelbart.

Kanskje det er det man bør prøve i morgen da. Er så kjedelig å gå sånn rundt å lure, vil heller bare ha det bekreftet dersom det har gått galt denne gangen også :(
 
Jeg har fått tul pga tidligere MA. Nå har jeg blødd igjen å frykter MA eller SA. Skal sende ei melding til legen min i morgen for å informere og høre med henne hva jeg kan gjøre. Mulig jeg får tidligere tul og ei sykemelding. Har ikke tul før 17. Oktober. Syns det er litt lenge til mtp at jeg allerede har fått blødninger.


Huff, er så trassig når det skjer. Har ikke vært hos legen enda, men hadde en SA i august også, så nå synes jeg det blir litt mye på kort tid :( tenker jeg ringer legen i morgen uansett, håper hun kan henvise, og i hvertfall sykemelde, for føler meg ikke i god nok form til å dra på jobb til uken, da det tar sånn på psyken :( krysser fingrene for deg!
 
Jeg ble henvist til gyn siste svangerskap da jeg hadde mistet 3 ganger. Fikk tett oppfølging med ultralyd annenhver uke fram til uke 12. Jeg hadde blødninger i begge svangerskapene mine, og venter egentlig bare på at der samme skal skje nå :( men får oppfølging denne gangen også
Hvordan går det med deg?
 
Huff, er så trassig når det skjer. Har ikke vært hos legen enda, men hadde en SA i august også, så nå synes jeg det blir litt mye på kort tid :( tenker jeg ringer legen i morgen uansett, håper hun kan henvise, og i hvertfall sykemelde, for føler meg ikke i god nok form til å dra på jobb til uken, da det tar sånn på psyken :( krysser fingrene for deg!
Jeg hadde også 2 sa etter hverandre, det var ganske tøft psykisk, så jeg skjønner deg veldig godt, man klarer ikke fungere :( håper legen hører på deg
 
Jeg ringte direkte til sykehuset og fikk time på dagen til TUL /UL
 
Jeg ble henvist til gyn siste svangerskap da jeg hadde mistet 3 ganger. Fikk tett oppfølging med ultralyd annenhver uke fram til uke 12. Jeg hadde blødninger i begge svangerskapene mine, og venter egentlig bare på at der samme skal skje nå :( men får oppfølging denne gangen også
Hvordan går det med deg?

Huff, det høres ikke bra ut :( har to friske fine jenter fra før, og aldri opplevd blødning i svangerskapene tidligere. Blødningene har avtatt helt, og jeg føler meg fortsatt veldig gravid, men er spent på om legen i det hele tatt hører i morgen. Sånn psykisk så blir man hi veldig nedstemt, og tenker kun på dette, så håper på en kort sykemelding og en henvisning til ul :) håper du slipper unna blødninger denne gangen, og at du får den oppfølgingen du trenger.
 
Skal vurdere å gjøre det i morgen dersom legen ikke vil henvise! Er bare 5 +5 i morgen, så vet ikke om de kanse noe som helst enda :(

Ikke sikkert de kan se noe på en innvendig ul, men de kan måle HCG og ny måling etter noen dager for og se om stigning eller nedgang. Jeg krysser alt for deg❤️ Bare send meg en pm om du trenger og prate med noen
 
  • Liker
Reactions: Mgr
Ikke sikkert de kan se noe på en innvendig ul, men de kan måle HCG og ny måling etter noen dager for og se om stigning eller nedgang. Jeg krysser alt for deg❤️ Bare send meg en pm om du trenger og prate med noen


Tusen takk :Heartred er vel det jeg egentlig har skjønt også, men er så kjedelig å gå å vente.. Men har vel ikke noe valg. Ikke noe blod i natt heller, så har ikke helt mistet håpet, i og med at det kun vardet friske de to timene natt til søndag og ikke noe klumper, slim eller liknende, veldig veldig ulikt en menstruasjon i hvertfall.
 
Tenkte å komme med en liten oppdatering, blodprøver tatt mandag trolig uke 5+5 viser hcg på 15000, skal i dag til tul for å forhåpentligvis bekrefte at det er liv der inne. I tillegg er planen nye blodprøver i morgen. Krysser alt som krysses kan nå :Heartred
 
Tul viste et lite knøtt på 2 mm og et hjerte som slo, heldigvis :Heartred jordmor var usikker på hvor blødningen kom fra, men mente det trolig kunne vært en tvilling da det var en ubestemmelig skygge ved siden av fostersekken med levende embryo i. Det er dog helt greit, da vi har 2 små fra før.
 

Vedlegg

  • IMG_20191001_141126.jpg
    IMG_20191001_141126.jpg
    26 KB · Visninger: 38
Så godt å høre! Så fint å lese at flere av oss har blødninger, selv om bebis har det helt fint
 
Så godt å høre! Så fint å lese at flere av oss har blødninger, selv om bebis har det helt fint

Ja, det tyder jo bare på at blødninger ikke alltid betyr spontanabort! De siste dagene har jeg lest nettet opp og ned, og har til slutt skjønt at det kan være ganske vanlig, men det betyr jo ikke at man ikke tenker at nå går det galt, når man blør :( nå krysser jeg bare for at h*n holder seg helt til termin.
 
Back
Topp