Dere med barn som sover gjennom natta.

Ida82

Forumet er livet
Jeg gir mat i 21 tida. Vanligvis har hun spist igjen alt mellom 2 og 4 og deretter mellom 5 og 7.. Men de to siste nettene har hun våknet kl 7. Dermed har jo puppene vært oversprengt. Hehe.. Men i dag merket jeg at det har vært mindre melk enn vanlig :( vil jo ikke at produksjonen skal gå ned.. Er jo glad at ho sover gjennom natta. Men går produksjonen ned, så er det ikke så stor glede. Står dere i såfall opp på natta og pumper da? Er jo litt kjipt å begynne med det nå, tilfelle ho typisk våkner for mat rett etter å ha tømt de....
 
Her får mini mat på natta, det går opptil 6-7 timer etter kveldsmåltidet. På tremånederskontrollen sa hs at det er viktig å amme på natta for å opprettholde produksjonen, så jeg kommer til å vekke mini hvis det går for mange timer. Selv om det jo hadde vært deilig å sove natta gjennom :)
 
Jeg hadde vekket babyen om hun sov natta gjennom. Det er vel egentlig for tidlig å klare seg hele natta uten mat når man ammer. Uansett, jeg hadde blitt sprengt, og det er viktig for produksjonen sin del å amme om natten. Her legger lillemor seg ca kl 19, og jeg vekker henne ca kl 23 for påfyll før jeg legger meg. Hun våkner vanligvis rundt kl 3-4 for mat, ellers hadde jeg vekket henne.
 
her sover han alt fra 5-8 timer om natten. vekker han ikke. men han spiserofte på dagen og har alltid gjort det. han virker fornøyd så ser ikke ut som noe problem. men puppene er sprengte når jeg våkner ja.
 


muffinsdronningen skrev:
her sover han alt fra 5-8 timer om natten. vekker han ikke. men han spiserofte på dagen og har alltid gjort det. han virker fornøyd så ser ikke ut som noe problem. men puppene er sprengte når jeg våkner ja.



Ja ho her spiser også greit på dagen. Har alltid gitt ho mat når ho ber om det. Ho er ei stor jente, og de på hs har sagt at ho fint kan klare seg uten nattmaten. Men har gitt henne så lenge ho ber om det. Men nå var det 3. Natta ho sov til 7. Mulig det begynner å bli en vane, så må nok sette klokka på i natt for å pumpe meg:) vil ikke miste melka hvertfall. Fikk også høre nå at når de er 3 mnd så slutter de å vokse så mye, og derfor trenger de ikke like mye mat som de tre første mnd. Kanskje det rett og slett er snuppa mi som regulerer dette sjøl fra naturen sin side. :)
 


Ida82 skrev:


muffinsdronningen skrev:
her sover han alt fra 5-8 timer om natten. vekker han ikke. men han spiserofte på dagen og har alltid gjort det. han virker fornøyd så ser ikke ut som noe problem. men puppene er sprengte når jeg våkner ja.

tenker det er slik jeg og.-... men blir jo litt bekymret når jeg ser det er så mange som mener man bør mate på natten...  har ikke lyst å miste melken nei, men nå har det vært slik en god stund og har ikke merket noe til det enda...

Ja ho her spiser også greit på dagen. Har alltid gitt ho mat når ho ber om det. Ho er ei stor jente, og de på hs har sagt at ho fint kan klare seg uten nattmaten. Men har gitt henne så lenge ho ber om det. Men nå var det 3. Natta ho sov til 7. Mulig det begynner å bli en vane, så må nok sette klokka på i natt for å pumpe meg:) vil ikke miste melka hvertfall. Fikk også høre nå at når de er 3 mnd så slutter de å vokse så mye, og derfor trenger de ikke like mye mat som de tre første mnd. Kanskje det rett og slett er snuppa mi som regulerer dette sjøl fra naturen sin side. :)


 
Her har snuppa sovet igjennom hele natten (22-23 til 6-9) siden hun var 2 uker gammel. Aldri vært noe problem med melkeproduksjonen min. Noen ganger våkner jeg med spreng, andre ganger ikke. Står aldri opp på natten for å pumpe. 

Jeg tror melkeproduksjonen tilpasser seg etter babyen jeg. For jeg har ikke for lite melk og snuppa legger på seg bra og er fornøyd. 
 
Back
Topp