Dere med barn som har hatt vannkopper...

*Lilly

Blir kjent med forumet
Hva er "vanlig" å ha i feber når en har vannkopper? Jenta mi hadde 38 da hun hadde vannkoppe. I dag brøt det ut på lillebror på 2 og han har 39 i feber. Synes det var litt mye jeg... trodde ikke det var vanlig å få så høy feber ved vannkopper. Så derfor spør jeg dere andre som har hatt vannkopper i hus.

Her var det ikke feber i det hele tatt, men vet ikke hva som er vanlig.

God bedring til lillebror! :)

Varierer veldig. Noen får knapt feber andre kan nok ha 40 og være ganske så dårlig... Ofte værre jo eldre de er når man får det. Jeg var i tenårene og var skikkelig dårlig med høy feber i flere dager... 

Vesla har hatt det to ganger, første gang var hun ca året og nesten ikke prikker og nesten ikke feber. Andre gangen var hun nesten 3 og hadde prikker overalt og en natt med skikkelig feber og mye uro, etter det gikk det greit så lenge vi penslet henne med hvitvask.

Mini hadde masse prikker, men ikke feber og virket lite plaget, hun var ca 5 måneder.

Våre hadde ikkje feber i det heile tatt. Ikkje klødde dei noko særleg heller. Var litt sånn "forkjøla-uttafor" og tufs i nokre dagar, men ikkje veldig plaga.

her har vi akkurat hatt vannkopper i to runder.først den ene tvillinggutten.fikk 38 i feber også ploppet "koppene" ut.så etter ca 10-12dager kom han andre etter med ca 39 i feber og dagen etter kom koppene.

vi har akkurat hatt 2 barn med vannkopper her .. storebror på 2.5 år hadde max 39,3 i feber og lillesøster på 1 år  hadde 39,8 på max .... reagerte litt på høy feber selv , så snakka med legevakta , som sa det ikke var uvanlig med så høy feber

Back
Topp