Dere med barn som har hatt feberkramper?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Legen sier det er sjeldent at barn som har fått feberkramper 1 gang får det igjen.
Har deres barn fått det flere ganger etter de fikk det første gangen?

Magnus hadde det kun en gang..legen sa at når de er over en viss alder er det veldig sjeldent man får det så kanskje derfor de sjeldent får det flere ganger? Magnus var 4 år når han hadde det..

min datter har ikke hatt, men min søster har. og hun fikk det igjen ja..

På sykehuset sa de at det er veldig sjeldent at barn over fire år får kramper. Så vist din var fire den gangen han fikk det så kan det jo være at han rett og slett ble for stor?
Min fikk det før fylte to år, og jeg kjenner jeg beskymrer meg litt for flere kramper, det er så lenge til han fyller fire.
Derfor jeg vill se hvor vanlig det er å få det flere ganger igjen.
Takker for svar og så godt at barnet ditt ikke fikk det flere ganger.

Har ikke hatt barn som har hatt det, men hadde det selv som liten. Hadde det mange ganger fra jeg var litt over året og framover. Hadde siste konsultasjon ang dette da jeg var litt over 5.

mine har ikke fått det enda, men jeg har vært veldig rask med å gi de paracet når feberen blir høyere en 39...da eldstemann var 6 mnd ble han syk og en gang gikk feberen opp over 40 ganske fort...heldigvis fikk han ikke krampe, men øynene begynte å rulle bakover...legen sa at hadde jeg ikke fått ned temperaturen da ville han fått kramper...

både jeg og søsteren min har hatt det flere ganger, og ungene til min søster har hatt det...

siste gang jeg hadde det var jeg 7 år...

Det finnes vel i grunnen ingen aldersgrense på feberkramper, men det er svært sjeldent at voksne får det og det er vanligst hos barn under skolealder. Leste at 2-3 % av små barn får feberkramper og av disse er det igjen omkring 30 % som får feberkramper mer enn en gang.

Poden hadde det engang, har ikke hatt det igjen.

Guttene mine har aldri hatt dette, men jeg fikk feberkrampe to ganger da jeg gikk på u.skolen.
Men jeg var aldri syk som barn så kanskje det var derfor. (var syk som 3 åring og så fikk jeg vannkopper som 6 åring. Ellers var jeg ikke forkjølet engang før jeg ble 14 år så mulig derfor det ble slik).

Back
Topp