Dere med barn i bhg??

Håper<3

Elsker forumet
Hvis dere hadde fått vite at det var altfor lite personale på jobb, hva hadde dere gjort da?
Eks:
En småbarnsavd med 12 barn, det er kun to "voksne", og ingen ped.leder...

(Er jo ikke lov å ha det sånn, men er jo realiteten flere steder...)

kjenner til flere barnehager som har det sånn ja... for det første hadde jeg likt å få vite det - er jo flere som ikke lar foreldrene få vite det... hadde jeg hatt mulighet hadde jeg kanskje hatt barna hjemme, bår for barna og personalets skyld. Vet godt hvordan det er å være for få på jobb i barnehagen - det er en stor belastning hvis et varer flere dager.

hatt barnet hjemme, hvis det hadde vært en mulighet. spesielt n som han kun er 13 mnd... eller spurt om de trengte meg på jobb[;)]

hva med å spørre styrer om det er en grunn til det?
kan jo f.eks være nedskjæringer i kommunen... så de har fått vikarstopp?

ORIGINAL: Nurkis

eller at de ikke får vikarer... det er også veldig frustrerende. vet om en barnehage som ikke får søkere på stillinger de har lyst ut og ikke får vikarer - de går sterkt underbemannet hele tiden. de er utslitte alle som jobber der stakkar.

ORIGINAL: Tonjemoren

ORIGINAL: Nurkis

eller at de ikke får vikarer... det er også veldig frustrerende. vet om en barnehage som ikke får søkere på stillinger de har lyst ut og ikke får vikarer - de går sterkt underbemannet hele tiden. de er utslitte alle som jobber der stakkar.

ja, det og.... uff.... er nok desverre slik i mange bhg i landet! [&o]

Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg da blitt hjemme..
Barnehagen vår sier aldri noe om personalmangel, vi merker det faktisk aldri! Det er kjempedeilig og en bekymring mindre. I den forrige barnehagen var det ramaskrik når det var sykdom blant personale, noe som gjorde meg ekstremt utrygg..

kommer veldig an på...
er det kun en avdeling,er det kun 2 voksne hele dagen,eller en liten periode (noen timer på morgenen),
er det flere avd.i bhg som hjelper til f.eks ute??
og man ser ganske fort om barnet misstrives ved henting/levering.
men ja om mulig så hadde jeg blitt hjemme med gullungen,evt spurt om å hjelpe til i bhg[:)]

Back
Topp