Dere med barn fra før...

Brystpumpe - veldig bra. Hadde så mye melk så var nødt å bruke den :)
Kjøpte en del bæreseler.. Brukte de nesten aldri :O

Sent from my iPhone using BV Forum

Supert for oss førstegangs fødende å lese deres innkjøps tips :)

Det måtte vel være bleiebøtta...ble bare prakk egentlig.. så tror ikke jeg skal ha det denne gangen :)

og hvis det er en ting jeg virkelig angrer på at vi ikke kjøpte så er det Stokke New born setet. jeg tenkte at det var bortkastet penger og at det ble brukt i kort tid. Det er det første som står på listen over ting som skal handles inn til nestemann.

Parasoll til barnevogna og bleiebøtte

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Brukte ikke ammeputen - den var for hard! Den elektriske brystpumpen fra Medela var håpløs, avent sin manuelle er mye bedre :)

Men veldig fornøyd med sengen fra Troll der en kan ta ned den veggen som er inntil foreldresengen, Stokke newborn set, stokke bæresele, leandervuggen, bæresjal og mygate grinden :)
Glad for at jeg ikke ga alt vekk etter førstemann :)

Aaaaalt for mye klær.. Masse med lapper på igjen :p

Håndpumpe...jeg måtte låne elektrisk på helsestasjonen :P
Ellers så hadde jeg ihvertfall godt utbytte av bleiebøtte, så det skal jeg kjøpe igjen :)
Tror det kommer an på person til person hva vi trenger eller ikke...alle er vi forskjellige med forskjellige ønsker.
Man må nok bare tumle seg frem å finne ut hva som passer en selv ;)

Det eneste jeg kommer på er at vi hadde alt for mye klær :(

hva var det minst brukte (mest bortkasta) babyutstyret dere kjøpte?
Hettegensere var totalt bortkastet. Mye fint, men gud så upraktisk!

Mitt beste råd, må være å kjøpe ting etter hvert som man trenger det. Man trenger egentlig ikke så mye mer enn klær, kluter, sinksalve, bleier, vogn og evt bilsete. Alle sånne ting man lurer på: vippestol, lekegrind osvosv. kan man jo kjøpe etter hvert som man trenger det (sende mannen på shopping). Det er utrolig mye fint å få brukt av babyutstyr som nesten ikke er brukt. Mange gir også bort masse fine ting. Jeg ville hatt litt is i magen når det gjelder innkjøp. Det hadde faktisk vi med forrige, og tror vi har fått bruk for alt vi kjøpte. Det er så individuelt hva man trenger. Det kommer an på feks: om man har melk eller ikke, om man har kollikunge eller ikke, gulper ungen eller ikke osv.

hva var det minst brukte (mest bortkasta) babyutstyret dere kjøpte?
Alt utstyret som ble kjøpt inn ble brukt, men klærna i str 50 måtte jeg bare legge bort fra første dag!

Back
Topp