Dere med barn fra før...

Inemor

Juni-spire i magen <3
Sommerfuglene <3
hva var det minst brukte (mest bortkasta) babyutstyret dere kjøpte?

Her var det bleiebøtta og ammeputa...
Bleiebøtta var bare prakk egentlig følte jeg, mye bedre med vanlig søppelbøtte, og heller tømme ofte.
Ammeputa var ei hard, ekkelt pute fra barnashus, som ikke falt i smak i det hele tatt... Ble bare knotete å bruke, men denne gangen skal jeg kjøpe meg ei god ammepute! :D

Jeg brukte ikke ammepute, da ammingen ikke gikk :p
Bleiebøtta ble brukt før jeg kjøpte inn tøybleier :D
Tror ikke egentlig vi hadde mye vi ikke brukte, bortsett fra veldig mye klær! :p

Kjøpte også vogn litt for fort uten å tenke nøye gjennom. Vi kjøpe en nydelig simovogn, som jeg elsker! Men den var for stor og tung der vi bodde da og måtte fort erstattes ;)

Men vi hadde SUPERMANGE smekker, sånn seriøst sikkert 40-50 stk da vi hadde gulpebarn :p DE var gode å ha :D

Sent from my iPhone using BV Forum

hadde litt for mye klær ja..
hadde ikke bleibøtte, kjøpte first price brødposer å knytte igjen hver bleie.
hadde ikke ammepute, vil prøve denne gangen, for slet veldi med amminga og mista melka.
brukte ikke stellematten, ble til at vi brukte handduker litt her å der.

Vippestolen! Den brukte vi aldri... Brukte matte på gulvet eller lekegrind...

Vippestol
ammeputa
bleiebøtte

En veldig søt dress, den var for smal og for lang selv for mine unger hahaha og DA er det ille!! Husker ikke merket desverre :)

Ellers er hettegensere eller plagg med hetter generelt søppel i min mening...

For oss var vippestol, ammepute og gulpekluter gull hehe

Ja gulpekluter var d en redning, måtte kjøpe flere, gulle hadde sprutgulp:S
Kjøpte vippestol med vibrering når jeg så hun roa seg i en vi lånte på besøk.
Pass på at d er goood opning til hodet, ikke trange klær

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Bleiebøtta ble brukt til han slutta med bleie i sommer :)

Tror ikke vi kjøpte så mye som ikke ble brukt. Klær i de minste str kanskje, brukte nesten bare strømpis og body. De minste buksene ble hvertfall ikke brukt pga puta.

Det må jeg si at hoppesela var. Ble ikke brukt særlig mye:-)

Bæresjal - fikk det ikke til, men de to gangene jeg prøvde, så roet han seg raskt og jeg hadde begge hendene fri.

Babybjørn bæresæle - vond å bære og vind for babyen å sitte i, brukte heller meitai når han ble eldre. Bruker den fortsatt (20 mnd nå)

Ammepute - hadde for lange pupper rett og slett:p er ikke store jenta selv, så babyen lå høyere enn puppen på ammeputa. Brukte heller en tynn pute. Mulig det hadde gått bedre om ammeputa ikke var så hard.

Vaskekluter - kjøpte sikkert 30, men endte med å bruke myke engangskluter fra Rimi. Kjekt å kaste all driten i søpla :p

Var forsåvidt nøktern med innkjøp ellers, å handlet bare praktiske plagg. Det vi brukte mest var gulpekluter, bodyer og strømpis... Hehe...

Tja. Hoppesela kanskje?

Og det vi ikke kjøpte sist men som jeg VET jeg SKAL ha denne gangen er Moby wrap bæresjal. Lånte søstra mi sitt litt og det var jo helt fantastisk.

Flaske varmer Va det mest ubrukelige eg kjøpte, tok jo så sinnsykt lang tid, så kjappere å bare bruke termis me varmt vann :)

Bleiebøtte
Kjoler
Bæresele

Kun prøvd bæreselen 2 ganger ( babybjørn som vi fikk av svigermor) og lillemor satt utrolig dårlig oppi den :/
Kommer til å kjøpe sjal eller ergobaby bæresele denne gang, da jeg ser for meg at jeg vil få bruk for det ;) Prøvde ergobaby hos broremann, og den var heilt fantastisk :D lillemor var da 10 mnd, og kjente ikke så mye tyngde og perfekt for ryggen :)

Ammepute var gull verdt! Den ble brukt i svangerskapet, genial når jeg skal sove og trenge støtte til magen, og når det ammes og viss pappaen vil gi flaske :) Men må ha en som kan formes ;)

Bleiebøtte er bare tull :p

Skal vi se... elektrisk brystpumpe.
Bæresjal.... lekegrind....
Den første vogna.vår. makan til upraktisk vogn....
Så denne gangen kommer vi til å kjøpe etterhvert som behovene melder seg.

Bortsett fra seng/vogn å bilstol.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Bleiebøtta brukte vi aldri. Den fikk vi riktig nok på Barnas Hus, så ikke kjøpt i den forstand.
Lekegrinda brukte vi veldig sjelden, det endte som en grind vi hvor vi oppbevarte leker og rot.
Brystpumpe, hadde ikke melk.
Bæresjal. Så veldig enkelt ut, men jeg var tydeligvis ikke så smal som dama i illustrasjonene, fikk ikke knytt det ordentlig på.

Ammepute, babybjørn bæresele,( brukte mest moby wrap som er helt genial) vogn som var umulig på snø altså vogna må ha fire store hjul, snugglenest, noen leker som bare var bråkete og kjedelige. For lita stelleveske. Måtte ha større Pga alt jeg måtte ha med.... Måtte ha to skift fordi bleiene ikke holdt på noe en periode....

Back
Topp