Dere med barn fra før som er rundt 2 år...

Eiksi

Betatt av forumet
Har noen her barn fra før som er rundt 2 årsalderen?
Har begynt å tenke litt på om vi skulle kjøpt søskenvogn.. Har dere planer om det?
Gutten min på 2 bruker ikke mye vogn lenger, han sover i den på dagtid, men regner med han har sluttet å kvile når babyen kommer. Ellers liker han ikke særlig å sitte i vogn, men han sitter fint i vogn når de er på tur i barnehagen, kanskje pga det er andre barn i vogn da? Så tenker litt på om han blir mer villig å sitte i vogn når babyen kommer til å ligge på siden av. Kan jo ta dette valget når babyen har kommet å se litt hva interesse han har, men litt gøy å se hva andre gjør:)

Vi hadde søskenvogn til våre to eldste, er to år i mellom dem.
Nå er det 3 år i mellom baby og neste mann, og vi kjøper ikke søskenvogn.

Jeg har to år mellom 1 og 2 og vil også bli 2 år imellom 2 og 3. Jeg hadde ikke søskenvogn da, og det var egentlig et skikkelig slit for sønnen min elsket å sitte i vogn. Men endte med at han ble veldig flink til å gå etterhvert da, hehe. Men vurderer det litt denne gangen. Jeg får se :)

Vår minste vil være rundt 21 måneder når babyen kommer, altså under 2 år ved termin.
Vi skal derfor ha søskenvogn, men mye fordi hun er litt sen med gåingen her.
Har også enkel vogn fra før, så når 2 åringen er i barnehagen, kan vi bruke enkel vogn til den nyfødte.

Hadde hun nærmet seg 3 år ved termin tror jeg ikke vi hadde kjøpt det.

Vi hadde 16mnd mellom nr1 og nr2. Vi kjøpte søskenvogn og det var skikkelig stas for snuppa og sitte ved siden av lillebror.. Veldig fornøyd :-D

Vi har en som akkurat ble 2 år. Vi skal ha tvillinger så blir søskenbrett på han. Det hadde vi gjort uansett. Evt søskensete.

Storebror ble to i januar, vi skal ikke ha søskenvogn. Selv om han fortsatt liker å sitte i vogn. Blir søsken brett også må han bare bli flinkere til å gå :-)

Har to år mellom mine største, og kjøpte ikke søskenvogn kun ståbrett. Angret på det, for selv om storesøster var flink til å gå var hun jo fortsatt veldig liten. Så det bedre i etterkant :)

Det blir 2 1/2 år mellom mine, og ser ikke noe poeng i søskenvogn. Storebror bruker kun vogn til hvilen sin stort sett. Og er veldig flink til å gå. Så vi kjøper bare søskenbrett :)

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Har ca 16 mnd mellom de to forrige. Kjøpte søskenvogn og solgte den kjapt igjen. Behovet vi trodde var der, var ikke der :)

Back
Topp