Dere med barn fra før. Hva er drømmefødselstidspunkt?

Brødhuet

Forumet er livet
Mailykke <3
Hehe, Alt man tenker på.

Men her har jeg to fra før. En rakker på 5 år og ei på 4 år. Mamma og pappa skal komme å passe dem, noe som egentlig er helt greit. Men mamma er bipolar og for de som kjenner den sykdommen så betyr det dårlige perioder og gode perioder. Og nå er dessverre en dårlig periode med mange anfall.

Såh.. For meg er drømmefødselstidspunkt sånn her:

Riene starter på ettermiddagen. Jeg holder ut hjemme hele kvelden og natta. Mannen leverer barna i barnehagen og vi drar ned til sykehuset. Føder mens ungene er i barnehagen og mannen kan hente dem før den stenger.

Kan jo håpe :P

Har dere gjort dere noen tanker om dette? :)

Har tenkt mye på det, med to gutter på 6 og 4 år. Så mitt drømmetidspunkt må enten være en søndag, i dag hadde passet bra ;-) eller at det starter på morgenen rett etter barna er levert i bhg. Jeg har så kjappe fødsler at det beste hadde vært at de var allerede i bhg når riene begynner....

Men minstemann har stor tro på fødsel på natten, og det er vel det jeg frykter, for da kan det for ta litt tid før barnevakten klarer å komme her.....

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Vi har en 2-åring, og mamma og pappa skal passe henne. Vi håper riene starter på natten, og drøyer til utpå morgenen, så samboer kan levere i bhg mens jeg har vondt hjemme. Så dra på sykehuset og føde mens hun er i bhg. Så kan mamma og pappa event hente henne i bhg:-p

Sent from my iPhone using BV Forum

Håper fødselen starter på natten slik at mannen kan levere ungene på skole og i bhg :) Ellers er det egentlig ikke noe stress da jeg har stor familie som kan troppe opp når som helst :) Har likevell et ønske om at det skal begynne når ungene er tilstedet slik at de kan bli informert om hva som skjer, liker å førebu ungene på det meste :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Her går ting så fort når det først starter så det jeg frykter mest er at det skal starte på dagtid når mannen er på jobb. Han har 30 minutters kjørevei hjem og deretter er det ca 45 minutter å kjøre til sykehuset. Sist reiste vi på sykehuset med en gang jeg kjente noe jeg var sikker på at var rier. Da bodde vi bare 5 min fra sykehuset og snuppa var ute 30 min etter at vi kom dit....

Vil at vannet skal gå mens sambo leverer henne i bhg. Så kan jeg gå ut og vente på bilen. Hadde rask fødsel sist. Så skal inn med engang vannet går. :-)

Heldige dere med raske fødsler. Ingen av mine har vart i under 30 timer. ...

Håper det skjer fra mårningen så kan storebror få fri og blir levert hos besteforeldre på tur til sykehuset:)
Vi må levere storebror hos de uansett så håper bare det ikke skjer på natt:)

Starter det på natta så må vi spør naboen om å passe på/levere barna i barnehagen. Ellers har det vært greit at fødselen skjer når de er i barnehagen. Jeg har veldig raske fødsler/styrtfødsler så må komme meg til sykehuset i full fart. Så håper jeg får ha med mannen. Skjer det på helg må vi å spørre naboen til mamman min eller svigers kan komme å passe gutta mine på 2&4 år.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Føler med deg, Brødhuet. Hvordan er mora di i dårlige perioder med mange anfall?

Har ikke tenkt på drømmefødselstidspunkt egentlig. Storebror er til pappaen sin fram til fredag nå, på selveste termindatoen, så baby må bare komme når han vil denne uken. I forhold til bf og arbeid, så er det fint om fødselen starter om natten :)

Føler med deg, Brødhuet. Hvordan er mora di i dårlige perioder med mange anfall?

Har ikke tenkt på drømmefødselstidspunkt egentlig. Storebror er til pappaen sin fram til fredag nå, på selveste termindatoen, så baby må bare komme når han vil denne uken. I forhold til bf og arbeid, så er det fint om fødselen starter om natten :)

Takk. Vel, hun holder seg unna folk. Sover mye. Må bruke solbriller inne, så veldig lyssky. Og svimmel. Akkurat når angstanfallet skjer så klarer hun nesten ikke å gå. Må ofte krabbe til sofa/sengen. Lukke øynene og ha det kaldt og stille rundt seg.

En fæl sykdom. Men heldigvis har hun lange og gode perioder hvor alt er som vanlig :-) takler motgang særs dårlig, men det gjør jo mange som ikke er bipolare også :-)

Her har jeg forhåpninger om kveld i ukedager eller helg, mine foreldre som skal passe alle tre, og da trengs både mamma og pappa for mamma har ME og greier ikke alle tre alene på dagtid når pappa er på jobb. Alder på mine er 5, 5 år , 3 år og 1, 5 år. Så det er krevende å være barnevakt for alle tre, spess minsta som klatrer over alt. To eldste går i barnehage men minsta fikk ikke plass før til høsten så hun går jeg hjemme med, og skulle det da skje på dagtid i uka så blir mamma nødt til å være med på fødsel for hun greier jo ikke alle tre alene, det gjør jo gubben:-) gubben kan jo evt levere de to eldste i barnehagen og mamma passe minsta, men om fødselen skulle skje da i stenge tiden til bhagen så får vi et problem, men en ting jeg har sagt til mamma er at om hun ike greier å være med så kommer jeg å legger meg i senga hennes å gjør det der;-);-);-);-):-D

Midt på dagen kanskje :-) levere barna til mine foreldre og så kan mannen hente de dagen etter for og besøke meg og lillebror :-) så får han hvilt seg litt og matet dyra og :-) føder nokk på natta... min uuflaks at pappa må opp hit midt på natta og være barnevakt

Helst på natta, slik at vi kan ha kontroll hos barnelegen på morningen, for å så kunne dra hjem. Vi har et hav av folk som ønsker å passe vesla, så barnevakt er intet problem uansett rod:-)

Ihvertfall ikke 17 mai eller 23 mai(da er barnehagen stengt) mellom 13 og 22 mai er svigermor her så da går det greit uansett når det skjer egentlig.

Perfekte er vel at vannet går i 0630 tiden, får levert i barnehagen og ungen er ute før kl 12! Ha ha.. Men spørs nok om det går gitt

Det hadde vært i helga da vi bodde to minutter fra sykehuset og hadde barnevakt tilgjengelig hele tida;) Men den gang ei!

Det hadde vært i helga da vi bodde to minutter fra sykehuset og hadde barnevakt tilgjengelig hele tida;) Men den gang ei!

Søren klype altså!

Hvor lang vei har dere nå da?

Søren klype altså!

Hvor lang vei har dere nå da?

Nå har vi to timer! Og jeg er ganske sikker på at fødselen vil gå fort denne gangen også. Så ved det minste tegn skal jeg kontakte legevakta.

Nå har vi to timer! Og jeg er ganske sikker på at fødselen vil gå fort denne gangen også. Så ved det minste tegn skal jeg kontakte legevakta.

To timer i bil med rier? Aouch!

Håper du slipper unna de verste riene i bilen.

To timer i bil med rier? Aouch!

Håper du slipper unna de verste riene i bilen.

Får mest sannsynlig ambulanse med jordmor, heldigvis:)

Back
Topp