Dere med barn fra før er dere flinke til og dra på date alene?

Lykkespire<3

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Sensommerbarna 2016
Junilykke2018
Er dere flinke til, og sette av tid til å være kjærester?

Hvor ofte passer dere på, og få gjøre noe spesielt sammen alene som kjærester?

Og hva finner dere på da?

Vi har liksom bare fått handlet alene sammen en gang i uken, men i går hadde vi oss en ordentlig date ENDELIG. Var først i byen, og tittet litt i butikker, shoppet oss litt klær, og noen julegaver. Til etterpå hadde vi bestilt oss bord for to på Egon. Vi bare tok livet med ro pratet, og koste oss. Lengter allerede til en neste gang :D:p
Er ALT for sjeldent vi får tid alene som kjærester!
Vi pratet om at det er minst 6 mnd siden en god natt søvn. Og at vi burde inkludere det også i planene en neste gang :p Ta en natt på hotell :D

Åå, det er desverre altfor sjelden her i hus.
Kanskje 1-2 ganger i året når foreldrene mine er på besøk[emoji17]
Vi sliter med at vi ikke har barnevakt og at svigerfamilien som bor i samme by aldri har tid å stille opp.

Vi er superheldige som har endel barnevakt når vi er på ferie hos min familie (fire timer unna der vi bor), snuppa har overnattet hos morfar på hytta sikkert fire netter i sommer, i tillegg til at han også har vært her et par ganger, og vi har sovet på hotell. Ellers har vi vært litt på kino/spist ute mens vi har vært på ferie. Det er bare morfar som har vært barnevakt til nå (hun er snart fire år).

Uff det er så trist når familie ikke engasjerer seg i barnebarna.
Det betyr jo så mye, for oss og få en forespørsel om barnevakt. Det er ikke det samme, og måtte spørre om hjelp selv synes jeg.

Hønemor synes det er litt skummelt å la han ligge over eller være flere timer med andre, så vi tar som regel med oss lillemann på kafé, restauranter osv og synes det er like så koselig! Så gjør vi heller det lille ekstra hjemme, tenner lys, legger vekk telefonen, spiser snop og spiller yatzy! [emoji173]️

Pga flytting i våres har alt av barnevakt blitt brukt til praktiske ting, kjenner nå at jeg lengter etter en skikkelig date[emoji85] Men vi er heldige mamma og pappa hadde lånt frøkna hver helg om de fikk lov/hadde hatt anledning til det[emoji23]
Svigermor har hatt på overnatting en gang, men passer nå og da på timesbasis, hun har blitt flinkere til å spørre selv nå og at det ikke bare er oss..

Åå, det er desverre altfor sjelden her i hus.
Kanskje 1-2 ganger i året når foreldrene mine er på besøk[emoji17]
Vi sliter med at vi ikke har barnevakt og at svigerfamilien som bor i samme by aldri har tid å stille opp.

Kjipe svigerforeldre! Vi har også bare barnevakt når vi besøker familie eller har familie på besøk, siden alle bor så langt unna. Men vi har snakket om å skaffe oss en fast barnevakt og ha litt egentid regelmessig. Men nå som jeg er gravid igjen blir det sikkert et år eller to til det skjer.

Kjipe svigerforeldre! Vi har også bare barnevakt når vi besøker familie eller har familie på besøk, siden alle bor så langt unna. Men vi har snakket om å skaffe oss en fast barnevakt og ha litt egentid regelmessig. Men nå som jeg er gravid igjen blir det sikkert et år eller to til det skjer.

Akkurat samme her [emoji17] om 3-4 år blir det egentid [emoji23] haha![emoji85]

Skulle ønske vi kunne gjort mere ting alene, men vi har ingen som vil være barnevakt. Søsknene til mannen min har nok med sine liv og sine snart voksne barn. Svigermor er syk så svigerforeldre kan ikke hjelpe oss. Så vi prøver å få litt tid alene på kvelden når jenten har lagt seg. Min familie er 10 timer unna, så det er ikke så mye hjelp der.

Fint lite gitt. Jeg var alenemor til fire når jeg traff mannen, så det lille vi har hatt av alenetid, er de helgene i løpet av de to første månedene vi var sammen, hvor moren min var barnevakt for ungene. Så ble jeg gravid, og mannen ble kastet rett inn i et ferdig familieliv. Etter den tid har vi knapt vært alene, det ble med den uka på bryllupsreise i høst, der jeg lå og kastet opp de fleste dagene. *hurra* I teorien har vi muligheten, da hun på femten kan være barnevakt, i praksis skjer det aldri.

Vi har 1 gang i mnd hvor vi setter av tid til hverandre :-) (ikke alltid det passer sånn da) er så heldig som har en mamma som er kjempe flink til å stille opp med barnevakt <3 svigerfamilien er nesten naboen vår)bor 5 min unna med bil) men de har aldri passet gutten vår på 1.5 år :( svært sjeldent dem ser han også, å når det først gjør det så blir han jo livredd, dessverre... syntes det er så synd.. men så tenker jeg at det er de som går glipp av han (selvom jeg innimellom syntes det er veldig trist at det har blitt sånn) Nå på torsdagen har mannen i huset overrasket meg med London tur i bursdagsgave så dette blir vår første tur så lenge borte fra gutten vår.. både gleder meg veldig og gruer meg litt :( er redd savnet etter lillemann kommer til å bli stor

Svigerforeldre mine bor i nord, men flyttet ned hit for 1 år pga barnebarn og kvalitetstid med gutten vår <3 Med andre ord fantastiske besteforeldre! Etter de flyttet ned hit har vi fått mye tid sammen! Foreldrene mine passer han noen timer hver søndag og det kommer også godt med :-)

Vi er faktisk, enn så lenge, fryktelig heldige! Vi hadde en hver fra før. Han har en 15 åring, og jeg en straks 4 åring. De har samvær hos sine andre foreldre samtidig, som gir oss hele 5 dager alene tid annenhver uke. Det har vi virkelig kost oss med, selv om det kan være enkle ting som å se en serie sammen i noen timer eller sove litt lengre (vi jobber begge selvstendig, så vi har litt ekstra frihet på når vi starter på morgeningen) eller faktisk ta en date på dagtid (som er fryktelig koselig btw!) så gjør vi hvertfall noe for å kose oss litt ekstra når vi har barnefri. Og skulle det være noe vi begge er invitert på, stiller 15 åringen opp og passer den på 4.

Nå venter vi vår første sammen. Så ting vil bli anderledes. Men vi har verdens beste foreldre på begge kanter som gjerne stiller opp (når de kan, selvfølgelig) om det er noen timer eller overnatting. Jeg føler meg veldig heldig, og tar det ikke forgitt <3

Vi har hatt en del egentlig egentlig, alt etter at guttungen ble 1 år (er 1,5 nå). Vært borte tre helger sammen og hatt fire dater eller noe. Stadig vekk en onkel som kan hente i barnehagen og gi oss litt bedre tid på jobb også

Tror det er sånn omtrent 5-6 år siden sist. Får ta det igjen når barna flytter hjemmefra.

Vi har alle besteforeldre i nærheten og spesielt svigermor som ikke jobber så mye stiller ofte opp så vi får litt egentid innimellom [emoji1]

Flinke og flinke, vi har aldri muligheten...

Siden dattera på 3 år ble født har vi vært alene sammen 3 ganger, i to timer hver gang.

Familie stiller ikke opp, og vi kan ikke spørre vennene våre heller (de beste vennene våre bor langt unna, og har ikke barn/er ikke interessert i barn). Og vi jobber begge 8-16 så er på jobb alltid når hun er i barnehagen.

Vi er flinke til å være sammen om kvelden etter hun har lagt seg da.

Men at ikke familie vil eller kan stille mer opp er veldig sårt. Vi maser ikke, men spør kanskje 5 ganger i året. De sier nei 3 ganger og den fjerde blir det avlyst...

Back
Topp