Signerer det forrige innlegget, Tettinntil er et godt sted å begynne om du vil bære barnet ditt.
Jeg hadde med en Moby Wrap (elastisk bæresjal) i fødebagen til sykehuset, og bar Jr. første gang 20 timer gammel. :)
Det var helt topp, og siden jeg hadde så kraftig bekkenløsning at jeg fremdeles gikk på krykker tre måneder etter fødselen var jeg helt avhengig av bæretøy - vogn og krykker er en dårlig kombo, kan du si. ;)
Etterhvert som Jr. ble større (var 9 kg da han var 4 mnd) begynte jeg å bruke annet bæretøy også:
Ringslynge - knall til korttidsbæring, tar liten plass, perfekt til å roe ned hysterisk unge i butikken, ha barnet på seg i stedet for liggende løst i vognen på vinglete tog osv.
Ergonomisk bæresele - mye mer behagelig enn BabyBjörn, det polstrede hoftebeltet gjør at mye av vekten legger seg der og ikke på skuldrene, det er så og si idiotsikkert og like lett å ta av og på som en ryggsekk.
Vevd bæresjal - perfekt for langtidsbæring av større barn, sikkert supert til mindre også men jeg kjøpte det først da Jr. nærmet seg året. Litt brattere læringskurve på denne.
Så, for å svare på spørsmålet ditt:
Jeg kjøpte Moby Wrap'en min på Lotusbarn.no, og brukte det MASSE. Til tider føltes det som om kolikkbabyen min BODDE i sjalet, og de første månedene foregikk nesten alle turer ut med meg på krykker og ham i sjalet.
I vognet skrek han (viste seg etterhvert at han hadde stiv rygg som måtte fikses av kiropraktor), i sjalet sov han for det meste. :)