Dere med audi A6 og bakovervendte seter.

schnuppaluppa

Gift med forumet
Har sportsseter i bilen. Sambo er 1.93 høy. Har prøvd å finne Britax two way elite, ingen av butikkene som har dette i nærområdet. Vi trenger ett som tar mindre plass enn besafen, sambo får ikke sitte godt å kjøre når sete tar så stor plass. Ble anbefalt akta graco cosmic s i dag.....har selv lurt på multitech, men på gracon kommer de jo høyere opp og bedre plass til beina? Men tar den større plass enn be safen? Blir totalt forvirret. Skal få prøvd de i bilen, men syns de kunne slippe det i dag siden det øspøs regnet. Besafen skal over i arbeidsbilen til sambo og det nye skal i a6en. Og i a6 kommer det ett babysete som også tar stor plass.

HJELP.

Og jeg har googlet i en time for å prøve å finne noe om det. [:'(]

Kan ikke hjelpe deg, vi har a6 og besafe, og det funker supert hos oss, men sambo
er "bare" 186 da..  så han har plass[:)]

Dytter for deg[:)]

akta graco cosmic s er MYE mindre. Vi har denne da vi ikke hadde sjanse til å få plass til noe annet.

Vi også A6 og BeSafe setet, men det står bak passasjersetet og der sitter sjelden mannen min som er 191 cm høy..
Han KAN sitte der, men tror ikke det ville være en behagelig kjørestilling..
Sikkert lurt å få prøvd andre seter i bilen ja, kjedelig å kjøpe noe som ikke funker når han skal sitte foran det..
Lykke til!

ORIGINAL: Lillezilje

akta graco cosmic s er MYE mindre. Vi har denne da vi ikke hadde sjanse til å få plass til noe annet.

Oki, suverent. [:D] Syns bare det ser så stort ut. [;)]

ORIGINAL: schnuppaluppa

Vi fikk beskjed om at det var det som tok minst plass. Prøvde først med multitec, men fikk det jo nesten ikke inn døren engang [:-] ( dette var ikke i audien da.. men i en ford focus, men i følge sambo så er ikke a6`en hans så mye større )

ORIGINAL: ninni82

Vi også A6 og BeSafe setet, men det står bak passasjersetet og der sitter sjelden mannen min som er 191 cm høy..
Han KAN sitte der, men tror ikke det ville være en behagelig kjørestilling..
Sikkert lurt å få prøvd andre seter i bilen ja, kjedelig å kjøpe noe som ikke funker når han skal sitte foran det..
Lykke til!

Er som regel sambo som kjører, besafen har fungert greit. Men siden vi får inn akta graco logico til den nyfødte så blir det dårlig plass for han gitt..... greit på små turer, verre med lengre bil ferier.[&:]

Vi fikk beskjed om at det var det som tok minst plass. Prøvde først med multitec, men fikk det jo nesten ikke inn døren engang [:-] ( dette var ikke i audien da.. men i en ford focus, men i følge sambo så er ikke a6`en hans så mye større )

Takk,takk. Da slipper jeg å være nysgjerrig på det. [:D][;)] Og da gidder jeg ikke stresse med å kjøpe multi techen på tilbud nå. [:)] Håpe det ikke regner i morgen så vi kan få prøvd setet. [:)][:)][:)]

ORIGINAL: katrinexd

Kan ikke hjelpe deg, vi har a6 og besafe, og det funker supert hos oss, men sambo
er "bare" 186 da..  så han har plass[:)]

Dytter for deg[:)]

Sign

ORIGINAL: _Snepsi_

Hadde akta graco cosmic comfort i a6'en, men den sto bak meg, jeg er 180  høy og satt med knærne helt inn i dashbordet. Bak x'sambo sto babysetet, han er 191 høy, og hadde heller ikke særlig med plass, heh[8D].
Aner ikke.. Har besafe også, tar like mye plass som akta graco setet..
Få biler og barneseter som er bygd for lange føtter, så endte med å kjøpe ny bil istedet for å få bedre fotplass[8D].

Ja...lurer faktisk på og bytte bil, har snakket om suv eller no til neste år....men...den er jo så god da den a6en....
Får se når vi får prøvd setene...[>:]

Hadde akta graco cosmic comfort i a6'en, men den sto bak meg, jeg er 180  høy og satt med knærne helt inn i dashbordet. Bak x'sambo sto babysetet, han er 191 høy, og hadde heller ikke særlig med plass, heh[8D].
Aner ikke.. Har besafe også, tar like mye plass som akta graco setet..
Få biler og barneseter som er bygd for lange føtter, så endte med å kjøpe ny bil istedet for å få bedre fotplass[8D].

Ja...lurer faktisk på og bytte bil, har snakket om suv eller no til neste år....men...den er jo så god da den a6en....
Får se når vi får prøvd setene...[>:]

Er fine biler, savner min[&o].. Lykke til på letingen[:)]

Jupp, takk,takk. [:)]

Jeg har a6. Har to gracostoler (cosmic comfort) i baksete. Ene stolen er plassert bak passasjerstolen, mens den andre er plassert i midten [:)] Jeg som kjører har all plass jeg måtte ønske meg. Er selv lang. Er litt trangt i passasjersetet forran, men greitt nok [:)]

Vi har Multitech for tiden i en Audi A6, men det er en Sedan og det er ikke sportsseter. Danseplass i passasjersetet foran i grunnen.

Husk uansett å prøve før dere kjøper, det er viktig.

Ville også testet ut Britax Hi-Way om dere har muligheten til det.

Ville prøvd med en bak passasjeren og en i midten og ingen bak sjåføren.

Back
Topp