dere med astma barn

....123456

Forumet er livet
Hva er deres beste tips for å få de til å ta medisinen. Jenta her på 1 år skal ta det morgen og kveld. I kveld var første gang men vi måtte være to for å få det til for dette ville hun virkelig ikke..

har virkelig ikke hatt problem med å gi henne det noen gang.. Hun løper og henter medisinen og står pent foran meg, behøver ikke ha henne på fanget en gang... Har vært heldig sånn sett.. Så ønsker deg bare lykke til, og håper det går seg til

ORIGINAL: ¤Esme¤

Jenta vår har ikke astma, men har fått ventolin pga forkjølelse/langvarig hoste.

I begynnelsen gikk det greit, men nå må vi holde henne FAST og gi henne det om hun trenger.

Vi har latt henne leke med det røret og det er helt greit, kan holde det lenge foran munnen. Men når vi trykker på ventolinen så skriker hun som om mishandlet henne. Tror hun skvetter av den lyden som kommer.

trykk før du gir henne røret..det gjorde vi her...ellers gikk det ikke like bra...da "vet" hun ikke at medisinen er der...så går det greit[:)]

I begynnelsen (da var hun 9 mnd) måtte vi tviholde for å få i henne medisinen! Sakte men sikkert ble det bedre, og nå er hun to år og eneste måten å få i henne medisinen nå er at hun får "slå" ti ganger (og telle til ti) oppå kolben[;)]

Det som var redningen her var å putte en leike (noe med hull på, f.eks sånne kopper du bygger tårn med eller lignende) over selve medisinen. Så tok vi av og på, det syns mini var stas.. så fikk han prøve selv også mens masken var på. Da gikk det kjempelett å gi medisin. Nå syns han imidlertid dette begynner å bli kjedelig, så nå er vi tilbake til hyling og skriking[8D]

tusen takk for mange fine tips..
Kanskje jeg som gikk inn med for store forventninger om at dette skulle gå greit.. Jeg har jo aldri hatt problemer med å gi søsteren min eller kusinen min medisiner på denne måten, men jeg har jo ikke tenkt på at den kampen har nok mamma og tante hatt...

her hadde vi litt i begynelsen men det vi gjorde var at vi lott jentungen leke med maska og med medisinene,så etter hvert ble det lettere og lettere I tilleg så sang vi en sang,så når sangen var ferdig så kunne en ta bort maska(synger en og to og tre indianere osv.)
Nå er ho snart 4 år og finner medisinene selv når ho merker ho er tett[:)]

I starten var vi streng og nå gir vi uten maska. Kanskje det er lettere? Fikk ikke med meg hvor gammel ungen din er, men det går mye raskere i alle fall, er bare en dose så er de ferdige

ORIGINAL: Bambling

Så lite pedagogisk riktig som det enn høres ut så setter vi på Drømmehagen (evt. gummy bear-sangen, et klipp han digger på youtube! [:D]). Da er han altfor opptatt med det som skjer på skjermen til å gjøre seg vanskelig [8D]

Det samme gjorde vi[:D]
Ble mange forskjellige videosnutter på youtube[:D]

Han var også 1 år når han begynte med medisinen[:)]

Back
Topp