dere med 5-åringer....

Sinderella

Glad i forumet

Hvordan aktivitets nivå ligger de på? ;)

Sønnen min er SVÆÆÆÆÆRT aktiv absolutt HELE dagene. Han sitter så og si aldri rolig. Også får han slike perioder hvor han blir helt ekstremt "ivrig", som han ikke klarer å beherske seg på en måte. Altså han klarer ikke å stoppe, om han holder på med et eller annet.

Min er motsatt. Dvs han kan godt leike og herje ute i barnehagen (og av og til heime når han får det for seg at søstera duger som leikekamerat), men generelt er han veldig roleg. Bygger lego, leikar med tog, "leser" lego bruksanvisningar, leikekatalogar og andre blad. Kan sitte i timesvis og sjå film om han får lov.

Det han brukar mest energi på her i heimen er nok å krangle med søstera. Det gjer han til gjengjeld ofte og høglytt.

min blir snart 5 og er også veldig aktiv. kan løpe/klatre/hoppe i hele dag uten å bli trøtt, snakker kjapt,høyt og føles som om han ikke har tid til noe eller ikke rekker alt det han vil gjøre.

Jeg har jente da, men hun er helt motsatt egentlig.
Hun kan være aktiv ute, løper rundt og hopper på trampoline. Men straks hun er inne liker hun bedre ting som er roligere.. tegning, perler, puslespill, boklesing, tv-titting osv.

RekeKreke skrev:
Varierer veeeeeeldig.....

Han sitter for det meste aldri heeeelt i ro, og snakker kronisk...
Men han kan fint se en hel film, selv om det innebærer en del flytting rundt i sofaen da og klatrink på armlener og sånn...
Om han får spille pc derimot, DA sitter han dønn stille... Om han hadde fått lov hadde han kunne sitti timesvis og spilt wow og minecraft, han ELSKER det...
Munnen går fremdeles i ett da :P

Lek inne er heller aldri spesielt rolig, noe må sloss eller kræsje hele tiden... Hender han setter seg ned med et pokemonblad, men det er max 10min av gangen før det er å løpe og hente pokemonfigurer og baller som skal fly og sloss med en hel masse lydefekter :P

Ute er det ikke ro i rompa på han i det hele tatt....

Er ikke wow ett spill for tenåringer og voksne?

Jenta mi blir 5 i september .. Hun er veldig opp og ned! Hun får litt raptus inni mellom som det er helt umulig å være rolig, ser nesten ut som hun har maur i hele kroppen :p Også kan hun være skikkelig aktiv .. bare hoppe rundt, krangle med lillebror også snakker hun konstant omtrent fra hun våkner til hun sovner :p Men samtidig kan hun sitte leeeenge å være helt stille med perler, tegne ++ :)

Råsa Muffin skrev:
Jenta mi blir 5 i september .. Hun er veldig opp og ned! Hun får litt raptus inni mellom som det er helt umulig å være rolig, ser nesten ut som hun har maur i hele kroppen :p Også kan hun være skikkelig aktiv .. bare hoppe rundt, krangle med lillebror også snakker hun konstant omtrent fra hun våkner til hun sovner :p Men samtidig kan hun sitte l eeeenge å være helt stille med perler, tegne ++ :)

høres ut som jenta mi:-)
Men hun skal i tillegg diskutere og krangle om det meste om dagen, hun kan og veit nemlig alt mye bedre enn mor og far. og har konstant "munndiare", blir helt svett i øra innimellom. Men sånn er det vel i den alderen har jeg forstått :-p

Datteren min fyller 5 år om et par mnd, så jeg velger å svare ;)
Hun er veldig aktiv i bhg, mens hjemme synes hun det er deilig å drive med tegning, plaselina, se film osv etter barnehagen. Noen ganger vil hun gjerne på lekeplassen etter vi har spist middag.

Har ei jente som er "normalt" aktiv vil jeg tro. Har ikke stusset over hverken over -eller underaktivitet. Noen ganger kan hun være veldig ivrig, både med kropp og hode - noe jeg anser som naturlig.

hufselufs<3 skrev:

Råsa Muffin skrev:
Jenta mi blir 5 i september .. Hun er veldig opp og ned! Hun får litt raptus inni mellom som det er helt umulig å være rolig, ser nesten ut som hun har maur i hele kroppen :p Også kan hun være skikkelig aktiv .. bare hoppe rundt, krangle med lillebror også snakker hun konstant omtrent fra hun våkner til hun sovner :p Men samtidig kan hun sitte l eeeenge å være helt stille med perler, tegne ++ :)

høres ut som jenta mi:-)
Men hun skal i tillegg diskutere og krangle om det meste om dagen, hun kan og veit nemlig alt mye bedre enn mor og far. og har konstant "munndiare", blir helt svett i øra innimellom. Men sånn er det vel i den alderen har jeg forstått :-p

Haha!! Det er godt å høre, for sånn er mi også .. Diskuterer absolut ALT.. hehe!! Og blir sååå sinna om hun ikke får det som hun vil.

Back
Topp