Dere med 4+ barn

tiriltunge

Elsker forumet
Marsmagi 2025
Kjenner dere på at dere er slitne innimellom ? Tenker på dere med egt 5 barn pluss flere ! Og dere som ønsker 6,7,8 barn , kjenner dere på den følelsen om «klarer vi dette « blir dette det som velter lasset ? I dag har jeg hadd en sånn dag der jeg føler meg så sliten ! Og virkelig tenkt herregud, klarer jeg en til , med 2 års mellomrom ! Men jeg vet jo at det er tungt ! Da jeg har 15 mnd mellom nr 2 og 3 ! Men de andre er jo som sagt 22,18,17 og 13 så lille på 10 mnd ! Er i full jobb og alt det der ! Tror lille har plagdes med tenner og søvn og en periode ! Men vil gjerne høre innspill fra dere med mange barn ! For og i mot :)

Ja, fordi nr 4 vekta lasset litt . Fikk da brått en baby som våkner om natta og skal ha pupp hundre ganger . Griner og sutrer og får et sinne som jeg aldri har sett på mine tre andre barn . Hun har grått mer enn alle de tre andre søskena sine til sammen. Det var en drøm å ha de tre andre . Stort sett hvert alene hele veiene da xen alltid ha thinner borte i ukedagene . Jeg har også alltid jobbet fullt . Hvert hjemme i 2,5 år med ungene og følt meg heldig . Nå gleder jeg meg enormt til bhg start på 1,5 åringen . Jeg har ikke kost meg like mye og jeg er sliten veldig ofte . Hun er veldig krevende med at at hun må være på meg fra hun våkner . Jeg kan ikke sette meg ned 5 min med en kaffe på mårran eller ettermiddag uten at hun skal på fanget og klatre og vifte rundt sitte eller gråte . Ikke smøre skive , gå å tisse . Hun leker ikke med lekene sine , svært lite . Hadd Hein blitt født først hadde hun blitt enebarn , hadde ikke tørt å få flere barn . Eller så hadde det gått ti år til neste :p de to første er det 18 mnd mellom . Kunne godt hatt fem stk av førstemann . Man er konstant på fra morgen til kveld . Også kommer natta med 2-4 oppvåk . Vi samsover for å gjøre det lettere .

I grunn ikke, ikke mer enn tidligere hvert fall(som f.eks. ved 2 barn). Men kanskje det hadde vært annerledes om jeg faktisk hadde vært på jobb. Jeg har hoppet fra sykemelding til svangerskapspermisjon og foreldrepermisjon non stop de siste åra :p Sykemeldingene var svangerskapsrelatert. Men i svangerskapene kjente jeg litt på det, men da fikk jeg hentet meg inn enten ved at mannen min var hjemme i foreldrepermisjon eller at barna gikk i bhg. Det har vært tilfeller hvor jeg har hatt mangel på vitaminer og mineraler(lett å få ved tette svangerskap), da var jeg alltid trøtt og hadde mangel på energi, men så ble det bra igjen etter jeg fikk fylt på lagrene igjen :) Verdt å sjekke ut om det er en stund siden du har gjort det. Vi har 6 barn og planlegger et barn til :Heartred Har heldigvis ikke tanker som «klarer vi dette» osv. Jeg tenker bare at vi klarer det å :hilarious:

Jeg har så sykt lyst på en til ! Men føler det er så mot normalen å få en til , men samtidig så vet jeg at folk kanskje forventer det siden jeg har en liten ! Men 6 barn er jo mye barn ! Men nå reiser jo som sagt en på skole i år å to til neste år ! Så da sitter jeg i gjenn med ei på 13 å ei på 2 år !:) men jeg klarer ikke sette strek på jeg er ferdig ! Så gøy at mannen din er den som er ivrigst i prøving , det er ikke så ofte jeg hører det :)

Jeg har så sykt lyst på en til ! Men føler det er så mot normalen å få en til , men samtidig så vet jeg at folk kanskje forventer det siden jeg har en liten ! Men 6 barn er jo mye barn ! Men nå reiser jo som sagt en på skole i år å to til neste år ! Så da sitter jeg i gjenn med ei på 13 å ei på 2 år !:) men jeg klarer ikke sette strek på jeg er ferdig ! Så gøy at mannen din er den som er ivrigst i prøving , det er ikke så ofte jeg hører det :)
Du må jo etterfylle om det ikke skal bli tomt hjemme :bag: :hilarious:

Jeg har 5 selv. Blir nok å sette inn siste egget vi har også får naturen bestemme om det blir en nr6 eller ikke. Og ja, man blir sliten innimellom. Men tror jeg hadde vært like sliten, eller kanskje mer, om jeg bare hadde to stk (de på 3 og 4,5 år) ift de fem jeg har. For slitenheten kommer jo mye av søskenkranglingen og treårstrass :p

Ja støtter den ! Men vi ser jo hvor mye glede hun har av andre barn , hun misliker sterkt når det er bare oss hjemme ! Virker som hun synes det er kjedelig ! Men 6barn er det ikke mange som har her oppe i nord ! Åsså føler jeg tiden går siden jeg er 41 år ! Men ja enig me deg, at det er krangling som kan vær utfordrende!

Ja støtter den ! Men vi ser jo hvor mye glede hun har av andre barn , hun misliker sterkt når det er bare oss hjemme ! Virker som hun synes det er kjedelig ! Men 6barn er det ikke mange som har her oppe i nord ! Åsså føler jeg tiden går siden jeg er 41 år ! Men ja enig me deg, at det er krangling som kan vær utfordrende!
Neeei, skal du ha en til så må det vel kanskje bli nå, og ikke om noen år, I så fall. Men seks barn går det og ❤️

Neeei, skal du ha en til så må det vel kanskje bli nå, og ikke om noen år, I så fall. Men seks barn går det og ❤️
Ja alt går :) satt å så på bilder , da jeg fikk nr 4 så jeg sliten å overvektig ut ! Nå me nr 5 så kom jeg meg i trening da baby var 6 uker og endret kosten så jeg nå ser sunn og helsemessig bra ut ! Å har energi og overskudd , selv om hun kan være mye våken på natt så passer jeg på å sove når jeg kan og slappe av ! I tillegg så er jeg flinkere og ta vare på meg selv så ting er lettere på mange måter ! Men jeg elsker småbarns tid og baby ! Men føler det må skje nå , skal jeg ha flere

Jeg tenker at det er helt normalt å føle seg både sliten og overveldet til tider, gjør vi ikke alle det? Jeg kunne kjenne på det da jeg bare hadde 1 og 3 barn også. Nå er mine veldig spredt i alder, det hjelper gjerne på.

Har aldri hadd våkenetter med de fire første , så at jeg fikk ei som er våken 2-4 ganger ila natta ble helt nytt ! Men nå er vi inne i en god periode der hun sovner åtte og sover til seks ! Så da skal jeg være fornøyd :) men ja sliten kan vel alle bli ! D hjelper på at de andre er voksne nermest :) men å få en til når hun er 2 år d vet jeg blir en stor forskjell fra nå :) har 15 mnd mellom 2 og 3

Jeg har nettopp født nr 6 og sitter allerede og leker med tanken på en til :nailbiting: :smiley-bounce022

:excited001Jeg har nettopp født nr 6 og sitter allerede og leker med tanken på en til :nailbiting: :smiley-bounce022
Ååååh hvor gamle er dine ? Herregud blir så gla når jeg ser det er andre som er like gal som meg :)

Ååååh hvor gamle er dine ? Herregud blir så gla når jeg ser det er andre som er like gal som meg :)
Hehe ja får høre det hele tiden. Ingen som skjønner at jeg vil ha så mange. Men jeg bare elsker denne tiden. Syns det er helt magisk opplevelse :love7 Mine er 17, 12, 10, 8, 5 og en på 2 uker. Men alle nå sier at nå må det være nok. Men har heldigvis har jeg 2 venninner som kjenner meg veldig godt at de har skjønt at det ikke er siste:smiley-bounce022 men syns ikke det er så kjekt med alle komentarene som jeg vet vil komme da. Men føler virkelig at jeg vil ha den opplevelsen en gang til.

Helt enig !!! Jeg gjorde en så stor feil sist der jeg nesten skjemtes for jeg fikk nr 5, så jeg skjulte det for alle , var mange som ikke viste om det før jeg hadde fått ! Magen vistes ikke , og det ødela mye av gleden ved svangerskapet ! Der jeg følte at måtte gjemme meg vekk ! Nå tenker jeg fuck it!! Det er opp til meg ! Eller oss ! Å jeg vil ha en til ! Men alderen tilsier at jeg må nesten gjøre d snart ! Er 41 år , så det er jo litt begrenset med tid føler jeg ! Når tenker du at du går for neste ? :)

Helt enig !!! Jeg gjorde en så stor feil sist der jeg nesten skjemtes for jeg fikk nr 5, så jeg skjulte det for alle , var mange som ikke viste om det før jeg hadde fått ! Magen vistes ikke , og det ødela mye av gleden ved svangerskapet ! Der jeg følte at måtte gjemme meg vekk ! Nå tenker jeg fuck it!! Det er opp til meg ! Eller oss ! Å jeg vil ha en til ! Men alderen tilsier at jeg må nesten gjøre d snart ! Er 41 år , så det er jo litt begrenset med tid føler jeg ! Når tenker du at du går for neste ? :)
Ja har hatt de samme følelsene. Så vi har faktisk fortalt at det var et uhell selv om alle har vært godt planlagt. Syns det er trist at folk skal legge seg bort i det. De har jo ingenting med hva vi gjør med vårt liv.
Jeg tenker at hvis dere vil ha en til så kjør på. Jeg skal heller ikke vente alt for lenge da jeg blir 37 om noen mnd. men tror jeg venter ivertfall 6 mnd. men plutselig prøver vi før :smiley-bounce022

Ja har hatt de samme følelsene. Så vi har faktisk fortalt at det var et uhell selv om alle har vært godt planlagt. Syns det er trist at folk skal legge seg bort i det. De har jo ingenting med hva vi gjør med vårt liv.
Jeg tenker at hvis dere vil ha en til så kjør på. Jeg skal heller ikke vente alt for lenge da jeg blir 37 om noen mnd. men tror jeg venter ivertfall 6 mnd. men plutselig prøver vi før :smiley-bounce022
Nettopp var det jeg gjorde , unskyldte meg med at d var uhell ! Tenk at d skal være sånn , at man ikke skal avgjøre selv ! Tenkte på d om jeg hadde fått samme kjønn på alle så hadde vel alle vært hysterisk på at stakkars deg så har 5 av samme kjønn eller noe i den gata !

Nettopp var det jeg gjorde , unskyldte meg med at d var uhell ! Tenk at d skal være sånn , at man ikke skal avgjøre selv ! Tenkte på d om jeg hadde fått samme kjønn på alle så hadde vel alle vært hysterisk på at stakkars deg så har 5 av samme kjønn eller noe i den gata !
Ja er helt utrolig at det er sånn det er blitt. Hehe den har vi fått høre. Vi har 5 gutter før vi fikk jente nå. Ikke noe gøy. Er like glad i alle uansett hva det hadde vært :Heartred

Ja er helt utrolig at det er sånn det er blitt. Hehe den har vi fått høre. Vi har 5 gutter før vi fikk jente nå. Ikke noe gøy. Er like glad i alle uansett hva det hadde vært :Heartred
Åååååh kan tenke meg at du har fått hørt det ? Jeg har tre gutter først så jente og så en jente til som snart blir ett år ! Å jeg har fått hørt det til og me denne gang ! « når du først skulle ha en til så bra at det ble en jente « alså guttene mine er såååå gode , er så vanvittig gla i dem ! Snille goe gutter med Orntlig omtanke og omsorg for alle rundt seg ! Utrolig egt hva folk sier

Åååååh kan tenke meg at du har fått hørt det ? Jeg har tre gutter først så jente og så en jente til som snart blir ett år ! Å jeg har fått hørt det til og me denne gang ! « når du først skulle ha en til så bra at det ble en jente « alså guttene mine er såååå gode , er så vanvittig gla i dem ! Snille goe gutter med Orntlig omtanke og omsorg for alle rundt seg ! Utrolig egt hva folk sier
Ja selvfølgelig har jo ønske om jente vært der. Så vær gang vi har venta en ny så sier alle at vi får håpe jenten kommer nå da. Syns det er helt utrolig at folk skal ha en mening om hvordan vi skal leve vårt liv.

Ja selvfølgelig har jo ønske om jente vært der. Så vær gang vi har venta en ny så sier alle at vi får håpe jenten kommer nå da. Syns det er helt utrolig at folk skal ha en mening om hvordan vi skal leve vårt liv.
Jepp ! Å ja jeg har alltid ønsket meg en jente , men om jeg hadde hatt jenter så hadde jeg ønsket meg en gutt å ! Så det er jo som regel litt sånn at mange ønsker å få oppleve begge deler ! Å det vil jeg absolutt si at jeg er heldig som får ! Men at andre skal mene noe om alt den er meget spesiell ! Å om vi har plass å om vi har råd! Vi har begge gode jobber så ja vi har det ! Men det er spesielt å må svare på alt

Back
Topp