Dere med 4+ barn

Mrs.B

Glad i forumet
Febbisbebbis'18
Påskekyllingene 2020
❤Januarlykke 2022❤
Hei. Dere som har mer enn 3 barn, hvordan var det å få nr 4 kontra nr 3? Tenker da på hvor travelt det er, økonomi, gå gravid etc. Jeg har 3 men føler meg ikke ferdig men syns at det å gå gravid er fryktelig tungt. Men greier ikke helt å godta at vi er ferdig :/
 
Følger denne. Er 7 uker på vei med nr 4 som er en overraskelse. Mye tanker om hvordan dette blir :nailbiting:
 
Hvor gamle er dine? Her er alle mine under 6 år så føler jeg er syk i hodet :laughing002
Mine er 11, 9 og 2. Når sistemann var på vei og kom, var jeg så glad for at de 2 eldste var store. Slet mye med bekkenet og har frimerkebaby, var utrolig godt å slippe å kjøre til bhg hver morgen med baby på armen. Tenker mye på hvordan dette kommer til å gå, de alle krever sitt på ulike måter.
Tenker det er veldig naturlig og kjenner på den følelsen: er man ferdig eller ikke, uavhengig hvor mange barn man har. Det blir på en måte en overgang i livet å si at man er ferdig, nå skal man aldri bli gravid å få flere barn. For noen er det nok litt vanskeligere enn for andre.
Jeg trodde jeg skulle få den følelsen;nå er jeg ferdig, nå er det slutt. Men den kom ikke med det samme, den har kommet litt etter litt. Nå må det derimot en helomvending til.❤
 
Hei. Dere som har mer enn 3 barn, hvordan var det å få nr 4 kontra nr 3? Tenker da på hvor travelt det er, økonomi, gå gravid etc. Jeg har 3 men føler meg ikke ferdig men syns at det å gå gravid er fryktelig tungt. Men greier ikke helt å godta at vi er ferdig :/
Det skjedde ingen stor endring synes jeg. Myye større endring når nr 1 og nr 2 kom.. Også egentlig nr 3 litt mer, for da hadde vi plutselig for få hender. Forskjellen med nr 4 er vel at vi mista kontrollen litt mer på et vis. Man er outnumbered uansett :hilarious:. Graviditet og fødsel var tungt, men ikke mye verre enn nr 3 synes jeg. 4 stk på 6 år her, så jeg er vel enda galere da.. :joyful: Blir jo mer travelt, da alle trenger forskjellige ting, men de leker også mye sammen. Økonomi har vi ikke merket noe på, dvs vi har ikke regnet på det. Men nr 4 bruker jo bare det de andre har hatt nesten da, så er bare mat som er ekstra de første årene.. Med nr 4 kjente jeg meg helt ferdig, og det var godt å ikke ha den gnagende tanken om ønske om flere!
 
Følger denne. Er 7 uker på vei med nr 4 som er en overraskelse. Mye tanker om hvordan dette blir :nailbiting:
Hvordan gikk det? Ett år siden dette og jeg har fortsatt følelsen av at jeg ikke er ferdig
 
Er det tøft med 3?
Både ja og nei. Det er travelt, sitter sjelden ned lengre tid av gangen og når de er så små og tette kan det være en befrielse å være på jobb. Men savner de alltid :)
Syns det var mye verre å få nr 1, da var alt nytt. Med tredjemann så må han liksom bare bli med på lasset, være med på det som skjer.
 
Jeg har 4 og er gravid med nr 5 nå (om det får bra)
Jeg tror alder har mye å si. Jeg syns det var mer slitsomt å få nr 2 enn nr 3 og 4, men nå er det er godt spenn mellom de. Min eldste blir 17 snart, nr 2 er 14, nr 3 er 8 og minsten er 9 mnd…
De to eldste er kjempe flinke til å hjelpe til, så jeg kjenner bare på lykke og stolthet over de fine ungen mine❤️
Men om denne graviditeten går gjennom blir der nok mer slitsomt, da får jeg plutselig 2 under 2 i en alder av 41 år
 
Hvordan gikk det? Ett år siden dette og jeg har fortsatt følelsen av at jeg ikke er ferdig
Det var en tung graviditet men det gikk og går veldig bra, hun er nå 5 mnd om en uke. Nå kjenner jeg at familien er komplett, veldig deilig følelse:Heartred. Før jeg ble gravid med nr 4 tenkte jeg at jeg sikkert var en av de som ikke får den følelsen av å være helt ferdig, men at man blir vant til det eller aksepterer det med tiden. Men for oss var det denne lille frøken som manglet i flokken:)
 
Jeg har 4 og er gravid med nr 5 nå (om det får bra)
Jeg tror alder har mye å si. Jeg syns det var mer slitsomt å få nr 2 enn nr 3 og 4, men nå er det er godt spenn mellom de. Min eldste blir 17 snart, nr 2 er 14, nr 3 er 8 og minsten er 9 mnd…
De to eldste er kjempe flinke til å hjelpe til, så jeg kjenner bare på lykke og stolthet over de fine ungen mine❤️
Men om denne graviditeten går gjennom blir der nok mer slitsomt, da får jeg plutselig 2 under 2 i en alder av 41 år
Det er liksom at alle er så små som er min største bekymring sammen med at jeg er over 40. Men sånn er det bare når førstemann kom da jeg var 35. Hvor gammel er du?
 
Det var en tung graviditet men det gikk og går veldig bra, hun er nå 5 mnd om en uke. Nå kjenner jeg at familien er komplett, veldig deilig følelse:Heartred. Før jeg ble gravid med nr 4 tenkte jeg at jeg sikkert var en av de som ikke får den følelsen av å være helt ferdig, men at man blir vant til det eller aksepterer det med tiden. Men for oss var det denne lille frøken som manglet i flokken:)
Så bra at dere er komplett nå :) og gratulerer med nr 4:Heartred
Har lyst på flere barn men tviler veldig sterkt på at jeg får mannen med på det :arghh:
 
Det er liksom at alle er så små som er min største bekymring sammen med at jeg er over 40. Men sånn er det bare når førstemann kom da jeg var 35. Hvor gammel er du?
Jeg er 41 år.. så har alderen der jeg også.. skjønner at du tenker på alderen, men de kommer til å få så mye glede av hverandre. Så vil tro det bare er slitsomt i starten også går det seg nok til
 
Vi har 5, 4 som lever. Ønsker en til. Siste graviditet var veldig tung, var i dårlig form fra starten av. Ellers er det fint med 4 barn, våre er ganske spredd i alder da.
 
Vi venter nr 4 i august :)
Gratulerer :Heartred jeg tenker hele tiden at jeg er for gammel men har fortsatt ikke greidd å slå det fra meg. Bestemte meg for å være ærlig med gubben og jeg ble ganske overraska av svaret hans. Hvis jeg vil ha flere så er han med, hvis jeg ikke vil ha flere så er det også helt greit. Men det burde ikke overraske meg, han har egentlig alltid vært slik at han gjør alt for at jeg skal ha det bra. Gjør ikke valget noe enklere av den grunn da, er bare jeg som må bestemme meg :laughing002
 
Jeg venter nr. 4 til høsten. Til sammen medregnet denne har mannen og jeg da 7 barn i alderen 0-21 år. Vi har god økonomi og tjener nok godt over gjennomsnittet begge to, bor på bygda - ergo billig bolig og har allerede stor bil (Mercedes-Benz EQV 8-seter). Det er travelt, men uten tvil verdt det!
 
Back
Topp