Dere med 3 barn!

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Vi venter nå nr.3 og tankene rundt bilsikring begynner å svirre, storeslster er 9, så hun sitter uten stol, men vi må jo få plass til alle 3 i baksetet[emoji51]

så, dere med 3 barn, hvilken seter og bil har dere? Vi vil helst slippe å kjøpe ny bil, kjøpte nylig ny SUV, men bytter gjerne ut bilsetene om vi finner noen som er smalere, pr.nå har lillesøster maxi cosi axsissfix og lille som kommer i november har vi besafe isi go liggende til.

Så dere får ikke plass til de to setene nå og med eldste i midten? :)

Så dere får ikke plass til de to setene nå og med eldste i midten? :)

Det blir trangt for hu største desverre[emoji15] så vi tenker å se etter smalere seter, om ikke må vi jo bare bytte ut den andre bilen og[emoji51]

Vi hadde Maxi Cosi CarbonFix med base til mini, BeSafe X3 "et eller annet" bakovervendt og en beltestol fra Cybex når minste var liten.
Gikk helt fint i vår bil, har en Peugeot 5008

Har hatt to BeSafe x3 på hver sin side og eldste i midten her[emoji4] Touran..
Nå har vi to beltestoler på hver side og eldste i midten på pute[emoji4] Skoda Octavia.

Vel. Vi har s max så vi har tre fullverdige seter med isofix på andre seterad så vi kan ha var de setene vi vil...

Pr nå sitter han på 8,5 og hun på 6 i beltestoler og lillemor enda i maxicosi men skal over i en større stol snart, null problem. Vår snart niåring et ååååååårevis unna 36 kilo og også noen år unna de 135 cm vil jeg tro. Så vi skal ha tre i seter lenge.

Vi har vw touran, og god plass til tre seter eller beltestoler. :) Men et lite tips for å utnytte plassen bedre er å sette et av barnesetene i midten. Det blir straks litt bedre plass til den som skal sitte uten sete om hun får en sideplass, i stedet for å skulle klemme seg inn mellom barnesetene.

Ville heller gått for bilbytte... Har ikke tre barn, men iblant "låner" vi andre barn, så er veldi fornøyd med plassen i citroen c4 grand picasso :) tre separate seter med isofix på andre seterad :D

Vi har vw touran, og god plass til tre seter eller beltestoler. :) Men et lite tips for å utnytte plassen bedre er å sette et av barnesetene i midten. Det blir straks litt bedre plass til den som skal sitte uten sete om hun får en sideplass, i stedet for å skulle klemme seg inn mellom barnesetene.

Problemet er at da har vi ikke isofix[emoji20]

Gratulerer med baby på vei :-)

Vi kjøpte Peugeot 5008 og den har god plass til to barneseter og en beltestol.

Vi har prius+ seven og den vet jeg har god plass ti barneseter. Vi har idag britax maxway og Cybex solution x2-fix, og jeg får plass i midten.
Av sete nr 2 er det maxwayen og axkid minikid som er av de smaleste (og som også varer lengst).
Av beltestoler er det britax adventure som er smalest tror jeg. Av babyseter vet jeg ikke.
Det er enklest å få plass til 3 dersom man dropper isofixen i alle fall.

Vi har prius+ seven og den vet jeg har god plass ti barneseter. Vi har idag britax maxway og Cybex solution x2-fix, og jeg får plass i midten.
Av sete nr 2 er det maxwayen og axkid minikid som er av de smaleste (og som også varer lengst).
Av beltestoler er det britax adventure som er smalest tror jeg. Av babyseter vet jeg ikke.
Det er enklest å få plass til 3 dersom man dropper isofixen i alle fall.

Axkid ser jeg flere anbefaler men den er faktisk hele 5cm bredere enn både cirona og concord reverso[emoji20]

Problemet er at da har vi ikke isofix[emoji20]
Det er mye billigere å kjøpe nytt sete for beltemontering, enn å kjøpe ny bil med plass til setene du har. :p Du må nok prøve hvilke seter som tar minst plass i akkurat din bil også, det er ikke alltid cm-målene sier alt om hvordan de bygger seg ut i alle biler.Noen passer bedre sammen i fasong også, så dette er et avansert puslespill. :p:p

Axkid ser jeg flere anbefaler men den er faktisk hele 5cm bredere enn både cirona og concord reverso[emoji20]

Hvor? Axkid Er smal nede og bred oppe. Når det gjelder å få plass til setene så er det om å gjøre at de er smale nede.
Axkid varer dessuten hele bakovervendt-perioden. Det gjør ikke de du nevner. Det er også et poeng som gjør at de fleste anbefaler axkid.

Hvor? Axkid Er smal nede og bred oppe. Når det gjelder å få plass til setene så er det om å gjøre at de er smale nede.
Axkid varer dessuten hele bakovervendt-perioden. Det gjør ikke de du nevner. Det er også et poeng som gjør at de fleste anbefaler axkid.

Dette er målene nede[emoji5] jeg bryr meg ikke stort om hvor lenge de varer, jeg kjøper stoler som passer i bilen og som hun sitter godt i nå, så kjøper jeg heller en stol til senere, syns det er galskap å kjøpe stoler etter varighet om ikke barnet sitter bra! så på axkid etter anbefaling når vi bytta fra babystol og den hadde hun ansolutt ikke sittet godt i på det tidspunktet. Men smal er den ja! Dumt det ikke finne slike mål på alle stoler.

Dette er målene nede[emoji5] jeg bryr meg ikke stort om hvor lenge de varer, jeg kjøper stoler som passer i bilen og som hun sitter godt i nå, så kjøper jeg heller en stol til senere, syns det er galskap å kjøpe stoler etter varighet om ikke barnet sitter bra! så på axkid etter anbefaling når vi bytta fra babystol og den hadde hun ansolutt ikke sittet godt i på det tidspunktet. Men smal er den ja! Dumt det ikke finne slike mål på alle stoler.

Du tenker veldig fornuftig du, men det gjør ikke alle andre. Mange har ikke råd eller gidder ikke å kjøpe nytt bakovervendt når barnet er feks 3 år, kun for "det siste året". Derfor anbefales ofte axkid, da "vet" man at barnet ikke blir snudd for tidlig. Det sies også at det passer i de aller fleste biler, og man kan kjøpe kil til det dersom man har bratte seter.

Back
Topp