Dere med 3 barn

Råsa Muffin

Gift med forumet
Fortell om fødselene! Hvilken tok kortest tid, og hvilken av fødslene var den "beste"? [:)]

Første var kjip, andre var kjapp og grei, mens tredje var som en ny første fødsel... [:'(]

Tenker det var akkurat det du ville høre...[:D]

Første fødsel gikk normalt, fra første rie til hun var ute gikk det ca 4timer. Med nr 2 tok det evigheter, gikk vell ca 10timer. Det var den tyngste og verste fødselen, med mye smerter. Sistemann var ute på 30min fra første rie, en drømmefødsel[;)][8D]

Første var lang og slitsom. Andre var kortere og veldig intens, tredje var litt luren og var lenger enn nummer to men kortere enn nummer 1, og mye mer intens enn dem begge. Nummer 1 var best syntes jeg [8D]

Første var grusom, andre var jævlig - og på siste fikk jeg KS og fikk endelig den fine opplevelsen alle snakker om...

ORIGINAL: Lillepooh

Første var kjip, andre var kjapp og grei, mens tredje var som en ny første fødsel... [:'(]

Tenker det var akkurat det du ville høre...[:D]

Haha, ja nå ble jeg glad asså [8D][8D]
Jeg har hatt to ganske så "lette" fødsler, så greit om det blir som første, men kan godt bli litt kortere asså, enn 14 timer [8D]

Første tok litt tid.. 14 timer fra vannet gikk til hun ble tatt med ks(seteleie; uoppdaget intil 5 cm åpning)
Andre: 4 timer fra første rie til han var ute og da presset jeg ca halve tiden( Intenst)
Nr 3: 2 timer fra 1 rie til jenta var ute ( Hun kom for fort og var mørke blå, leenge og sprengte blodkar på øyne...) Intenst..

Nr 1 opplevde jeg som vanskligst. Mye som skjedde med det uoppdagede seteleie, epiduraler som ikke fungerte osv..., Men nr 3 var en kritisk fødsel, der jordmor faktisk kalte det FLAKS at det gikk bra.. Jeg syntes det er et sterkt ord i den forbindelse...
Nr 2 var grei den egentlig, men kunne plusset på et par timer mot en liten pause mellom riene i blant... Vet jeg ikke hvordan er egentlig

Første tok 2,5 time
Andre tok 1,5 time
Tredje tok 20-30 min (ble født hjemme)

3 intense fødsler [;)]

Første var jævlig og lang, andre og tredje var veldig like. Kjappe og greie. [:)] Begge de yngste var igangsatt, da. 

første fødsel tok nesten et døgn...starta med vannet som gikk tidlig på mårran...merka ikke rier før mange timer seinere...de siste 4 timene var ganske intense...men fikk epidural å det hjalp mye..var pressinga som var det verste..holdt på nesten 2 timer før han endelig ville ut:)
men hadde nok en bra fødsel til at det var den første.
var i fin form etter..og revna ingenting...gutten ble født dag4 på overtid.
2.fødsel gikk veldig raskt.. plutselig satt jeg her med rier som kom hvert 4.minutt..ringte sykehuset og det var bare å sette seg i bilen(har litt lang vei til sykehuset) siden jeg var andregangs...kom frem på sykehhuset med 8cm.. 1 time etter var fødselen over. jeg revna ingenting denne gang heller...og var i veldig fin form etter fødsel.
jenta kom på termin.
3.fødsel gikk FORT! hadde hatt maserier i mange dager.. var på sjekk 2 dager før men ingenting på gang!
vi måtte hvertfall reise i full fart...ble møtt av ambulanse på vei til sykehuset...kom frem til akuttmottaket...ble løfta av ambulansebåra å da tok det 1minutt så var fødselen over..
også denne gangen slapp jeg å sy og var i fin form etter fødsel. denne jenta ble født nesten 7uker før termin

Back
Topp