Dere med 3-4 barn.

Dytter for deg :)

De fleste ukedager er jeg alene med ungene siden samboer reiser 6.20 på jobb.

Når jeg har tidligvakt drar vi sammen, og det står han opp først og fikser det meste ;-)

Er det ikke flere her inne som har 3 barn? Kanskje ikke så store forskjellen på morgenen enn med 2 barn... ?

Jeg og mannen står opp kl 6 og steller oss 6.30 vekker vi ungene og hjelper til med å stelle dei så spiser vi frukost ilag og 7.15 kjører vi jeg leverer dei to yngst i barnehagen og mannen leverer eldste på sfo, ettermiddagen henter jeg eldste på sfo og mannen henter i barnehagen.

Vi har 3 barn som går i barnehagen. Jeg er alene annenhver måned, så da faller alt på meg.

Den måneden han er hjemme står vi opp sammen. Jeg kler meg selv og ungene, han ordner sekker og mat. har jeg mellomvakt eller seinvakt, tar jeg med ungene. Når jeg har tidligvakt kjører mannen de litt senere :)

Står opp i god tid, for stress om morgenen er det verste jeg vet!

Kommer an på vaktene til meg, men mannen begynner aldri tidligere enn 07. og da er ungene som regel våkne, så da begynner han å styre med dem, så tar jeg over om jeg begynner senere på jobb :P

Har to, snart tre. Mannen drar på jobb 06.00, omtrent når vi står opp. Så her er jeg alene om alt.

I ukedagene er det alltid jeg som ordner barna.
De står opp før meg. For de liker å stå opp tidlig!
De ser tv/spiller på nettbrett til jeg står opp
Jeg lager frokost og niste
De kler seg selv føre frokosten. Jeg kjører de på skolen før jeg reiser på jobb

Vi har 3 barn.
Mannen står opp med alle sammen å leverer på skole og barnehage.
Jeg sover til 11-tiden :-)

Har tre barn. En går i 2 klasse, de to yngste i hver sin avdeling i barnehage. Jeg har ansvar for morgenstell, levering og henting da mannen har lang reiseveg til jobb.

06.30- står opp, dusjer, sminker meg, kler meg og ordner håret (i litt ymse rekkefølge) mannen har nettop reist.
07.00 - ungene vekkes, noen lettere enn andre. Sender de på badet for en liten kattevask.
Hjelper ungene med å finne klær og kle på seg.
07.20 - frokost! Mens ungene spiser 1-3 brødskiver lager jeg matpakker til dem. To brøskiver til hver, youghurt og en frukt eller grønnsak.

07.45- ungene rydder etter maten. Setter tallerkener i oppvaskmaskinen etc. Jeg lager frokost og kaffe til meg selv, og legger det klart i bilen.

07.50 tannpuss, på med yttertøy og rett i bilen.

8.00- ungene leveres. Eldstemann går til skolen på egen hånd.
Mini leveres på kjøkkenet for enda mer spising før jeg går inn til midi som har gått inn på sin avdeling allerede.

8.15-20: løper til bilen, kjører til jobb mens jeg spiser frokost.

8.30- På kontoret, nesten med håret på rett plass...

Går greit med litt organisering.

Vi har bare ei men sambo reiser 06.20 så jeg ordner alt på morningen. Men legger frem klær osv på kvelden. Hun tar buss til skolen å jeg tar buss selv... vi har bare en bil.

Siden mannen reiser før meg på jobb, så tar alltid jeg morgenstellet:)
Jeg står opp 04.50, ordner meg og tar en kaffekopp.
Vekker eldste ca 05.45. Hun er 6 år, så vasker og ordner seg selv. Ca 06 vekker jeg mellomste, også hun ordner seg selv:) 06.10 blir minste vekket, vasker, kler på ogmfår litt å drikke. De spiser ikke frokost hjemme, men da de kommer på SFO og bhg.
Setter oss i bilen ca 06.30 og leverer på to forskjellige avd i bhg til de åpner 06.45. Så er det videre til SFO til 7. Løper inn og leverer, løper tilbake til bilen og reiser på jobb. Fremme ca 7.30, og jeg begynner egentlig klokka 7, men det har jeg ikke sjangs til å rekke siden SFO ikke åpner før 7.

Har tre barn, eldste går på skolen og mellomste i bhg, yngste er straks 1 måned så jeg er hjemme. Men mannen står opp med mellomste og tar han med seg i bhg, ute av huset rundt kl 7. Jeg står opp med eldste og baby, litt avhengig av baby da men vekker eldste halv 8, lager frokost og matpakke mens han steller seg, og sender han ut av huset innen kvart over 8. Forsåvidt veldig rolige morgener(ikke for mannen da, da mellomste er et lite mareritt om morgenen) :p

Er som regel mannen som står opp med mellomste i helgene også, da de er morgenfugler begge to. Og om baby våkner tidlig tar han han også(han får flaske). Så sover jeg og eldste til rundt 8-9 ;)

Back
Topp