Dere med 2 tette..( Ang seng)

*Bambi*

Elsker forumet
Jeg nekter å kjøpe ny sprinkelseng til ungen...Så lurte på om jeg skulle kjøpe ny seng til henne...(Vanlig) Men er ikke det tidlig når ungen er 20 mnd...?? Ser liksom ikke for meg at ungen ligger i ro[8|]

Hva skal dere gjøre?

jeg tror jeg ville kjøpt enda en sprinkelseng jeg. kan jo bare kjøpe en billig brukt en, så når storebror er stor nok til vanlig seng, kan den nye bebisen få storebrors sprinkelseng, og du kan selge den brukte??:)

Jeg kjøpte ny til snuppa iallefall

Nora blir 2 nå i februar, og har flytta henne over i "stor pie" seng.  Gjorde det i desember, så hun skulle lære seg å sove der før lillebror kommer[:)]
Hadde noen tørn med henne når i begynnelsen da hun syns det var rasende gøy å kunne stå opp
selv. Men det går mye bedre nå da[:)]

Du kan jo alltids kjøpe ei vanlig reiseseng, og legge i vanlig madrass i mellomtia hvis du syns det er tidlig å flytte eldste over i storseng[:)] 

Her har storersøster fått storseng. Hun fikk den da hun var 1 1/2. Ville at hun skulle ha glemt sprinkelsenga litt før vi tar den i bruk til nestemann.

Gikk helt fint med bytte. Hun prøver å stå opp litt tidligere, men er kjempestolt av den nye senga si og vil vise den til alle som kommer.

Tror nesten det kan være en fordel å gjøre byttet så tidlig jeg.

vi brukte vugge i 3 - 4 måneder og så arvet minsten sprinkelsenga til storebror. Han fikk ny seng, noe som gikk helt fint, men han våknet mer om natta.

Vi tok derfor i bruk reisesenga med vanlig madrass, funker helt fint det...

Storebror her fikk stor seng i julegave når han var 18 mnd...
Altså 4 mnd før lillesøster ble/blir født, men greit og begynne med avvenningen FØR jeg har ny baby også synes jeg!
Går ganske greit. Er jo litt ut av sengen og tull avogtil, men mindre enn forventet!

er bedre å bytte den ut nå om du ikke vil kjøpe ny sprinkelseng. Min fikk stor seng rett før hun var 2 år, kunne nok byttet før. Om du skal gi sprinkelsengen til babyen, anbefales det å gi eldste ny seng så tidlig som mulig i svangerskapet.

Nå blir ikke mine så tette, men vi tok allikevel bort sprinkelsida på senga til Nate når han var 17mnd, og det var 0 problem!!!!!! Nå sover han i voksen seng uten sengehest og har det storfint!

Vi har ikke helt bestemt oss enda, men lurer litt på om vi skal kjøpe ny seng til Oliver nå.Han er 21 mnd nå også får vi tatt det før nye babyen kommer! Eventuelt å gå opp og ned av senga kommer nok han her til å gjøre uansett når vi prøver[:D] Hørt veldig mange som har begynt med vanlig seng rundt 18 mnd alder men vet mange venter lengre. Så veldig forskjellig!

20 mnd mellom mine også. Vi hadde 2 sprinkelsenger en periode, var absolutt det rette her. Du kan vel f.eks finne noe fint brukt som ikke koster allverden? [:)]

Vi har kjøpt vanlig seng til Maja nå (skrudde sammen spetakkelet i går kveld[:'(]), hun er nettopp bikket halvannet år.
Hun klatrer jo ut av sprinkelsenga og legger seg i senga vår da, når hun skal sove, så det betyr jo ingenting her i hvert fall.
Vet mange anbefaler å legge de over i vanlig seng når de begynner å klatre ut selv, og det har vi tenkt å gjøre. Mye kortere å falle ut av den vanlige senga, enn å gå på hodet i gulvet ut av sprinkelsenga i hvert fall.. [8D]

har 15mnd mellom mine....kjøpte en brukt sprinkelseng til nr2 så de sov begge i sprinkelseng til snuppa var 2år, da fikk ho stor seng. Sneipen får også storseng i august når han blir 2år.

Blir ca 19 mnd mellom, og vi har kjøpt en ekstra sprinkelseng (brukt).

det er 21 mnd mellom mine.
lillesøster sov i kurv den første tiden, så storesøster sov i sprinkelsenga til hun var ca 26 mnd[:D]

Snuppa skal få stor seng når hun er ca 2 år. Da skal hun over fra sprinkelseng og forhåpentligvis går det greit så neste kan overta sprinkelsenga da den blir født. Det blir ca 2 år og 3 måneder mellom barna. Men jeg gidder ikke kjøpe ny sprinkelseng her. Vi har innebygde store senger (75*200 cm) som hun begynner å bruke da, og når vi blir kvitt sprinkelsenga på rommet hennes, får hun mye større rom, så vi gleder oss veldig til det. Hun har så lite rom at litt mer gulvplass blir kjempefint.

Var 19 mnd mellom våre, kjøpte en bed-side crib til minsten vi. Sånn liten seng så han kan ligge helt nærme meg i forhold til amming og sånt.

Så tok han over storebrors sprinkelseng da han nærmet seg 5 mnd. Da fikk storebror storguttseng. Men falt bare uttav, så vi tok 2 lokk fra lekekassen og satt mellom madrassen, så nå faller han ikke ut mer. [;)][;)]

16,5 mndr imellom mine to og vi fikk låne ei sprinkelseng av svigersøstera mi når minsten ble født. Hadde vi ikke fått lånt sprinkelseng så hadde vi kjøpt ei til. Syns eldste var altfor liten til å sove i vanlig seng da minsten ble født.

(Eldste bytta forøvrig over til vanlig seng når han var 2,5 år og minsten var vel 2 år og noen mndr når han bytta over til vanlig seng)

Back
Topp