Dere med 2 åringer *bilstol*

Drømmeren

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Maiblomstene 2020
Hvor tung er 2 åringen din og hvilken bilstol bruker barnet?
Evt hvor lenge kan barnet ha den bilstolen dere har?

Forover vendt bilstol er jeg ikke interessert i

Vi har Besafe Izi kombi X3. Barnet er 2 år om et par uker og veier ca 12 kg. Usikker på lengde. Sitter kjempe fint i setet. Hvor lenge vi kan bruke det gjenstår å se, mange barn vokser litt i "rykk og napp", så den dagen det blir for lite bytter vi det. Hvilket sete vi bytter til får vi ta stilling til når det begynner å bli aktuelt. Ser for meg at det er en stund til enda.

Min er 3 i april da, men har besafe izi combi x 2.
Har besafe izi combi x3 til lillesøster som blir 1,5 snart, tror ikke den var å få kjøpt da vi kjøpte til største-den har bedre nakkestøtte med regulering. 

Han veier vel like under 14 kilo og sete går bakovervendt til 19 kilo...:)

13kg.
Har en Besafe izi combi x3..kanskje? Går til 18kg. Sitter kjempefint.
Og hos bestemor  og bestefar en Maxi Cosi mobi, til 25kg..

Jenta vår er nå 2 år og 7 mnd. Hun sitter bakovervendt i en BeSafe izi combi x2. Hun er nesten 97-98 cm og veier 16 kg. Hun klager på at det blir vondt i føttene nå, så vi skal på bilstoljakt snart. Men de fleste jeg kjenner har hatt ungene bakovervendt i disse stolene til de har vært nærmere 4 år.
Så jeg vurderer å kjøpe enten Britax Multi-tech eller Two way Elite til henne. Hadde uten tvil kjøpt Max Way hadde den bare passet i bilen vår. Da disse stolene går til 25 kg bakovervendt.

Nå er min snart 3, men han fikk besafe izi combi da han var litt over året og veide 9 kg. Nå som han snart er tre veier han 13,5. Så har fortsatt en del å gå på. Setet går til 18kg.

Vi har Besafe IZI Kombi X3 Isofix som hovedsete til 2-åringen. Han veier 15 kg og er omtrent 100 cm lang. Det går opp til 18 kg. Vi bytter til en forovervendt beltestol når babyen vår blir for stor for bilstolen sin og skal overta storebror sitt sete.

me har be safe combi x3 t odin som e 3 å t håvar som e 1 1/2.veldig
fornøyd me setene :)

di e 11kg å 12kg
80cm å rundt 90cm

Vi har Besafe Izi Combi X2 eller X3 med Isofix...

Han er 2 år og 2 mnd nå og 14 kg og ca 92 cm.
Sitter veldig greit forsatt, og tenker bruke det til høsten hvertall!

Da blir det over i Britax Two Way bakovervendt! Det bruker storesøster nå, ho er 5 år, 16 kg og ca 110 cm, og sitter veldig greit bakovervendt...

Gutt på 2,5 år .. veier ca 13 kg..

Han sitter bakover i Britax Multi Tech som går opp til 25 kg bakovervendt. Han har god plass i den.. :) 

Takk for svar.. får se litt på britax Multi Tech etterhvert da.. vurderer å bytte ut stolen vi har.. er jo da en fordel at den kan brukes lengst mulig.. så at en stol går til 25 kg er jo perfekt da

Min gutt er over 3 år , men jeg svarer likevel jeg. Han er snart 17 kg, men holder på å vokse ut av bilstolene i lengden. Dessverre er ikke nødvendigvis de som gå til 25 kg lengre i ryggen enn de som går til 18 kg. Han er helt på grensen til å kunne bruke besafe izi kid, akta graco duologic og britax multitech. Har prøvd flere andre seter på butikken som heller ikke var lengre i ryggen. Nå har vi kjøpt britax two way elite til ham, og der har han god plass. Han har enda et hakk å gå på på selene der, så jeg tipper at han kan sitte bakovervendt i det til han blir ca 5 år.

Vi har britax multitech, den går vel til 25 kg tror jeg og jenta mi er 14.5 nå, ca.
Kommer til å bruke den til hun er 4 år om alt går som planlagt :-)

Min er 2 år og 2mnd, 91cm lang og 12kg.. Han sitter i Akta Graco Belogic og stortrives! I pappan sin bil har vi Two Way som han også liker.

Min er 2.5 år, ca 93 cm lang og 13.5 kg. 

I min bil sitter han bakovervendt i et BeSafe Izi Combi x3, og i min samboer sin bil sitter han bakovervendt i et Britax Two Way Elite. 

Fornøyd med begge.

Har Britax two way elite og Akta Graco belogic... god plass i begge, og fortsatt plass til å vokse og strekke på seg...

begge setene går bakovervendt til 25 - hos oss var det et krav... og glad for det, snuppa er 1,5 år og veier 13 kg - de setene opp til 18 kg som vi har prøvd er trange for henne...

usikker på hvor lang Julie er, men nærmer seg 90 cm...

I bilen min sitter han i en Britax Multitech og i bilen til mannen, har han BeSafe Combi X2. Sitter bakovervendt i begge bilene. 

Han er 2,5 år og veier 11-12 kilo og er ca 85 cm lang tenker jeg. Han har nok ingen problemer med å sitte bakovervendt i minst 1,5 år til. (i begge setene). BeSafen går til 18 kilo, så når han ikke kan sitte bakovervendt der lenger etter 4 år, så blir det beltestol. Britaxen kan jo brukes bakovervendt til 25 kilo.. Så ja. Vi får se. Den kan man vel bruke som beltestol etterpå, hvis jeg ikke har misforstått helt. 

Her sitter jenta i Britax Multi Tech. Hun er 15 kg og ca en meter lang. Hun sitter ganske så trangt, og har begynt å klage på vondt i føttene. Virker som den ene foten dovner bort. Jeg håper vi kan bruke den til høsten/vinteren kommer på ny!

Min 2 åring er 15 kilo :)
Bruker Two way Elite Bakovervendt og det går helt fint :)
Et supert sete som går opp til 25 kg :)

Min gutt på 2 år og 8 mnd veier 12 kg og er rundt 86-87 cm lang. Så han er liten. Han har et bakovervendt Britax.sete i ene bilen og et bakovervendt BeSafe i andre

Back
Topp