Dere med ørebarn

AG

Betatt av forumet
Har en gutt på 1 år, som tar segtil øret og er utilpass. Våknet i 05.30 og la seg 06.30. Ikke lang utholdenhet altså, eller en som sover seg frisk...

Det jeg lurer på er om dere har erfaring med noe annet som kan supplere parasetten som smertelindring?

Har ikke kontaktet legen enda, eller ringte de på fredagen og fikk beskjed om å nettopp gi smertelindring og gi det noen dager.... Orker ikke å dra han med til legen for å høre det samme.

Har du hevet sengen det han har hodet?
Det hjelper ofte,vi har kun brukt paracet så kan ikke hjelpe mef smertelindring

Ja. Både sengen og vognen er hevet. Jeg tenkte i løpet av dagen... gir han parasett når han skal sove lang luren.

Ibux er mer effektivt mot øresmerter enn paracet, er det legene har fortalt meg når mine har hatt ørebetennelser.
Sånn ellers lindrer varme. F.eks varm klut mot det vonde øret. Hev hodeenden på senga.

Takk for tipset har handlet inn flytende ibux med appelsinsmak, og gitt beskjed til faren at han kan bruke den i kveld. :)

Nå har det seg sånn at gutten har vært i strålende humør hjemme med pappan, men med en gang etter at han sa hei til meg så ble han 10 ganger så syk igjen. De barna altså:p

Ingen forbedring dessverre. I dag leverte vi han i bhg med ibux i kroppen, slik at jeg fikk sovet ut etter en dårlig natt.

Han hadde storkost seg frem til i 14-15 tiden da hadde han vondt igjen. Ga han smerte-
stillende rundt 16:30 tiden i ettermiddag, og en nå nettopp 00:19.

Kort sakt mannen blir hjemme i morgen, og legetime 08:15 så får se hva h.n sier. Er ikke helt for bruk av antibiotika, men lurer litt på hvor mange dager det er forsvarlig å proppe en liten kropp med smertestillende medikamenter for så å vente på forbedring. I dag er dog den første dagen slik da. All ære til faren som klarer å leke tanken på smerte vekk på tirsdag.

Det var heldigvis ikke øret dennegangen, men vondt i halsen og litt hovene mandler.

Back
Topp