dere ketylose-eksperter!!

siden jeg er så ny-hekta på dette, må jeg visst dytte den opp igjen...[8D][8D][8D][8D]

finnes den noen form for "sjokolade" som kan brukes til nød når man lever i ketose?
tenker da en bar eller noe... dette er min største last, nemlig...[8D]

ORIGINAL: solstråla

siden jeg er så ny-hekta på dette, må jeg visst dytte den opp igjen...[8D][8D][8D][8D]

finnes den noen form for "sjokolade" som kan brukes til nød når man lever i ketose?
tenker da en bar eller noe... dette er min største last, nemlig...[8D]

Atkins-bar kan du spise, den med sjokolade er dødsgod!
Den andre atkins-baren var ikke noe god, underlig bare.

Og på helsekostbutikker selger de en sjokoladetype som heter Cavalier. Disse kan du også spise.
For du kan trekke fra sukkeralkoholer, de blir ikke tatt opp av kroppen. Men disse sjokoladene inneholder søtstoffer, som kan hindre vektnedgangen din. Jeg ble hekta på cavalier, spiste litt hver dag i en uke, og da gikk jeg ikke ned noe selv om jeg hadde fulgt dietten og ikke fått for mye karber. Men man kan jo unne seg litt sånn til lørdag, f.eks. [:)]

ORIGINAL: Tøsa

ps: husk at fettet legger seg i blodårene da... 

'jada, men er ikke farlig for en kort periode, og er i samarbeid med lege..

ORIGINAL: solstråla

'jada, men er ikke farlig for en kort periode, og er i samarbeid med lege..

det er bra[:)] jeg kunne også brukt denne kuren over en kort periode, men jeg synes det er litt skummelt at enkelte bruker det som livsstil...

ja, jeg har også vært skeptisk en stund, men betemte meg likevell for å prøve det nå...
har levd på mager kost med ganske lite karbo en lang stund, og er det jeg skal tilbake til også, etter et forhåpentligvis kraftig hopp ned i vekt![8D]

Kroppen benytter fettet på en helt annen måte når man er i ketose. Den får ikke de karbohydratene den pleier å få, og da går den over på å forbrenne fett i stedet. Det vil si at kroppen forbrenner det fettet vi spiser med en gang i stedet for å lagre det i kroppen, pluss at den brenner av det lagrede fettet. Jeg tror rett og slett man skal spise veeeldig mye fett før det blir skadelig, så lenge man følger dietten ellers, og ikke spiser mest animalsk fett da. Man burde jo prøve å få i seg mest av det sunne fettet uansett.

et siste dytt fra meg...
tror jeg...

men, hva med krydder?
det er jo utrolig mye mat man faktisk kan spise på dette opplegget, jeg kommer på masse godt jeg skal lage fremover, etterhvert som jeg leser meg opp..
men må si jeg gleder meg litt til sultfølelsen blir mer borte, for nå er jeg suuulten!!![8D]
enda mengden mat ikke er mindre enn vanligvis, og fettmengden er større...

Jeg syns den sjokoladen fra sukkerfritt er god, den finner du nå i flere og flere daglivare butikker. Men selv om den er sukkerfri så bør en begrense mengden.

Av krydder kan du egentlig bruke det meste, er snakk om så små mengder at det har lite og si. Bare styr unna krydderblandinger, de inneholder ofte potetstivelse.

Back
Topp